Beste wegwijspiet,
Ik zou U heel vriendelijk, doch DRINGEND willen vragen om dit jaar uw pieten niet de weg naar onze school te willen wijzen voor de jaarlijkse "depietenhebbenereenrommeltjevangemaakt" ochtend...het geeft zo'n troep namelijk en de kinderen vinden die troep zo leuk dat wij als juffen en meesters er 363 dagen voor nodig hebben om de kinderen aan te leren dat rommel in de klas niet hoort...
U bent natuurlijk volgende week vrijdag wel van harte welkom met alle cadeautjes enne komt zwarte piet maarten dan ook weer mee???
Onze pieten hebben een strak schema waar wij niet van afwijken. Wij maken er een rommeltje van, zodat u aan de kinderen kunt uitleggen hoe het niet moet. Als u daar zo lang over moet doen, ligt dat volgens mij meer aan uw kwaliteiten als juf (niet kwalijk bedoeld). Als
ik nou voor de klas zou staan, dan zou ik de kinderen in zeer korte tijd de goede kant op hebben gestuurd. Ik ben dan ook niet voor niets de WegWijsPiet.
Maar dat is nou eenmaal niet mijn werk en daar zal ik dus ook nooit aan beginnen. Maar aan de andere kant is het ook weer knap dat het u in 363 dagen lukt, of dat het u sowieso lukt. Ik heb wel eens gehoord van kinderen die het nooit leren.
Ik weet niet of zwarte piet Maarten ook mee komt want ik weet niet wie zwarte piet Maarten is. We hebben namelijk zoveel pieten. Meestal noemen we ze gewoon bij de functie, dus in dit geval: Rommelpiet.
Ik zal kijken of ik volgende week vrijdag een gaatje kan maken om ook even langs te komen, maar ik beloof niks. Ik hou er namelijk niet van om anderen, maar ook mijzelf, teleur te stellen.