Cursus, hoe haal ik een CSC finale
Geschreven door Daisy
Eindelijk, het spel zit erop. Ik heb een geweldige tijd gehad. Voor het spel had ik met een aantal deelnemers een gevaarlijk verbond gesloten en uiteindelijk is het gelukt: mijn maatje Molcrazy won het spel en ik was tevens een finalist. Doel bereikt.
Het was een lastige periode, al die tijd moest je mensen voorliegen over je doelen. En je kon geen moment verslappen want het gevaar lag overal op de loer, zelfs intern. Het eerste gevaar was voormalig finaliste Annuh. Een toffe meid, maar in een spel als dit niet te vertrouwen. Zo kwam ik er vlak voor het spel achter dat zíj vorig jaar het complot had opgezet om mij eruit te werken. Er stond dus nog een rekening open. Daan, en later Test stemden sowieso mee, EIDM kende ik nog van vorig jaar op m'n eiland en Kolko vond alles goed zolang hij er maar inbleef. En zo moest Annuh al vrij snel het spel verlaten.
De week erna moest mijn team oppassen. Om Test niet als leider kwijt te raken, moest iedereen op hem stemmen om hem populair te houden. En zo geschiedde. Helaas betekende dit wel het einde van Daan als leider. Dit pakte achteraf gezien niet slecht uit. Daarna ging het wekenlang op rolletjes. Eenvoudig werden Lebon Simon, Elmar, Tijgertje, Giorgio en Kolko de Mangrove ingestuurd. En niemand had iets in de gaten. Het spel liep zoals we graag zouden willen. Niemand had iets in de gaten. Ik kon m'n geluk niet op.
En toen kwam de het derde deel van de eerste fase van het spel. Opnieuw moesten de teams worden opgedeeld. Ik had het lijstje voor Kamp Test gemaakt. Aangezien Test en ik prima samenwerkten besloot ik mezelf bovenaan de lijst te zetten. Maar aangezien de spelleider Chriz heet, had ik toch geen goed voorgevoel hierover. En mijn slechte voorgevoel bleek juist. Ik werd in Kamp Molice geplaatst. Ik moest de laatste weken te zien overleven met Molice, Grace, Ville, LC, EIDM en Molcrazy. Test, Lorelei, Daan en Gerard zaten met z'n 4tjes safe op een eiland met Dorine, Linda en Nelis.
Maar ik noemde zojuist Molcrazy. Ook Molcrazy zag de nieuwe eilandindeling. En na wat inventarisatie was deze niet zo superslecht. Ik onderhield goede contacten met EIDM en Molcrazy was maatjes met Grace en in zekere zin ook Molice. We zagen onze kansen op een plek bij de laatste 10 dus stijgen. Maar er moesten er nog 5 weg. De keuze was simpel, 2 uit Kamp Molice en 3 uit Kamp Test. Omdat te laten slagen moesten we flink wat stemmen binnenhalen. En zo kwam het dat Daisy, Molcrazy en Gerard de populariteitspoll bestormden. De eerste week werd Nelis weggestemd en de week erna was Ville aan de beurt. En toen kwam Chriz weer om de hoek kijken. Onze host, misschien nog wel onbetrouwbaarder dan ondergetekende, besloot opeens dat alle stemmen in het activatietopic gingen tellen. Natuurlijk kregen wij dit via Test te horen. Hoewel het de bedoeling was om Dorine weg te stemmen en Molcrazy en ik flink wat stemmen hadden gewonnen, waren we niet zeker. Ik liet EIDM weten van deze regel door een smoes en ze stemde braaf LC. Dat was wel nodig, want uit ons Kamp bleven de stemmen achterwegen van Grace, Molice en LC. Om te zorgen dat we niet teveel aftrekstemmen kregen, polste ik Test weer dat hij maar vooral moest 'vergeten' om te stemmen. En zo kreeg ook Kamp Test aftrekpunten en was het exit Dorine.