Vandaag de meidenloop in Utrecht gelopen. Was heel gezellig op zich. Alleen had ik gemist dat de dresscode blijkbaar roze was.
Niet dat het uitmaakt, ik heb toch geen roze hardloopkleren.
Het parcours was echt prachtig. Voor de mensen die bij de picknick waren vorig jaar in Utrecht, de start was in het park waar we toen gepicknickt hebben (en overgegooid hebben met opblaasbare wereldbollen), daarna langs de grachten en de singels, langs de dom en dan terug. Echt super leuk.... Maar veel te smal... Ik zorg altijd dat ik in het begin bij het peloton blijf en dan ga ik steeds verder naar voren, )als ik me erger aan de mensen voor me die te langzaam lopen.
). Maar goed, dat ging dus nu op hele grote stukken niet, of nauwelijks. Op de grachten stonden overal auto's geparkeerd. Na iets van 100 meter gelopen te hebben, ontstond er een zodanige opstopping dat er een eindje gewandeld moest worden. Mensen die tijdens het parcours gaan wandelen, liepen nu gewoon echt heel erg in de weg, omdat je er nauwelijks om heen kon. Geëindigd in 34.20, geen beste tijd, maar gezien de omstandigheden valt het me nog mee.
Aan het einde nog een paar vaders met kinderen van mijn werk gezien, de vaders zagen me wel, maar de kinders keken allemaal een hele andere kant op. Dus dat was wel jammer, ik had het liever andersom gehad.
Wel heb ik wbt hardlopen besloten dat ik wat rustiger aan ga doen. Ik ga voorlopig geen schema's meer volgen. Die schema's komen vaak slecht uit en bevatten veel intervaltrainingen (op zich heel goed), die weer niet te combineren zijn met tennis. daarbij wil ik vaker gaan tennissen. Ik heb nu het idee, dat ik twee dingen half aan het doen ben, in plaats van 1 ding goed. Dus ik ga zoveel mogelijk tennissen en op de dagen die overblijven ga ik dan gewoon een korte duurloop doen van +/- 5 km. Zo kan ik af en toe ook nog wat wedstrijdjes blijven lopen, maar kan ik me ook meer concentreren op tennis.