Auteur Topic: Tour de France pool 2024  (gelezen 3326 keer)

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tour de France pool 2024
« Reactie #120 Gepost op: 23-07-2024, 19:01:02 »
In verband met omstandigheden was het nog niet gelukt om de uitslag in te vullen. Ik streef erna dit vandaag nog te doen!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #121 Gepost op: 24-07-2024, 09:58:03 »
eINDstand na etappe: 21:
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: Nieky  met 2164 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: KnevelGraus met 2107 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::

:) 3de plek: Piet Pelle op z'n Gazelle met 1961 punten :)

Etappewinnaar : Nieky  ::ok::
Meeste punten vandaag: Nieky ::bravo::
Grootste stijgers: Piet Pelle op z'n Gazelle, michaelroovers, kabo12, convans, VK ::ok::
Klik hier voor de volledige eindstand
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #122 Gepost op: 24-07-2024, 11:23:38 »
Bedankt weer voor de organisatie!

Gefeliciteerd Nieky, nu zelf ook met de winst aan de haal!  ::bravo::  ::bravo::  Mooie beloning voor alle moeite.
Ook felicitaties aan Knevelgraus en Piet Pelle met de podiumplaatsen  ::bravo::

Helaas geen 3e Tourzege op rij. Zoals verwacht was de kopmankeuze cruciaal en Philipsen bleek dit keer ipv een zekerheidje juist een zeer onzekere factor, terwijl zowel Remco als Vingegaard het fantastisch hebben gedaan.... Over de rest van mijn ploeg eigenlijk niet veel te klagen, Yates zakte in het begin helaas wat snel weg maar kwam goed terug. Bini als topsprinter had ik niet aan zien komen in ieder geval, zeker niet omdat ze eerst aankondigden om de sprints tussen hem en Thijssen te verdelen.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #123 Gepost op: 24-07-2024, 11:29:27 »
Gefeliciteerd Nieky!

Verschil ik nou weer 1 punt met degene voor of achter mij? Het begint eng te worden ::rofl::.

Offline VK

• Forumlid
  • Mollenvanger, Wielerliefhebber.
« Reactie #124 Gepost op: 24-07-2024, 11:29:57 »
Dank voor de organisatie en gefeliciteerd @Nieky!!!

Voor mij was het drie weken afzien in de staart van het peloton, maar ik zorg ervoor dat ik de volgende keer weer fris en gemotiveerd aan de start sta. Wanneer dat ook mag zijn!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Piet Pelle op z’n Gazelle

• Forumlid
  • I don’t need therapy, I just go cycling
« Reactie #125 Gepost op: 24-07-2024, 15:31:19 »
Dank Nieky voor weer een toffe pool en gefeliciteerd met je glorieuze overwinning. Mijn equipe op de valreep toch weer op het podium. Ook leuk na mindere ploegen in Giro en Vuelta.
Nu maar eens genieten van de OS in Parijs!

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #126 Gepost op: 24-07-2024, 20:07:03 »
Dank allemaal! Ik ben erg tevreden dat ik na 13 jaar de overwinning weer eens binnen heb mogen slepen!

Ik had mazzel met het afstappen van Bennett waardoor ik Girmay kreeg, maar die 50 punten bleken achteraf niet persé nodig. Girmay stond daar echt voor het geld
ik had geen hoge verwachtingen omdat Thijssen aanvankelijk ook mocht sprinten. Etappe 19 bleek het omslagpunt waarbij Jorgenson ging presteren. Uiteindelijk toch een goede pick geweest. Heb heel lang Carapaz overwogen voor die plek (was ook niet slecht geweest). Yates heeft uiteindelijk zoals Telminator al zegt ook prima geleverd. En in de eerste 2 weken zat ik nog gruwelijk te balen dat ik toch Waerenskjold had ipv Abrahamsen (want die stond erg lang in mn team)

Cruciaal bleek toch de keuze voor Evenepoel. Ik ben oprecht verrast dat hij er de laatste dagen niet doorheen gezakt is. Een mooie stap in zijn carrière  ::bravo::

Ergens ook wel gek om de pool die je mede zelf organiseert te winnen, maar ik vind het spelletje te leuk om niet mee te doen. En uiteindelijk kan iedereen toch met dezelfde waardes puzzelen  ::jaja::

KnevelGraus en Piet Pelle ook gefeliciteerd met de ereplaatsen!
You'll never walk alone

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #127 Gepost op: 24-07-2024, 20:49:32 »
Van harte gefeliciteerd Nieky! ::bravo:: Mooie overwinning! Heel erg bedankt voor de organisatie, je hebt het weer strak gedaan ::ok::

KnevelGraus ook gefeliciteerd. Almeida bleek toch de beste UAE-knecht te zijn ::ok::

Piet Pelle, potdikkie, stoot je me nu net van het podium af :P Gefeliciteerd!

Vorig jaar had ik als leerpunt 'ga voor 2 klassementsrijders als kopmannen, niet voor een klassementsrenner en een sprinter', en dat had ik goed. Ik heb alleen Evenepoel zwaar onderschat. Aan de andere kant had ik mazzel met Girmay, die had ik vooral als goedkope sprinter had gekozen om mijn dure kopmannen te compenseren.
Keep calm and eat chocolates!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 24-07-2024, 23:11:27 »
Gefeliciteerd Nieky en heel erg bedankt weer voor de organisatie!   ::bravo::

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #129 Gepost op: 24-07-2024, 23:27:11 »
Nieky, gefeliciteerd met de Tourzege!  ::bravo:: ::bravo::

KnevelGraus en Piet Pelle jullie ook proficiat met het podium.  ::bravo::

Uiteindelijk ben ik dik tevreden met de 8e plaats die ik met name dankzij de laatste week nog haalde. Vroeg in de Tour zelfs 25e nog gestaan meen ik en daarna nog mooi een paar etappes gewonnen (als dan niet gedeeld).

Mijn ploeg was voornamelijk gebaseerd op klassementrenners en klimmers en miste uiteindelijk toch wel een sprinter die punten pakt. Jorgensen die inviel voor Pello Bilbao was uitstekend.

Tja, Felix Gall wilde ik dit jaar b.v. per sé in mijn team hebben maar: Wo warst du?. Voor hem heb ik b.v. een zekere puntenpakker als Coquard laten schieten. Waerenskjold maar 14 puntjes is toch ook tegengevallen in de sprints. Girmay had ik ook totaal niet voorzien dat hij het zo goed zou doen.

Mijn 'geheime wapen' Simon Yates kwam ook niet helemaal uit de verf. Geldt in wat lichtere mate ook voor Ciccone die het op zich goed deed maar ik had 'm meer voor de bolletjestrui willen zien gaan.

Klassementsmannen Pogi, Vingegaard, Rodriguez natuurlijk meer dan tevreden over.

Even los van deze pool: wat Pogi heeft gepresteerd dit jaar is echt ongelofelijk als je in procyclingstats zijn resultaten ziet staan. Ronde van Catalonië, Giro, Tour bijna alleen maar op de eerste plek gestaan en in al deze rondes gegrossierd in etappezeges. Wat een coureur.  ::bravo::

Zelfde geldt voor Vingegaard die gewoon even 2e wordt nadat hij nog geen 3 maanden geleden nog op de IC lag. Evenpoel prima steady Tourdebuut, geen zwakke momenten, dat belooft wat voor volgende jaren.

Nieky en Timv bedankt weer voor de organisatie!.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023