Okay, dit is een te hoog post-gehalte voor mij om bij te houden.
Vooral omdat ik nog compleet laveloos ben geslagen van:
Bestuur van Piratenpartij (lijsttrekker Ancilla van de Leest) stapt en masse over naar Baudet en zijn Forum.
Ja mensen, vertel het door, U las het hier voor het eerst
...
Dat is.. extreem eigenaardig.
Het gedachtegoed van de Piraten en Thierry liggen totaal niet in elkaars verlengde
Dan heb ik geen idee wat de daadwerkelijke standpunten van die mensen zijn.
Snel dingetje tussendoor:
In de politiek betekent dat dat besluitvorming wordt geleid door religie, getoetst aan religie en dat is precies wat ik er op tegen heb. Bij een partij als de SGP betekende dat dat vrouwen tot 2012 niet op de kieslijst werden toegelaten omdat dit in strijd was met de roeping van de vrouw. Niet de mens-vrouw stond op de eerste plaats..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook erg veel moeite mee gehad heb. Hoe werkte zoiets als de SGP de meerderheid had gekregen? En nou is het natuurlijk wellicht beetje makkelijk om dit punt als kritiekpunt op religie in de politiek te nemen, maar waar ligt het omslagpunt waarop het een te grote inbreuk op de keuzes van het individu is.
Nothing much. Ze waren al streng teruggefloten door.. Hof voor de Rechten van de Mens? In ieder geval, een dergelijk groot overkoepelend internationaal gerechtshof.
In tegenstelling tot sommige andere landen, bv een Rusland, is Nederland puur een handelsland. Dus als een dergelijke uitspraak wordt genegeerd, en de omliggende landen vinden dat boeiend genoeg, dan is alleen al dreigen met handel-sancties heel effectief.
En ongetwijfeld hetzelfde als de SGP ineens een absolute meerderheid zou krijgen, en een staatsgodsdienst door zou willen drukken or something.
Soms zijn dingen als mensenrechten & internationale gerechtsinstanties wel handig.
Hoewel onze grote vriend Thierry ze liever wil afschaffen