CMC III: Dagboek Daisy; deel 3Lief Dagboek,
we zitten vlak voor de test als ik dit schrijf. Ik zit met een dilemma. Ik heb giorgio gespot, waardoor ik €1000,= persoonlijk geld gewonnen heb! De vraag is wat ik er mee doe? Spaar ik het, doe ik het in de pot, of koop ik er een hint mee. Het spel is net begonnen, elke aanwijzing is meegenomen, maar goedkope hints zijn zo moeilijk...
Terug naar het begin. Ik weet dat het elk moment kan beginnen. Ik lig in m'n bed, ik kan niet slapen. Dan hoor ik opeens gestommel op de trap, ik schrik me rot! Dan stormen enkele gemaskerde mannen m'n kamer binnen. Ik weet direct dat het goed zit: dit is de CMC. Ik word meegenomen in een busje, waarheen weet ik niet. Ik ben geblindoekt. Ik kom in een helicopter te zitten. We vliegen uren en uren ... bestemming Santiago. Dan landen we opeens. Iemand begint te praten, het LC de CMC III host. Hij legt ons de eerste opdracht uit. Daarna word ik gedumpd in een bos. M'n blinddoek mag af, eindelijk! Ik ga eerst ff zitten, ik ben dood op. Dan kijk ik versufd om me heen. Ik zie alleen maar bomen. Ik weet dat het moeilijk gaat worden. Ik haat bos. Ik ben er ooit op basisschool kamp met een klein groepje verdwaald, sindsdien hoof ik niet meer zonodig. Ik roep wat, maar hoor niks. Ik zie niemand ... opdracht mislukt.
Rond kwart over 6 wordt ik uit het bos geplukt. Ik word met 4 anderen samen gebracht. Maapie ziet er vermoeid uit. LC legt uit wat we moeten doen. We moeten voorspellen wat Kolko, Eidm, Mollenvanger, Avron en Juultjuh op de motor gaan doen. Ik ben niet al te optimistisch. Ik ben moe, ik heb amper geslapen. Ik laat het over aan de rest, ik zie wel waar het schip strand. Alleen in Eidm zie ik wel wat, Mollenvanger verkl**t het voor de rest. Na 2 opdrachten staat de pot op €8000,=. Van tevoren had ik er voor getekend, nu dus echt niet. Dan nog russisch roulette. Ik ben aan de beurt ... maar opeens zie ik een bootje voorbij komen met giorigio. Flits, ik heb je! €1000,= is binnen. Terug naar het spel, ik neem veel risico, tot op zekere hoogte, ik stop. €4500,= binnen. Zonder Tijgertje was het veel meer geweest.
We zitten vlak voor de test als ik dit schrijf. Ik twijfel nog. Iedereen kan het zijn. Verdi, wat een rare gozer, hij is zo vergeet achtig. Tijgertje, Avron en Mollenvanger, nemen die niet wat teveel risico. Kolko vliegt in de laatste bocht eruit? Lampje, were where you? Juultjuh, wat was er met je motor? Maapie en Eidm heb ik nog weinig hoogte van kunnen krijgen. Wie is het?
Zal ik toch die hint kopen??? Of ben ik het misschien toch zelf lief dagboek, en lieg ik je voor. Ooit zal je het te weten komen, maar ik vertel het je niet, stel dat iemand mijn dagboek steelt...