Jay Jay is iemand die voor de proeven gaat. Denk dus niet dat hij zonder die proeven het lang uit gaat houden op verliezerseiland.
Alex voelde volgens mij aankomen dat ze Jay Jay wilde wegstemmen, en wilde hem beschermen. Dom dat hij niet voor de eilandraad opgaf, dan had hij Jay Jay nog kunnen redden. Misschien ook nadat Dennis het nog een keer vroeg toen de uitslag van de stemming was maar voor het afscheid van Jay Jay. Het is in het verleden vaak genoeg gebeurt dat er dan alleen voor een zwarte stem gestemd is. Het is het eergevoel van Alex (niet op willen geven) waar Jay Jay aan ten onder is gegaan. Extra pijnlijk dat Alex daarna alsnog opgaf.
Nu zitten er 4 op afvallerseiland, zijn er 2 opgevers en dus nog 10 over in het spel. Samensmelting zit eraan te komen. Zo niet dan zijn er zojuist twee mensen die een extra stem hebben weggegooid en zitten ze zonder sterke mannen in dat kamp (al hebben ze wel sterke vrouwen). Ik zie in deze groep in ieder geval geen Marnix, Lenny of Vinnie die zowat alle proeven wonnen.
Stiekem hoop ik wel dat hij terugkomt voor de halve finale. Ik ben altijd wel voor 'bad guys' die door zowat iedereen gehaat worden of aparte dingen hebben gedaan. Past wel in het rijtje Bjorn, Mick, Frans, Hans...