Auteur Topic: Verstand of gevoel?  (gelezen 1736 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Verstand of gevoel?
« Gepost op: 20-02-2004, 00:06:44 »
Een filosofische vraag deze keer.  ::regenboog::

Stel: Je krijgt te maken met een dilemma en je kunt kiezen tussen A of B. Je verstand zegt dat je A moet doen, maar je gevoel zegt dat je B moet doen.

Wat kies je?

Offline Gone

• Forumlid
Re: Verstand of gevoel?
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2004, 09:54:29 »
Emomens dat ik ben, zal ik vast en zeker voor mijn hart kiezen.. Ik ga namelijk eigenlijk altijd op mijn gevoel af en dat heeft me ook weinig in de steek gelaten!  ::tandpastasmiley::

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2004, 10:24:49 »
tja weet je, mijn verstand zegt dat ik voor mn verstand moet kiezen...maar dat doe ik nooit, ga altijd op gevoel af, met alles wat ik doe. en das soms weleens vervelend hoor..  :-\\

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2004, 10:26:27 »
A hoewel ik liever B zou doen. Dat omschrijft denk ik gelijk het grootste probleem tussen mij en vrouwen.

(lekker vaag he?)

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2004, 11:22:55 »
ik ga zeker op mn gevoel af, dat verstand van mij laat me wel eens inde steek ;)
Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2004, 12:33:23 »
Ik volg m'n gevoel... altijd  ::tandpastasmiley::
Maar soms is er dat stemmetje in mn hoofd, dat zegt... 'niet doen' of 'denk even na' en daar luister ik dan 5 seconden na en dan doe ik het toch  ::jaja::

en als ik later spijt heb... ach... who cares... dan was het iig leuk  ::trots::
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Lindå

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2004, 13:22:00 »
van alle keren dat ik niet naar mn gevoel geluisterd heb heb ik spijt!
ook al was dat andere zoveel verstandiger, heb me dus al lang voorgenomen dat niet meer te doen, mijn gevoel heeft prioriteit!
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2004, 13:45:55 »
Ik heb deze week een moeilijke beslissing genomen, waarbij ik het gevoel heb laten beslissen, terwijl mijn verstand het tegenovergestelde zei.

Offline eve17

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2004, 23:14:57 »
ik denk dat ik meestal wel naar m'n verstand luister meestal. Ja, ik heb laatst ook een dilemma gehad en toen heb ik geluisterd naar m'n verstand....ik moet er nog achter komen of t een goeie beslissing was. Maar ik denk ook altijd veelste veel na en soms kan je dan beter gewoon maar voor je gevoel kiezen.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2004, 17:36:19 »
Alleen luisteren naar je gevoel is hetzelfde als paardrijden zonder teugels in handen... je weet niet waar je terecht kan komen. Hoewel dat natuurlijk leuk kan zijn kom je doorgaans op de verkeerde plek uit.

Ik denk dat er wel een middenweg is.. waarbij je bij een verstandig besluit, het gevoel laat meespelen. Niet de baas laten zijn... maar het gevoel wel laten helpen om een doorleeft verstandige beslissing te maken.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2004, 17:46:52 »
Hmmm.. je kan zien dat Verdi oud en wijs geworden is (of toch in ieder geval één van beide  ;) )

Mijn gevoel denkt vaak dat mijn verstand overheerst, maar voor mijn verstand voelt dit anders! ;)

Yes it´s all in the balance, tipping over for a little while  can be a good way to rebalance as long as things don´t get out of hand.. Aan de andere kant.. soms voelt het alsof je geen echte keuze hebt, als het gevoel diep en sterk genoeg is..

Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Robin

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2004, 18:27:01 »
wat een wijze lessen op de zondagavond  ::jaja::

::bravo::
Augurken zijn net krokodillen!!!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2004, 19:30:45 »
Tsja, ik ga weer lekker irritant zijn ... dat hangt van het dilemma af. Als het om super belangrijke zaken gaan, zal ik eerder geneigd zijn om m'n verstand af gaan.

Offline tinkje

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2004, 20:40:20 »
Ik ga op mijn gevoel af.
Als ik ga nadenken loopt het steevast fout af...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2004, 10:58:56 »
dat hangt van het dilemma af. Als het om super belangrijke zaken gaan, zal ik eerder geneigd zijn om m'n verstand af gaan.
Me 2
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.