Poll

Wat krijgt Maxima?

een zoon
7 (30.4%)
een dochter
12 (52.2%)
een tweeling: 2 zonen
1 (4.3%)
een tweeling: 2 dochters
0 (0%)
een tweeling: een zoon en een dochter
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 22

Auteur Topic: Maxima's baby  (gelezen 10217 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Maxima's baby
« Reactie #40 Gepost op: 8-12-2003, 14:17:25 »
Naam prinsesje lijkt uitgelekt via site koninklijk huis
Uitgegeven: 8 december 2003 13:03
Laatst gewijzigd: 8 december 2003 13:48
AMSTERDAM - Hoewel prins Willem-Alexander pas dinsdagochtend bij de aangifte de naam van zijn kind wereldkundig wil maken, lijkt de naam van het prinsesje al te zijn uitgelekt. Dankzij een controle van zogeheten IP-adressen op de officiële site van het koninklijk huis komt de naam Catharina Amalia bovendrijven.
Als je het IP-adres voor de site www.koninklijkhuis.nl opvraagt krijg je een bepaald IP-adres (193.78.30.30).
Als je vervolgens opvraagt voor welke sites dit IP-adres nog meer wordt gebruikt, dan verschijnt een interessante lijst van namen. De sites www.catharina-amalia.nl/ is sinds 7 december geregistreerd op naam van de Stichting Sigillis Regiis Praesidio. Deze stichting is in het leven geroepen om de Oranjes te beschermen tegen commerciële uitbuiting. De
De naam Amalia duikt een aantal maal op in de stamboom van het geslacht Oranje-Nassau. De beroemdste is de vrouw van Frederik Hendrik (1584- 1647): Amalia van Solms (1602 - 1675). De meest recente is Amalia van Sachsen-Weimar (1830-1872). Zij was de eerste vrouw van prins Hendrik (1820-1879). Prins Hendrik is de oom van koningin Wilhelmina. De andere afgeleide is Henriette Amalia van Anhalt-Dessau (1666-1726). Zij was de moeder van Johan Willem Friso (1687-1711

Dit is de bron, waarnaar verwezen wordt. www.nu.nl

Los hiervan, ik lees op die site ook dat handige jongens al diverse domeinnamen hebben laten registreren, alleen maar om er te zijner tijd vette winst uit te slepen. Aan de merchandising die er sowieso al aan zat te komen, is nu ook dit aspect toegevoegd. Het staat eenieder vrij bepaalde namen te claimen, maar ik vind (los van het feit dat het hier toevallig om de nieuwste oranje-telg gaat) dat je van bepaalde namen af moet blijven met je vingers.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2003, 14:46:48 door bodejos »

maapie

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 8-12-2003, 15:33:16 »
Hmm, zou dat waar zijn? klinkt wel overtuigend

Ik zat zelf te denken aan

Julia
Emma
Claudia

(claudia van claus)

Offline idefix

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
« Reactie #42 Gepost op: 8-12-2003, 15:37:33 »
ik denk dat wimlex ons een beetje het bos in wilde sturen toen hij gisteren zei dat ze er nog niet uit waren vwb de naam.
Ze wilden natuurlijk eerst die domeinnaam geclaimd hebben voordat ze het bekendmaken, anders gaan er als de wiedeweerga anderen mee lopen.
we're back :(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #43 Gepost op: 8-12-2003, 18:58:05 »
ik zou het ook een fantastische stunt vinden van het koninklijk huis, en van de rvd, als ze die namen MET OPZET hebben ''gelekt''.

Ik zie het al voor me morgen: de pulpbladen, met op de cover een foto van het prinsesje, en daaronder de FOUTE namen. "Dit is ze dan, prinses Catharina Amalia....".

En dan in Den Haag Willem Alexander in het gemeentehuis: "Ik kom hier mijn zondag geboren dochter aangeven, ze krijgt de namen Emma Julia Wilhelmina Carmen......."

En al die aasgieren hebben dan het nakijken. ;D ;D ;D

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 9-12-2003, 11:00:08 »
AMSTERDAM - Kroonprins Willem-Alexander heeft dinsdagochtend op het stadhuis in Den Haag aangifte gedaan van de geboorte van zijn dochter. Het prinsesje heet Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria. Amalia is haar roepnaam. Haar titel zal Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau zijn.

* Dit lees ik dus net op www.nu.nl

Amalia dus... nou wel een beetje zielig, dan wordt je notabene geboren als prinses en dan krijg je zo'n naam  :-\  :'(
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 9-12-2003, 11:19:01 »
Smaken verschillen, ik vind het niet heel lelijk. Het zou ook niet mijn voorkeur hebben maar ik vind het iig beter dan Catharina, wat al snel afgekort wordt tot Katrien... En verder vind ik Carmen ook wel mooi, Beatrix is om oma tevreden te houden  ;) en ook Victoria vind ik niet verkeerd.
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 9-12-2003, 11:22:28 »
Carmen is zeker mooi en natuurlijk is ze vernoemd en zullen ze gewoon meer rekening moeten houden met hun stamboom dan wij 'gewone Nederlanders' maar... Amalia... neuh
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 9-12-2003, 15:35:44 »
Ik vind Amalia juist wel mooi. Ik had Emma ook wel leuk gevonden. Catharina gaat ook nog wel, maar als roepnaam vind ik Amalia leuker. ::ok::
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #48 Gepost op: 9-12-2003, 18:34:44 »
Ach als prinsesje (;D) zul je altijd een iets sjiekere naam nodig hebben, en opzich vind ik het wel mooi hoor...
Take a glorious bite out of the whole world

maapie

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 9-12-2003, 19:56:31 »
A M A L I A

Alexander
Maxima
(m)Axima
(a)Lexander
(max)Ima
Alexander

!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
Amalia
« Reactie #50 Gepost op: 9-12-2003, 21:49:22 »
Leuk gevonden, Maapie, ik vond nog een andere woordspeling met mogelijke namen:

Maria
Anna
Louise
Armgard
Irene
Sophia
Emma

Ofwel: M.A.L.A.I.S.E.

Nee, dat laatste kun je een kind echt niet aandoen. Goed over nagedacht, dus, door de kersverse ouders.

Overigens heeft de kleine jongedame nu een naam, ik heb die maar als onderwep gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 9-12-2003, 21:57:04 door bodejos »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #51 Gepost op: 9-12-2003, 22:37:10 »
Ik vind het ook leuk dat Willie en Maxi haar ook naar hun moeders hebben vernoemd... zit er toch nog een klein beetje Argentijns in :)
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #52 Gepost op: 12-12-2003, 19:11:27 »
http://breedbandportal.kpn.com/bbp/show/id=1726705

Deze kreeg ik van een vriend doorgestuurd, ik vind hem zo geinig, die hoort hier echt thuis.

« Laatst bewerkt op: 27-12-2003, 21:14:04 door bodejos »