Ik ben heel blij dat Dominique alsnog door is!
Ik had het bijna niet meer aan zien komen, maar het kwam toch nog goed, ik was tevreden
Gregory en Jan hebben de finale ook zeker verdiend, maar ik hoop stiekem dat de eindwinst niet naar Jan gaat. Dan krijg je een soort herhaling van Bertie twee jaar terug. Op het moment zelf was haar winst leuk, maar ze had het achteraf niet helemaal verdiend naar mijn mening, want qua tactisch spel heeft ze precies niets gedaan. En dat heb ik ook wel een beetje bij Jan, omdat hij het hele spel heeft meegelift met Robin, Laurie en Dominique.
Net als Soundos vorig jaar. Zij had toen helemaal niet in de finale horen te staan. Ze werd eruit gestemd en moest naar huis, maar kon uiteindelijk toch blijven omdat een andere kandidaat alsnog opgaf. Dat zouden ze niet meer toe moeten staan, dat mensen opgeven tijdens de eilandraad nádat er al iemand is weggestemd.
Dat klopt niet helemaal. Brace was van een houten muur afgevallen en hij kon niet doorgaan met zijn expeditie. Er heeft niemand na die eilandraad opgegeven.