Leuke eerste aflevering, wat heerlijk om eindelijk weer eens ''gewone'' nederlanders te zien. Direct mijn favoriete kamp, leuke mensen en een enorme drive. Wat hadden zij al snel een degelijke hut gebouwd, en zoals ze zeiden: waarom de vips op de grond slapen, ik kan er niet bij (al die zandvlooien).
Bij de vips heb ik eigenlijk nog geen favoriet, ik moet eerlijk zeggen dat ik na deze aflevering nog niet direct een leuke groep mensen vind. Bij Joelle, de dochter van Richard kreeg ik het idee dat ze er enkel was vanwege haar vader. Alsof ie gezegd zou hebben, ik doe mee maar enkel als mijn dochter ook mee mag doen (zoals destijds Kaj meedeed door Freddy uit 2014 volgens mij), maar dat kan ik natuurlijk helemaal verkeerd hebben.
Leuke proef, en ook een originele manier om de kampen te verdelen. Zoals ik had verwacht kenden sommige kandidaten elkaar al, waardoor voor hen de keuze in welk kamp ze wilden dan ook makkelijker was gemaakt. Ik ben benieuwd of dit veel invloed zal hebben op de rest van het seizoen.
Ik vond het heel komisch om te zien dat kamp zuid zo druk was met de hut, om het vervolgens in elkaar te zien storten. Op naar volgende week, kijken waar Carolina terecht komt en hoe ze het gaat volhouden.