En we hebben een winnaar!
1. Mijn angst/fobie voor verklede mensen is begonnen in de dierentuin, waar iemand verkleed stond als leeuw om een bepaald ijsmerk te promoten.Dit is wel gebeurt, maar het was niet het begin van mijn fobie. Die was een jaar of 3 eerder. We gingen naar de pier in Scheveningen en daar had je zo'n gamehal, met van die videospelletjes en apparaten ed. ik zat nog in de buggy en mijn zussen en broer namen me mee die gamehal in. Ze stopte de buggy voor een kooi met een pop, gooide er een muntje in waardoor die pop ging bewegen. Ik was doodsbang, maar kon niet weg omdat ik vast in die buggy zat. En mijn broer en zussen waren al lang verder die ruimte ingegaan en hoorde mij dus niet schreeuwen. Vanaf toen was ik doodsbang voor bewegende poppen, later alleen nog voor verklede mensen. Nu is dat zo goed als over, ik ren niet meer huilend weg. Maar je doet mij nog steeds absoluut geen plezier met een weekend Disneyland.
2. Als kind was ik bang voor van die föhns bij de kleedhokjes van het zwembad.Helemaal waar.
3. De meest verre reis die ik ooit heb gemaakt was naar Botswana.Jazeker, op werkvakantie in 2011 met een groep jongeren van de kerk. We zijn daar een maand geweest. We hebben daar een huis voor een predikant gebouwd.De laatste week hadden we "echt" vakantie en gingen we op safari.
4
. Toen ik nog stekeltjes had, heeft een kapper een keer mijn stekeltjes scheef geknipt.Dit klopt helemaal, ik zat in groep 6 toen we een rommelmarkt voor een goed doel op school hadden. Daar was ook moeder die een kappersdiploma had en voor een klein prijsje kon je je haar laten knippen. Mijn moeder dacht: He fijn, lekker goedkoop, en ook nog voor een goed doel. Gevolg: Mijn stekeltjes stonden scheef en mijn kapsel was eigenlijk een rommel, ik kon alsnog naar mijn eigen kapper om het weer goed te laten knippen.
5. Ik heb een blauwe maandag op wedstrijdzwemmen gezeten.Nee, hoewel het goed had gekund want ik ben een echte waterrat en heb toen ik een tijd niet op school zat ook wekelijks baantjes getrokken in het zwembad. Ik heb wel een blauwe maandag op een andere sport gezeten namelijk turnen.
6. Geblindeerde ramen noemde ik vroeger geblondeerde ramen. Klopt helemaal. Die uitspraak wordt nog regelmatig door familie herhaald, en als ik ooit ga trouwen ga ik dat waarschijnlijk terug horen in een 1 of ander toneelstukje.
Good-riddance, jij bent!