Dit is ook een bestaand spel. Maar in plaats van het als Lockdown spel te starten, dacht ik: het kan net zo goed als spamtopic in de relaxhoek!
Bedoeling van het echte spel is dat iemand een kaartje voorleest met een opdracht op. Iedereen heeft van thuis een boek meegebracht en moet nu op zoek naar een grappig(e) woord/woorden of zin(nen) die daar bij past/passen. Vervolgens moet degene die het kaartje voorgelezen heeft kiezen welke het leukste was. Iets à la Cards Against Humanity dus, maar zonder de poep, plas en tyfus grapjes. (nouja, hangt af van welk boek je gebruikt
)
Maar voor de relaxhoek kunnen we het anders doen, namelijk zonder dat iemand een winnend antwoord kiest, gewoon allemaal leuke antwoorden uit jouw boek posten!
Ook dit bedrijf heeft een print and play van enkele van hun kaartjes online gezet, waardoor ik alvast 44 kaartjes met opdrachten heb. Kunnen we even mee verder.
Dusss.... pak je boek er alvast bij. Ik zet zo meteen de eerste opdracht. Vervolgens ga je bladeren en iets leuks zoeken (dus best een boek dat je al gelezen hebt om spoiers te vermijden
) en dan post je jouw vondst hier. En daarbij welk boek en eventueel de auteur erbij is misschien ook wel leuk.
Eerste opdracht:
Iets dat een dier in een sprookje zou zeggen.Mijne:
I CAN BE A REGULAR BITCH. JUST TRY ME.Mannen die vrouwen haten - Stieg Larsson (p. 483)