Laat ik me ook maar weer eens melden op het forum dit jaar. Ik moet zeggen dat het tot nu toe allemaal wel erg flauwtjes is geweest dit seizoen. Maar er lijkt nu toch wat leven in de brouwerij te komen. Mijn lijstje tot nu toe:
1 CARLOS ( lijkt me een complete speler. Er zitten wat scherpe randjes aan zijn karakter, maar hij lijkt wel reflecterend vermogen te hebben. Hopelijk komt hij ook goed tot zn recht na de samensmelting)
2 NIELS ( ondanks het feit dat hij de sociale vaardigheden heeft van kleuter met driftbuien, laat hij wel zien dat hij veel in zijn mars heeft. Hij weet veel, kan veel, alleen is heel destrucfief in het omgaan met zijn kampgenoten)
3 KAJ ( Een enorme uitslover, maar gek genoeg wel eentje waar ik sympathie voor heb. Een soort fijnere uitvoering van Kraantje Pappie van vorig jaar)
4 MARIEKE ( ik weet het niet zo goed met Marieke. Het ene moment lijkt ze de ideale droomvrouw met precies alle juiste karaktereigenschappen. Maar een minuut later komt ze zeurderig over en lijkt al haar schoonheid weggespoeld door het zoute zeewater)
5 ANOUK ( tot dusver nog een beetje kleurloos. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen zonder de steun van Joelle en haar All Inclusive vader)
6 SHELLY ( Shelly is lief, optimistisch, enthousiast. En toch kan ik er niet echt warm van worden. Ze mist iets unieks wat het boeiend maakt om haar ver te zien komen. Neemt niet weg dat ze voor mij ool geen irritatiefactor heeft)
7 ROELAND ( Tja wat moeten we hier nu weer van zeggen. Ik denk dat er zelden iemand zo goed heeft voldaan aan de omschrijving antiheld. Roeland is warrig, onhandig, weet op een metersbreed strand nog mensen te verwonden met zn bakolie. Maar toch wil je niet dat hij wegmoet. Het voelt een beetje alsof je je oude labrador van 15 achter moet laten in het asiel voor de zomervakantie en deze je dan zo hulpeloos mogelijk aankijkt en je toch zwicht en de labrador tussen de tassen in de kofferbak zet.)
8 IMKE ( Een favoriet van velen hier. Maar ik krijg op de een of andere manier ren beetje jeuk als ik haar zie. Of het nu komt door de met kwast gemaakte wenkbrouwen, of hoe ze de naam Kallos uitspreekt, ik durf het niet te zeggen. Natuurlijk is Imke een schatje en doet ze het hartstikke goed, maar het mag allemaal wel wat vlotter naar mijn mening.
9 HEROLD ( Nog steeds vraag ik me af of hij er vrijwillig zit en of niet zijn vrouw hem heeft opgegeven om zo even rust te hebben thuis. Maar de emotie spat er niet bepaald van af bij Herold. Misschien fleurt hij op in een omgeving waarin hij wel mag eten van zijn kampgenoten. )
10. CAROLINA ( Deze vrouw zorgt een beetje voor een emotionele rollercoaster bij mij. Van iemand die zwemt alsof haar haar niet nat mag worden, naar iemand die zich goed aanpast in een nieuwe omgeving, naar iemand die samen met Soundos veranderd in een soort eilandversie van Bonnie&Clyde
Ik vermoed dat ze volgende week het gaat halen en nog best ver kan komen. Maar stiekem hoop ik dat Soundos het red zodat ze haar nog een keer kunnen wegstemmen)
11 MARLÉ ( Ik zie hier weinig toevoeging in voor het programma. Strooit met cliches, laat zich simpel bespelen door Carolina en heeft het evenwichtsorgaan van een dronken tiener)
12 DANNY ( Het zou mij dus niks verbazen als achteraf blijkt dat Danny al sinds 2006 meedoet aan dit programma, maar dat dit nog nooit iemand is opgevallen tot dusver)
13 SOUNDOS ( Mevrouw slachtofferrol. Echt zelden iemand gezien die zo weinig kan incasseren maar wel constant wil blijven uitdelen. En als het dan even tegenzit dan is de hele boze wereld tegen arme Soundos. Typisch Calimerogedrag, met het verschil dat Calimero waarschijnlijk meer gevoel voor humor heeft.)