Ik kan hier weinig aan toevoegen.
Toch zet ik hier neer, hoe ik hierover denk. Pedofilie is NOOIT goed te praten. Wie je ook bent: je hoort als volwassene van kinderen af te blijven, voor zover het handelingen betreft die vallen onder het begrip pedofilie.
Aan de andere kant: zoals door verschillenden hier gezegd: je bent pas echt schuldig, als een rechtbank zich daarover heeft uitgelaten, en nog belangrijker: als het vonnis definitief is. VOOR die tijd kan de publieke opinie wel tegen je zijn, en je als het ware publiekelijk hebben veroordeeld, maar dat kan dus ook niet door de beugel.
Persoonlijk vind ik Michael Jackson een eng mannetje, met zijn voortdurende verbouwingen aan zijn gezicht. Als je je neus laat veranderen, omdat die er te negroďde uit zou zien, dan hoop je daarmee te bereiken, dat het blanke deel van de bevolking je daarna zal accepteren. Acceptatie ligt echter niet aan de vorm van je neus of je huidskleur, het zou op je karakter gebaseerd moeten zijn.
Dit staat volstrekt los van de persoon Michael Jackson. Ik heb net als zovele anderen ook die balkon-scene gezien. Los van de achtergrond daarvan: dat hoort niet, dat mag je een kind niet aandoen. Zoals gezegd: wie je ook bent. Dat zijn echter ZICHTBARE misdragingen. Die andere beschuldigingen zijn vooralsnog slechts verhalen. Zijn degenen die hem nu publiekelijk daarop veroordelen, bij die handelingen aanwezig geweest?
Sommigen misschien wel, anderen lezen de verhalen in de krant, of in de boulevardpers. Hoewel ik mijn persoonlijke mening over Michael jackson wel heb, moet een eventuele veroordeling niet op grond van de publieke opinie plaatsvinden, maar in de rechtszaal. Als er tenminste na het proces aanleiding voor is. Is dat laatste het geval, dan moet hij ook niet gespaard blijven.