Vooraf wist ik niet wat ik ervan moest verwachten, maar er zijn nu twee afleveringen geweest en ik vind het leuk programma om te volgen.
Er doen zes verloofde stellen mee die door Jordanië reizen elk stel krijgt twee ringen. In de race van de dag moet een opdracht worden uitgevoerd, wie de race van de dag wint, is verzekerd van de volgende aflevering, de verliezers van de dag moeten een duel met één of meerdere andere koppels spelen. Dit wordt bepaald aan de hand van stemmen door alle koppels: kiezen ze voor de voorlaatste koppel of spelen ze tactisch door een sterk koppel (die de race van de dag niet gewonnen heeft) naar het Ringenspel te sturen. Ieder koppel heeft aan het begin van het spel een kistje met vijf goudstaven gekregen. Deze goudstaven zijn elk € 5.000,- waard als je de race uiteindelijk wint, maar deze goudstaven zijn ook inzetbaar als extra stemmen waarmee je je concurrenten mogelijk kunt uitschakelen (door ze naar het Ringenspel te stemmen).
Het verliezende koppel van de dag en het koppel met de meeste stemmen (is er ex aequo, dan doen alle koppels met hetzelfde aantal stemmen mee) moeten het Ringenspel spelen. Het winnende koppel van het Ringenspel mag de ringen die ze nog in bezit hebben behouden, alle verliezers moeten één ring inleveren. Heb je geen ringen meer? Dan lig je definitief uit het spel en ga je terug naar Nederland.