Zo eindelijk weer een aflevering waarin wat gebeurde. Mooie proef, maar het leek mij overduidelijk dat ze express aan het verliezen waren. Het straalde ervan af. Dio deed het echt top trouwens. Die wordt met de week leuker. Ook Dave blijft in mijn ogen echt een topper. Zeurt amper, werkt hard en geeft zichzelf constant bloot.
Maar Alex, zo die had ik echt nooit aan zien komen. Echt ik was half verbijsterd. Ik vind echt dat hij Jay heeft laten vallen met die actie. Dat je naar huis wil omdat je wispelturig in elkaar zit begrijp ik als wispelturig persoon beter dan wie dan ook, en als je dan die keuze gemaakt hebt kan je in je hoofd niet meer terug. Dat snap ik echt en ik weet hoe sterk heimwee kan wegen als je er al doorheen zit. Maar ik heb toch echt het gevoel dat het bij hem mede kwam door de slechte sfeer in het kamp.
Dat hij gewoon geen zin had om bij die mensen te zijn, en van wat ik van ze gezien heb kan ik dat echt goed begrijpen. Ze komen allemaal zo hypocriet en achterbaks over, zeker Koos, maar ook Suzanne en Jalou. Ik zou voor geen goud met die mensen op een eiland zitten.
Jay had wat dat betreft helemaal gelijk, zij zijn net zo hypocriet en fake. Dat gelul van Koos over dat liegen, wat doet hij dan zelf constant? Elk woord wat hij zegt neem ik met een korrel zout.
Ik had gedacht toen Alex alsnog wegging ( wat ik ook wel vond dat hij zou moeten doen, als je het zegt moet je ook gaan ), dat Jay nog zou mogen blijven. Dat hebben ze in andere jaren wel gedaan toch? Dat had ik wel hard gevonden voor de rest van het kamp. Dat ze zoveel extra stemmen ingezet hadden en dat Jay gered zou worden door Alex en ze dus nog niet van hem af waren.
Jammer dat Jay er niet achterkwam dat ze opzettelijk verloren, dat had mooie TV opgeleverd.
Zijn reactie bij de eilandraad was trouwens echt top. Alle respect.
De antipathie die ik voor hem voelde is bij mij allang weg. Ik vind hem een bikkel en op bepaalde opzichten zeker een echte robinson.