Nieky, gefeliciteerd met de Tourzege!
KnevelGraus en Piet Pelle jullie ook proficiat met het podium.
Uiteindelijk ben ik dik tevreden met de 8e plaats die ik met name dankzij de laatste week nog haalde. Vroeg in de Tour zelfs 25e nog gestaan meen ik en daarna nog mooi een paar etappes gewonnen (als dan niet gedeeld).
Mijn ploeg was voornamelijk gebaseerd op klassementrenners en klimmers en miste uiteindelijk toch wel een sprinter die punten pakt. Jorgensen die inviel voor Pello Bilbao was uitstekend.
Tja, Felix Gall wilde ik dit jaar b.v. per sé in mijn team hebben maar: Wo warst du?. Voor hem heb ik b.v. een zekere puntenpakker als Coquard laten schieten. Waerenskjold maar 14 puntjes is toch ook tegengevallen in de sprints. Girmay had ik ook totaal niet voorzien dat hij het zo goed zou doen.
Mijn 'geheime wapen' Simon Yates kwam ook niet helemaal uit de verf. Geldt in wat lichtere mate ook voor Ciccone die het op zich goed deed maar ik had 'm meer voor de bolletjestrui willen zien gaan.
Klassementsmannen Pogi, Vingegaard, Rodriguez natuurlijk meer dan tevreden over.
Even los van deze pool: wat Pogi heeft gepresteerd dit jaar is echt ongelofelijk als je in procyclingstats zijn resultaten ziet staan. Ronde van Catalonië, Giro, Tour bijna alleen maar op de eerste plek gestaan en in al deze rondes gegrossierd in etappezeges. Wat een coureur.
Zelfde geldt voor Vingegaard die gewoon even 2e wordt nadat hij nog geen 3 maanden geleden nog op de IC lag. Evenpoel prima steady Tourdebuut, geen zwakke momenten, dat belooft wat voor volgende jaren.
Nieky en Timv bedankt weer voor de organisatie!.