Ik vind dat iedereen wel een beetje een punt heeft, maar goed daar hebben we niks aan.
Ik vond het qua voetbal zonder bal een erg goede finale. Beide ploegen zetten goed druk naar voren en ja daarin was Nederland af een toe een stapje te laat, maar dat komt ook door de kwaliteiten van Spanje. Ik vond Webb dan ook niet slecht fluiten. Zeker niet de eerste helft, daarin heeft hij in de geest van de wedstrijd gefloten door gele in plaats van rode kaarten te geven. Anders was het helemaal verkeken voor Nederland. In de tweede helft speelden we gelukkig ook aan de bal een stukje beter en kwamen er 2 supergrote kansen, waarvan de eerste er in moet en 2de hij zich moet laten vallen. Wat dat betreft hebben we het echt aan ons zelf te wijten.
Daarna ging Spanje nog weer wat beter spelen met de komst van Navas. En toen gebeurde het van Bommel gaat voor zijn 2de kaart met een trap op de tenen van Iniesta, dat wordt gelukkig gemist, maar de reactie van Iniesta wordt wel gezien door de scheids een gemiste elleboog.. maar ook al is die mis.. HET IS ROOD!.. en dat had voor een hele andere wedstrijd gezorgd. Daarna is het voetbal heen en weer blijven golven in het voordeel van Spanje. Zij waren beter, ondanks de in mijn ogen goede wissels van van Marwijk lekker aanvallend en op voor de counter. Het zat daarin net niet mee. Spanje was net te sterk en het geluk van Nederland vervloog.. Spanje maakt zo vlak voor het einde de winnende.. Vlak na de in mijn ogen 2de fout van de scheids door die corner niet toe te kennen.
Het is jammer, maar het is niet anders. Nederland is tweede van de wereld, ze hebben er alles aan gedaan en we kunnen trots op ze zijn. Wij, Nederland, hebben verloren, maar met opgeheven hoofd.