Zoals jullie inmiddels al wel weten is er een geheim verbod tussen de Mangrovers en mij gaande geweest, het begon allemaal vlak voordat de samensmelting plaats zou vinden. Lola, Nelis, Cora Bora, Stormpie, Tijgertje, Dorine, Xmoix, Eck, Nostradamus, Giorio, Heinz, Lebon Simon en Ville:
Beste Mangrovers,
Gefeliciteerd, het is jullie geslaagd om bij de laatste 13 Mangrovers te komen. Zeven van jullie hebben het weten te redden om 11 weken lang het vol te houden in de Mangrove. 6 Mangrovers wisten het niet te redden, maar kregen in de Mangrove een tweede kans. Klaar om wraak te nemen. Maar uiteindelijk kan er maar 1 Mangrover bij de laatste 10 komen. Een wat karige beloning voor al die weken inspanning, is het niet? Daarom bied ik jullie een kans. Hierbij sluit ik met jullie ‘Het Geheime Mangrove-Verbond’. Dit jaar zullen er niet 3 maar 4 Finalisten zijn. De vierde finalist wordt ‘De Ultieme Mangrove-Overwinnaar.’.
Uitleg:
De Mangrovers krijgen een kans om door te spelen, elke week zal er 1 Mangrover afvallen totdat er nog 3 over zijn. Degene die dan de meeste punten heeft vergaard wint een plaats in de CSC-finale. De nummers 2 en 3 mogen deelnemen aan de ‘CSC-Raad’. Om iedereen een eerlijke kans te geven beginnen de Mangrovers weer met 0 punten.
Voor alle duidelijkheid: Het is de bedoeling dat deze overeenkomst geheim blijft. Hoe verbaasd zullen de andere kandidaten zijn, als er opeens een 4de finalist is en dat de Mangrove helemaal nog niet uitgespeeld is. Het is dan ook niet de bedoeling dat hier melding van wordt gemaakt op het forum. De Mangrove wordt in het geheim via PM verder gespeelt.
Ik kan me voorstellen dat deze nieuwe kans op een finale-plaats interessant is en ik bied jullie aan het volgende dilemma aan. Ik wil graag horen wat jullie doen:
- Ik geef mijn kans op de 10de plek op, want ik wil in de Mangrove blijven en zo in de finale komen (500bonuspunten)
- Ik ga mijn kans op de 10de plek niet opgeven. (geen 500 bonuspunten).
- Ik stap uit het spel
Mocht je er dus voor kiezen om de 10de plek op te geven, dan krijg je maar liefst 500 bonuspunten als startkapitaal mee, maar ja, je kans op de 10de plek verspil je. Bedenk goed wat de voordelen zijn van de 10de plek: Het levert je 3 kansen om in de finale te komen. (3/10de) terwijl de Mangrove maar 1 kans biedt. (1/13de).
Ik wens een ieder veel succes met het beantwoorden en wil graag een antwoord horen, bij het inleveren van de lijstjes.
Lola was de enige die ervoor koos om door te gaan als 10de kandidaat (overigens heel terecht, want zij had uiteindelijk ook de meeste punten.), Cora Bora en Nelisje gaven geen reacties, maar de andere 10 kandidaten stemden allemaal in.