Poll

Wie is de populairste bewoner?

Dorine
Simon

Auteur Topic: MoleBrother II  (gelezen 39652 keer)

Offline Lindå

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re: MoleBrother II
« Reactie #180 Gepost op: 21-11-2004, 16:51:24 »
sorry? En waarom moet ik eruit?

ach je miste mij gewoon ;D
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #181 Gepost op: 21-11-2004, 17:29:30 »
sorry? En waarom moet ik eruit?

Wat lul jij nou weer?

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 21-11-2004, 17:33:22 »
Dag 40: De dag waarop de laatste finalist bekend wordt en de laatste afvaller bekend wordt. Molice of Simon, dat is de vraag! Die ochtend moet iedereen weer werken en om 1 uur komt Simon pas als eerste thuis. Hij frist zich snel op en begint dan aan z'n charisma te werken. Als Dorine en Molice thuiskomen beginnen ze ook gelijk aan hun vaardigheidspunten te werken. Elk puntje is nu meegenomen. Vlak voor 8 uur doet Molice nog een plasje en kleedt Dorine zich nog snel even om. Dan is het 8 uur en begint de één-na-laatste live-show.

Plaatje: Er wordt hard gewerkt aan de vaardigheden.

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 21-11-2004, 17:34:05 »
Live-show

Betty Wrat: ‘Welkom lieve kijkertjes, de spanning stijgt. We zijn aangekomen bij één van de laatste live-shows. Het gaat er nu echt om spannen. Over enkele ogenblikken zullen we weten wie er naast Dorine in de finale staat. Simon en Molice, dat zijn de 2 mensen waar het deze week allemaal om draait. Voor de laatste keer zullen we kijken naar de 3 aspecten die bepalen wat de eindstand zal worden:

opgebouwde vaardigheden
-populariteit in het huis
-populariteit buiten het huis

Per vaardigheid wordt er 5 punt verdient. Daarnaast geven de 4 kandidaten 1 negatieve stem die 10 minpunten oplevert en ten slotte zal de populariteitspoll uitslag geven.

Daarnaast is bij ons in de studio: Kim! Welkom!’
Kim: ‘Hoi Betty!’
Betty: ‘Kim, afgelopen woensdag moest jij het huis verlaten. Hoe voelt het?’
Kim: ‘Er valt heel veel spanning weg, als je het huis verlaat. Ik had het natuurlijk wel een beetje zien aankomen. Ik schommelde qua punten altijd al erg onderin.’
Betty: ‘Je was nog al dik met Molice, leef je nu ook enorm met hem mee?’
Kim: ‘Uiteraard, ik gun Molice het allerbeste en dus ook de winst.’
Betty: ‘In het huis besloot je om je te verloven met Molice, heb je je niet laten meeslepen met de emoties?’
Kim: ‘Hoe durf je dat nu te zeggen? Ik houd enorm veel van Molice en onze liefde is oprecht!’
Betty: ‘Sorry, de kans bestaat nog altijd dat Molice moet gaan. Heb je al een keuze gemaakt wie er voor jou dan moet winnen?’
Kim: ‘Ja, maar stel dat Molice eruit gaat, dan hebben de 2 anderen nog 3 dagen om zich te bewijzen.’
Betty: ‘Ik wou het hierbij laten, dank je wel Kim!’

Betty: ‘Want het is tijd om te kijken hoe het met de kandidaten is! Goedenavond kandidaten!’
Kandidaten: ‘Hoi Betty!’
Betty: ‘Molice en Simon, het zweet zal wel in jullie handjes staan.’
Simon: ‘Inderdaad, woensdag is de echte finale, maar dit voelt toch ook wel als een finale.’
Dorine: ‘Sowieso zal er een kanjer moeten vertrekken.’
Betty: ‘Molice, houd je het nog wel uit zonder Kim?’
Molice: ‘Ik mis haar wel, maar ik zie haar nog op m’n werk. De laatste 3 dagen moet ik wel door kunnen komen.’
Betty: ‘Ik zal jullie maar niet langer in spanning laten he? Bij ons is ook vandaag weer proffesor Idé Fix. Hoi Idé!’

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 21-11-2004, 17:35:09 »
Idé: ‘Hoi Betty, zal ik maar van start gaan?’
Betty: ‘Doe maar, want ze wachten in spanning.’
Idé: ‘We beginnen bij Dorine. Ze heeft erg haar best gedaan en heeft vooral op haar werk de nodige vaardigheden opgedaan. Ze krijgt 3 vaardigheidspunten voor koken, 2 voor techniek. 4 punten voor charisma, 1 voor fysieke gesteldheid, 3 punten voor inzicht, 2 punten voor creativiteit en 2 punten voor schoonmaken. In totaal zijn dat 17 vaardigheidspunten omgezet is dat 85 punt!’
Dorine: ‘Dan ben ik er flink op vooruit gegaan!’
Idé: ‘Inderdaad, die gevallen op je werk hebben je goed gedaan. Goed, dan gaat het nu spannend worden….de mannen! Molice:’
Molice: ‘Owow’
Idé: ‘Zoals we weten blinkt Molice uit in inzicht en krijgt daarvoor dan ook 5 vaardigheidspunten, ook voor schoonmaken krijgt hij er 5. Daarnaast krijgt hij er 2 voor koken, 1 voor techniek en 2 voor fysieke gesteldheid en als laatste 2 voor creativiteit. Een totaal van 17 vaardigheidspunten en dus net als Dorine zit hij op 85 punten!’
Molice: ‘Pfft! Dat had ik wel ongeveer verwacht! Ik ben opgelucht.’
Idé: ‘En dan nu Simon….Simon scoorde altijd het hoogste qua vaardigheden en ook vandaag heeft hij het weer goed gedaan. Simon krijgt 2 vaardigheidspunten voor koken en 1 voor techniek. 4 voor fysieke gesteldheid, 3 voor inzicht, 5 voor schoonmaken. Deze week heeft hij zijn creativeit vergroot en krijgt daarvoor 2 punten. Ook is hij gan werken aan z’n charisma en krijgt daarvoor ook 2 punten. Een totaal van 19 punten! Omgezet is dat 95 punten!’
Betty: ‘Dank je wel, Idé! Dat was spannend! Het ziet er naar uit dat Simon een voorzichtige voorsprong heeft opgebouwd op Molice!’

1. Simon   95 punt
2. Molice   85 punt
2. Dorine    85 punt

Betty: ‘Maar de strijd is nog niet gestreden. De negatieve stemmen moeten worden uitgedeelt. Molice, Simon en Dorine vertelden ons vandaag wie zij vinden dat er moet vertrekken. We beginnen met de mannen en sluiten af met Dorine.’
Simon: ‘Mijn keus lijkt mij duidelijk. Molice is m’n allerbeste vriend, maar nu ik zo dicht bij de overwinning geef ik niet op. Molice krijgt mijn stem!’
Molice: ‘Het doet me pijn om te stemmen op m’n beste vriend. Ik ben blij dat wij met z’n 3-en zover zijn gekomen en ik gun Dorine en Simon het beste, maar ik kies toch voor mezelf en tegen Simon. Hij krijgt mijn negatieve stem.’
Betty: ‘Dat viel te verwachten. Molice en Simon stemmen op elkaar en wie zal het ze kwalijk nemen? Wat zal Dorine gaan zeggen?’
Dorine: ‘Ik heb de afgelopen dagen veel lopen twijfelen. Simon is mijn vriendje, maar Molice is mijn beste vriend en vreemd genoeg kies ik voor Molice. Simon krijgt mijn negatieve stem. Ik wil Molice een kans blijven gunnen. Als ik win, mag Simon bij mij in blijven wonen, dus hij wint dan eigenlijk alsnog. Ik gun het Molice.’
Simon zit witheet op de bank. Dit had hij niet verwacht!
Betty: ‘Een verassende stem van Dorine, die de spanning helemaal terugbrengt.’

1. Dorine    85 punt
2. Molice   75 punt
2. Simon    75 punt

De populariteitspoll zal weer de doorslag moeten geven. Dorine, Molice en Simon, zijn jullie er klaar voor?’
Simon, Molice en Dorine pakken elkaar vast.
Betty: ‘Dorine is geeindigt op de……….derde plek!’
Dorine: ‘Okee…’
Betty: ‘En dan nu de allesbeslissende uitslag….de winnaar van de populariteitspoll en daarmee gelijk de 2de finalist van MoleBrother is geworden……..SIMON! Helaas, Molice, jij moet het huis verlaten.’
Simon veert op en maakt een klein vreugdedansje. Daarna troost hij Molice.
Molice: ‘Helaas, het zit erop.’
Dorine: ‘Jeetje.’

Betty: ‘Beste kijkers, terwijl Dorine en Simon afscheid nemen van Molice wil ik u wijzen op de FINALE van Mole Brother aanstaande woensdag. Nog 1 keer kijken we naar de behaalde vaardigheden. Elke vaardigheid zal 5 punten opleveren. Er zal een publieksprijs worden uitgereikt die 30 punten oplevert en ook zullen de 6 ex-bewoners een stem uitbrengen die elk 10 punten oplevert. Wie zal er winnen? Dorine of Simon? We zien het aanstaande woensdag!

Na de live-show nemen Dorine en Simon geemotioneerd afscheid van Molice. Simon kruipt nog even achter de computer en Dorine gaat vroeg naar bed. Simon volgt later. Dag 40 is voorbij.

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 22-11-2004, 15:54:00 »
Dag 41: Simon vertrekt die dag vroeg voor werk en Dorine is een dagje vrij. Ze ruimt het huis wat op, eet een ontbijtje en frist zich wat op. Nu Molice er niet meer is, is het akelig stil in huis. Gelukkig komt Simon om 13 uur weer thuis. Samen met Dorine gaat hij in de blokhut bij de open haard zitten. Onder het genot van een kop koffie drinken ze samen wat. Dorine en Simon zeggen zich niet zo druk meer te maken om hun vaardigheden of wat dan ook. De laatste dagen willen ze vooral genieten. Dorine maakt een overheerlijke salade waar de twee samen van genieten. Alles lijkt in harmonie te gebeuren. Na het eten gaan ze samen een potje darten. Simon vraagt aan Dorine over de negatieve stem en zegt hier niet blij mee te zijn. Even is de sfeer bedrukt, maar die avond slapen ze gewoon weer bij elkaar.

Offline Lola

• Forumlid
  • _X_
« Reactie #186 Gepost op: 22-11-2004, 19:22:17 »
Kan er ook ge-smst worden voor Simon?????dan kan ik heeeeel vaak stemmen!!!

Simon de beste!!!!
back again..

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 23-11-2004, 11:43:41 »
Nee, maar ik wil mijn rekeningnummer wel geven, per gestorte 20 euro krijgt Simon een stem erbij. Dorine heeft voor zichzelf al scheel betaald :x

Offline lebon simon

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #188 Gepost op: 23-11-2004, 11:46:58 »
Simon de beste!!!!

't Is bijna afgelopen... Ik ga dit nog missen, weet je.  :-[

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 23-11-2004, 13:23:31 »
Dag 42: Het einde begint te naderen, maar ook vandaag moet Simon weer gewoon werken. Dorine is alweer vrij en gaat net als de vorige dag rustig ontbijten en douchen. Ook zit ze een lange tijd achter de computer te chatten met mensen. Als Simon thuis is, komt Tijgertje, winnares van Mole Brother I langs. Ze vond het tijd om met de finalisten eens te gaan praten. De ultieme plek daarvoor is uiteraard de kuurinstallatie. Dorine en Simon luisteren geboeid naar de verhalen van Tijgertje over Mole Brother I. Dorine maakt hamburgers klaar en met z'n 3-en worden de hamburgers genuttigd. Vooral Simon lijkt het goed te kunnen vinden met Tijgertje. Het lijkt erop dat Dorine al erg gespannen is voor de finale. Na het eten gaat Dorine naar bed. Simon zwaait Tijgertje uit en gaat dan ook. De laatste nacht breekt aan...

MORGEN (als ik het afkrijg): DE LAATSTE MOLE BROTHER!!

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 23-11-2004, 22:22:13 »
Nee, maar ik wil mijn rekeningnummer wel geven, per gestorte 20 euro krijgt Simon een stem erbij. Dorine heeft voor zichzelf al scheel betaald :x
en je wilde er maar wat graag aan meedoen he?
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 24-11-2004, 10:25:21 »

't Is bijna afgelopen... Ik ga dit nog missen, weet je.  :-[

wat ga je missen? Met mij in een huisje of al die (vrouwelijke) fans? En zeg nou niet allebei.... ;D
Mijn prinsje is chriz!!

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 24-11-2004, 15:52:56 »
Dag 43: Simon is die dag vrij en Dorine neemt een dag vrij. Gezellig ontbijten ze die ochtend met pannenkoekjes. Simon maakt daarna het vissenhok schoon. Vlak na de ochtend komt er een hele speciale gast langs: De Baron! Dorine verwelkomt hem hartelijk en wil hem kietelen. Dat is dom! De Baron geeft Dorine gelijk een flinke tik. Geen grollen! Wat later maakt de Baron kennis met Simon die hem ook al niet ligt. Simon wil een knuffel, maar dat kan ie vergeten! De Baron heeft een cadeautje meegenomen: A love-tube! Samen met de Baron testen Dorine en Simon  'm uit. De Baron vraagt hoe Simon en Dorine zich voelen en vertelt over wat die avond op het plan staat. Hij blijft een aardig tijdje hangen en stelt de twee op hun gemak. Als hij vertrekt hebben Dorine en Simon nog een uurtje samen. Dan breekt de laatste allesbeslissende live-show aan. (live-show volgt later)

Offline Dorine

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 24-11-2004, 18:20:48 »
In het bubbelbad met de Baron ::oink:: :-X
Mijn prinsje is chriz!!

Offline Lola

• Forumlid
  • _X_
« Reactie #194 Gepost op: 24-11-2004, 21:26:43 »
Nog een wanhoopsdaad om simon de finale te laten bereiken...
*laat borsten zien*......een laatste yell...

Simon my number 1.... ::ok::
back again..

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 25-11-2004, 10:18:06 »
Betty Wart: ‘Welkom lieve kijkertjes, bij de allerlaatste live-show van MoleBrother. Wat is het spannend geweest de afgelopen paar weken. Uiteindelijk zijn er nog maar 2 bewoners overgebleven: Simon en Dorine. Zoals altijd zitten ze weer voor de tv te kijken en kunnen ze horen via de intercom. Dorine en Simon, is alles goed?’

Simon: ‘Mijn hartje klopt, mijn hartje klopt zo snel.’
Dorine: ‘Kom maar op met die finale!’

Betty: ‘We hebben vanavond een volle show. We praten met oud-bewoners over de afgelopen 6 weken en gaan natuurlijk kijken wie er uiteindelijk gekroond gaat worden tot: ‘Ultieme Mole Brother!’. De puntentelling bestaat uit de opgedane vaardigheden zoals we de afgelopen keren hebben gedaan. Daarnaast zal er een publieksprijs worden uitgereikt die 20 punten oplevert en alle ex-bewoners leveren een stem in die 10 punten per ex-bewoners oplevert.

Maar eerst gaan we zoals altijd eerst even praten met de bewoner die de vorige keer afviel. Mag ik een daverend applaus voor MOLICE!’
*daverend applaus
Betty: ‘Hoi Molice, hoe is het?’
Molice: ‘Ja, het gaat wel weer. Het was natuurlijk balen dat ik moest gaan afgelopen zondag.’
Betty: ‘Het zijn de meest nare posities waarop iemand kan afvallen; als eerste en vlak voor de finale.’
Molice: ‘Dat kun je wel zeggen. Na het vertrek van Kim was ik natuurlijk wat down en dan moet je zelf gaan. Als ik mijn reality-tv-serie-collega George mag quoten: ‘Zuur man!’
Betty: ‘Hoe was het om opeens in een klein huisje te leven? De luxe was weg.’
Molice: ‘Inderdaad, dat is wel wennen. Je woont ook helemaal alleen,  dat is zo vreemd. Gelukkig is Kim een paar keer langsgekomen, maar wat er in het huis gebeurt, dat maak je niet meer mee.’
Betty: ‘Durf je een voorspelling te doen, wie er gaat winnen?’
Molice: ‘Nee, het zijn beide vrienden van me en ik gun ze het allebei. Ik vond het al moeilijk genoeg om zelf een keuze te maken.’

Betty: ‘Dank je wel, Molice! Ik denk het zo langzamerhand tijd worden om over te gaan naar het eerste onderdeel. Dorine en Simon hebben de afgelopen 6 weken nogal wat vaardigheden opgedaan. Al die tijd heeft proffesor Idé Fix gekeken naar het resultaat. Idé welkom!’
Idé: ‘Dank je!’
Betty: ‘Je hebt de afgelopen weken Simon en Dorine veel in de gaten gehouden, wie vind jij dat er moet winnen?’
Idé: ‘Ik houd me natuurlijk vooral bezig op m’n eigen vakgebied en ook al is Dorine sterk teruggekomen op het einde, ga ik voor Simon. Simon heeft altijd bovenaan gestaan qua vaardigheden. Hij is mijn held.’
*daverend applaus
Betty: ‘Goed, dan is het tijd om voor de laaste keer je verhaal te doen.’
Idé: ‘Goed, dan wil ik beginnen met Simon. Simon is een man die erg all-round heeft gepresteerd. Wat ik waardeer aan hem is z’n inzet in het huishouden. Daar wil ik hem 6 vaardigheidspunten voor geven, ook voor fysieke gesteldheid scoort Simon hoog. Vaak zwemmen in het zwembad levert hem 4 vaardigheidspunten. Schaken is ook een hobby van Simon, waardoor hij 3 punten krijgt voor inzicht. Maar ook het gebied van kookkunst, creativiteit en charisma scoort Simon puntjes. Op elk onderdeel 2. Als laatste krijgt hij nog 1 punt voor techniek, waarin hij duidelijk liet merken niet echt een uitblinker te zijn. Een totaal van 20 vaardigheidspunten, oftewel 100 punten!’
Simon: ‘Dat is mooi rond! Idé bedankt voor alles en je mooie woorden.’
Idé: ‘Dan gaan we nu over naar Dorine. Dorine is nog meer all-round dan Simon. Haar charisma leverde haar vaak populariteitsstemmen op. Die stemmen zijn alleen al een teken. Ze krijgt er 4 vaardigheidspunten voor. Ook Dorine is een fanaat schaker en krijgt voor inzicht 3 punten. Ook was ik blij dat Dorine af en toe in kookboeken keek. Door haar zat er nog weleens variteit in de maaltijden die op tafel werden gezet. Ook 3 vaardigheidspunten. Op het gebied van techniek, creativiteit, fysieke gesteldheid en schoonmaken krijgt Dorine elk 2 vaardigheidspunten. Ook hierin liet zij zich gelden. Zoals ik al zei was ze erg all-round. Een totaal van 18 vaardigheidspunten oftewel 90 punten.’
Dorine: ‘Okee, thanks Idé!’
Betty: ‘De stand ligt dichtbij elkaar, maar Simon neemt het voortouw. Het is 100 tegen 90.’
Simon: ‘Dat kan net dat ene puntje zijn he!’
Betty: ‘Ja, dat klopt. Helemaal Simon.’

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 25-11-2004, 10:18:29 »
Betty: ‘Dan is het nu tijd voor het RONDE-GESPREK! Samen met de oud-kandidaten evalueren we de afgelopen 6 weken. Mag ik een applaus voor: MAPEL, LC, GERARD, LINDA, KIM EN MOLICE!’
*daverend applaus
Betty: ‘Welkom allemaal. Het is goed om jullie gezichten eens allemaal bij elkaar te zien. Voor de één is het avontuur nog vers voor de ander al weer ver weg. Linda, kun jij nog herinneren wat je dacht toen je het Mole Brother huis binnenstapte?’
Linda: ‘Ja, van de buitenkant leek het prachtig, maar binnen was helemaal niks. We zijn toen ook met z’n allen naar het zwembad gehold.’
Betty: ‘LC, wat dacht jij van de andere bewoners in het begin?’
LC: ‘Echt wennen. De meesten waren ouder dan mij en iedereen gedroeg zich ongemakkelijk, omdat we elkaar nog niet kenden.’
Mapel: ‘Gelukkig kwam buurvrouw Annemieke langs, zij heeft ons echt op ons gemak gesteld.’
Betty: ‘Uiteindelijk sliepen sommigen van jullie buiten in het gras….’
Gerard: ‘Dat lag niet fijn, maar we waren doodop! Echt letterlijk….’
Betty: ‘De eerste week ging met strubbelingen en dan moet je stemmen of niet Kim?’
Kim: ‘Dat is erg moeilijk. Ik stemde op Mapel, omdat ik haar niet echt kende. Ik voelde me zo schuldig toen zij moest gaan.’
Betty: ‘Jep, want ook al was LC het minst populair in het huis. Mapel moest gaan. Hoe was dat?’
Mapel: ‘Ik baalde enorm. In een week tijd voel je al zo’n verbondheid en opeens werd ik er weggerukt.’
LC: ‘Voor ons was dat ook vreemd. Opeens was er 1tje minder.’
Betty: ‘Mapel ging weg en opeens was daar het besef dat die populariteitspoll erg belangrijk was. Kims naaktscene is in heel Nederland besproken.’
Kim schaamt zich: ‘Ik dacht er niet bij na. Op een gegeven moment vergeet je die camera’s. Klinkt dat als een goede smoes?’
LC: ‘Jammer dat ik toen boven zat.’
Betty: ‘Ja, dat was wel vaker zo. LC ontrokt zich steeds meer van de groep en hield alleen nog maar contact met Kim.’
LC: ‘De eerste week was een kloteweek en ik wou de tweede week niet opeens schijnheilig vriendjes gaan maken.’
Betty: ‘Meer mensen voelden zich niet thuis. Simon, Linda…’
Linda: ‘Molice heeft me er echt doorheen gesleept. In die periode was Molice echt het zonnetje in huis. Iedereen was blij met hem.’
Molice: ‘Ik voelde me gewoon happy met iedereen en had er een hekel aan dat iedereen zijn eigen gang ging.’
Betty: ‘En LC moest gaan, ook al hadden Kim en Dorine minder punten. 5 puntjes meer en hij had Simon of Gerard uit het spel gespeeld.’
LC: ‘Erg jammer, voor hetzelfde geld stond ik nu in de finale.’
Betty: ‘Wie zal het zeggen? Een derde week brak aan en de hel brak los. Dorine en Gerard, Dorine en Simon, Gerard en Linda, Kim en Molice.’
Gerard: ‘Je wordt gek in dat huis. Alles wordt vergroot en omdat je op elkaars lip zit, ga je echt dingen van elkaar denken. Ik kon Dorine en vooral Simon die me al niet zo goed lag wel vermoorden.’
Betty: ‘Het scheelde niet veel of dat was ook gebeurd. Molice, hoe keek jij hier tegenaan?’
Molice: ‘Ik heb een paar keer geprobeerd de sfeer te herstellen, maar tevergeefs. Het was lullig voor Gerard, maar zijn vertrek bracht de nodige rust terug.’
Betty: ‘Maar Gerard kwam op bezoek en dat gaf Dorine een emotionele dreun. Ze voelde blijkbaar nog wat voor Gerard toen ze hem met Linda zag. Linda, wist jij van haar jaloezie?’
Linda: ‘Ik heb geen zin om alles nog een keer op te rakelen. Ik kon het gewoon goed vinden met Gerard en dat is het.’
Betty: ‘Maar Gerards vertrek luidde ook jouw vertrek in.’
Linda: ‘Ik had het gevoel dat ik tegen 2 stelletjes opbokste.  Ik vond het ook niet erg om te gaan. Ik miste Gerard en voelde me weinig betrokken bij de anderen.’
Betty: ‘Het begon rustig te worden in het huis, maar voor Kim en Molice brak de mooiste week aan of niet Kim?’
Kim: ‘Ons verlovingsfeestje was mijn hoogtepunt in het huis.’
Betty: ‘Hoe staat het met de plannen?’
Molice: ‘We gaan binnenkort samenwonen en dan volgt vanzelf het huwelijk. Ik heb echt het gevoel gehad dat Kim bij mij hoorde.’
Betty: ‘En je gevoelens voor LC?’
Kim: ‘Ik houd heel veel van LC, maar ik ben niet verliefd op hem. Hij was gewoon mijn maatje in moeilijke tijden.’
LC: ‘En zo voel ik het ook.’
Betty: ‘Kim was de volgende die moest gaan. Dat was vorige week. Molice, hoe ervaarde jij de de laatste dagen met de finalisten?’
Molice: ‘We waren alledrie gefocusd op de finale en alle randzaken leken voorbij. Het spel is gespeeld.’

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 25-11-2004, 10:19:49 »
Betty: ‘Inderdaad. Het spel is gespeeld en het publiek heeft ook gekozen. Het is tijd voor de bekendmaking van de publieksprijs. Met 10.000 stemmen tegenover 6000 stemmen is de winaar van de publieksprijs en de winaar van 20 punten……….DORINE!’
Dorine: ‘Yeah! Yeah! Vet stoer. Lieve kijkertjes. Allemaal zo bekend!’
Dorine begint zachtjes te huilen.’
Betty: ‘Het zal de spanning zijn. De stand:

1. Dorine   110 punt
2. Simon    100 punt

Betty: ‘Het blijft spannend tot het laatste moment. Het is tijd om te kijken voor wie de 6 ex-bewoners gekozen hebben. We beginnen met de eerste 3 afvallers: ‘Mapel, LC en Gerard.’
Mapel: ‘Ik heb maar erg weinig tijd doorgemaakt met de bewoners. Maar Simon betekent heel veel voor mij. Hij was mijn collega en we gingen in het begin erg intensief met hem om. Van alle bewoners ging ik hem nog het meeste missen. Hij lag er in het begin zo slecht voor dat hij het verdient om te winnen. Ik ga 100% voor Simon.’
Gerard: ‘Beiden hebben mij erg pijn gedaan, maar de één op een andere manier. De één heeft me pijn gedaan omdat ik erg van hield en zij mij teleurstelde, de ander was mijn aartsvijand die mij pakte op één van mijn grootste zwakheden: mijn liefde voor Dorine. Toch is die liefde voor Dorine groot genoeg om haar mijn stem te geven.’
LC: ‘Simon en Dorine, 2 mensen waar ik me niet zo druk om kan maken. Ze betekenen eerlijk gezegd niet zoveel voor mij. Ik vond Simon een sjagrijn en Dorine waaide met alle winden mee. Toch heb ik het meeste respect voor Simon. Hij heeft het spel heel kien gespeeld en is daarmee zo ver gekomen. Ik kies voor hem.’
Betty: ‘Mapel en LC gaan voor Simon en Gerard voor Dorine. Ik heb een vermoeden wat dat voor de stand betekent….’

1. Dorine   120 punt
2. Simon    120 punt

Betty: ‘Pfft! Dat wordt heel erg spannend! We gaan door met Linda.’
Linda: ‘Mole Brother is een sociaal spel, door elkaar te helpen kun je ver komen. Daarin vond ik Dorine altijd sterker dan Simon die zich op zwakke momenten zich vaak liet kennen. Ik was zijn grapjes erg zat en vanwege het sociale aspect kies ik voor Dorine.’
Betty: ‘Dorine neemt een kleine voorsprong, ze heeft nog 1 stem nodig voor de overwinning. Molice stond dichterbij de kandidaten dan wie dan ook. Hij kende ze door en door. Voor wie zou hij gekozen hebben?’
Molice: ‘Tussen 2 goeden is het even moeilijk kiezen als tussen 2 kwaden. Ik ga voor Simon. Hij heeft mij gesteund in het begin en heeft onze vriendschap nooit verraden. Ik gun hem de titel.’
Betty: ‘De eindbeslissing ligt dus bij Kim. Kim, ik wil dat je je redenatie zoals je dat eerder hebt gedaan nog een keer verteld en eindigt met de naam.’
Kim: ‘In een spel heb je altijd winaars en verliezers. In dit spel hebben we 2 winnaars, want Simon wint sowieso Dorine en Dorine wint sowieso Simon. Zoals Linda al zei is Mole Brother een sociaal spel. Molice gaf aan dat Simon sociaal was, Linda noemde Kim. Ik denk dat er 1 kandidaat is, waar niemand echt een hekel aan had, soms medelijden of onbegrip, maar we zaten allemaal in hetzelfde schuitje. Degene die altijd probeerde anderen te steunen is voor mij de winaar en dat is………………………DORINE!’
Dorine jankt het uit op de bank en Simon omhelst haar.
Al het publiek en ex-bewoners klappen voor Dorine.
Betty Wrat: ‘Dorine, jij wordt vandaag gekroond tot winnar van MoleBrother! Als enige wist jij 6 weken lang te overleven in een huis en 7 kandidaten uit te schakelen.’
Opeens gaat Simon op de knieeën zitten voor Dorine: ‘Dorine, ik houd zoveel van je en ik gun je dit. Wil je met me trouwen?’
Dorine: ‘Oh ja! Natuurlijk Simon!
Dorine en Simon vliegen elkaar in de armen.
Betty: ‘Dit was MoleBrother 2 met als winnaar DORINE! Ik hoop dat u genoten heeft, wij vieren nog even feest in het MoleBrotherhuis. Tot ziens!

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 25-11-2004, 10:21:37 »
TIME TO PARTY!!
« Laatst bewerkt op: 25-11-2004, 10:23:32 door De Baron »

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 25-11-2004, 10:26:09 »
Dorine en Simon trouwden en kregen 3 kinderen. Ze namen allebei hun vertrouwde uiterlijk terug en leefden nog lang en gelukkig samen.

En ook alle anderen leefden nog lang en gelukkig totdat ze oud en wijs waren...