Wat was het tof dat de finale in IJsland was. Nog geen twee maanden geleden stond ik zelf op veel van deze plekken.
Ik moest wel lachen bij dat strand waar Geraldine haar mode shoot moest maken. Toen wij daar kwamen moesten we zeker twee meter bij het water vandaan blijven volgens onze gids, want anders zou het water ons kunnen meenemen en dan zouden we nooit meer teruggevonden worden. Wij hadden toen al het idee dat ze misschien enigszins overdreef.... Ja, je moet waarschijnlijk niet komen daar waar het water op de rotsen slaat, dat moet je in Nederland ook niet doen bij golfbrekers.
Oh en die paardjes uit de vorige aflevering, mochten we geen pony's noemen van onze gids, maar je kunt me nog meer vertellen, dat zijn gewoon pony's.
Maar, ik moet wel zeggen inderdaad dat het niveau van dit jaar me ook wel tegen viel. Bij de laatste vier zaten eigenlijk alleen maar mensen die voortdurend erg wisselvallig hebben gepresteerd. Ik had het uiteindelijk Tina nog wel gegund, maar die was natuurlijk helemaal verschrikkelijk wisselvallig.
Oh ja en het Noorderlicht fotograferen is echt nog wel een dingetje, want met het blote oog zie je dat helemaal niet zo goed. Juist door het maken van foto's zie je echt die felle groene kleur, heel bizar. Dus je weet eigenlijk niet wat je nou aan het fotograferen bent en moet werken met een extra lange sluitertijd. Met mijn iphone was het niet te doen in elk geval.