@Good-Riddance:
ik ben het grotendeels met jou eens. Ook mbt mijn inconsequente redeneringen.
Bertie speelt het spel het slimste van allemaal. Gewoon niet aan de competitie meedoen en aan de zijlijn afwachten. En zo geen enkele hoofd- en spierpijn van complotten, proeven en stemrondes.
Wat haar vaardigheden betreft: Als stedeling ben je wellicht hier danig van onder de indruk, maar voor iemand van een boerderij is het allemaal basis-kennis & vaardigheid.
Dat zij hier vervolgens de hemel in geprezen wordt, kan ik dan ook niet vatten, want ze doet verder niets anders dan wat ze dagelijks ook al doet.
Ik ben juist wél iemand die strijd wil zien, liefst zo veel mogelijk. En dan is Bertie voor mij niet eens een anti-held, maar een non-held.
Dit programma is bedoeld als entertainment en de deelnemers zijn daarin de figuranten. En elke aflevering dienen ze zoveel mogelijk te 'presteren'.
Als haar tijd op afvallers-eiland nu die intensiteit had van wat Danny in de vorige editie meemaakte met al die ratten, nauwelijks slaap en dan iedere keer weer een afvallers-proef doen, dan was het een geheel ander verhaal.
Bertie is wat dat betreft een goudvis, die per dag 3 rondjes zwemt in een ronde vissenkom van 25 cm. Hartstikke spannend!
Een non-figurant.
Van mij mag degene, die mij het meeste vermaakt, het langst erin blijven. Thomas was in eerste afleveringen bezig zo weinig mogelijk op te vallen en dus bijzonder saai (en mocht van mij daarom er toen wel uit) maar de aankomende afleveringen gaat hij de sleutelrol spelen. Eerst Jessie elimineren, dan terugkomen om vervolgens hopelijk Dio te verslaan, die zich in de finale alleen nog maar met tegenstanders heeft omringd, waarvan hij geen enkel gevaar heeft te duchten. Slim...maar saai voor het entertainment en dus mag hij van mij nu wel weer verliezen.
En of Thomas dan de winnaar gaat worden of wie dan ook, ist mir vollkommen Wurst.
Thomas gaat komende 2 afleveringen voor de meeste impact zorgen en dus is het prima, wanneer hij uiteindelijk wint. (Dan heb ik ook nog het genoegen, dat hier op het forum vele teleurgestelde gezichten rondlopen, als straf voor jullie afkeer voor een persoon o.b.v. een verleden, wat niet ter zake dient voor het programma)
Maar in de basis heb ik heb geen enkele favoriet. (En dus zijn mijn commentaren hier inconsequent, de ene keer voor, dan weer tegen)
De persoon boeit mij geen meter, zolang die mij maar kan entertainen. De enige reden om te blijven kijken.