Ah ja, dus omdat Danny en Ryanna elk met luid gebrul al hun kaarten op tafel gooiden en zo "de kastanjes uit het vuur haalden" om vervolgens alle pijlen naar zich toe te zuigen, zijn degenen die niet zo dom waren dat te doen onverdienstelijk? Vreemde redenering.
Dat is geen vreemde redenering.
Als Danny en Ryanne zo te keer gaan moet je al heel erg je best doen, wil daar nog over heen kunnen.
Dus, hoef je geen raketgeleerde te zijn, om te bedenken, dat je je koest moet houden.
Gewoon toekijken en meegaan. Zorgen, dat je zelf niet óók in het licht van de koplampen komt te staan.Dit geldt zowel voor iemand, die sterk is, als ook voor iemand die zwak is.
Nadat de rook is opgetrokken en Danny en Ryanne vertrokken, zal blijken wie de fakkel kan overnemen. Door nieuwe tactieken te bedenken, proeven te winnen en tóch sociaal aantrekkelijk te blijven. Dus, én-én-én. Niet óf-óf-óf.
Geen van de resterende spelers is daar toe in staat gebleken.
Zoals je zegt, voor mij moet een winnaar een totaal-speler zijn.
Fatima heeft het grote voordeel gehad, dat ze de 2 poker-broertjes, die zij al veel langer kende, en die haar meegenomen hebben naar haar succes.
Desondanks bleek dat Fatima buitengewoon intelligent was(vooral: om in te zien hoe de dynamiek tussen de spelers verliep), conditioneel zeer sterk, en ze won proeven. Daarnaast beseffend, dat ze het tactisch denkwerk aan de broertjes moest overlaten en stug hun afspraken en aanwijzingen moest volgen. Tegelijkertijd was ze sociaal gevoelig genoeg om zich empathisch te bekommeren om andere spelers.
De weinige tegenstand, die zij heeft ervaren komt volgens mij deels doordat de anderen zich al enigszins hadden neergelegd bij de dominantie van die drie. Alleen daarom al was het een draak van een aflevering, maar het neemt niet weg, dat Fatima een zeer complete speler was, die goed inzag waar haar kansen en mogelijkheden lagen
Zij is iemand, die woekert met haar talenten en weet er alles uit te halen. Een echte topper!
Fatima kreeg onterecht heel veel kritiek, maar ER is geen wedstrijdje "leuk-zijn".
Bij een wedstrijd tussen Fatima en Anna, hoeft niemand één seconde na te denken, wie gaat winnen.
Van de 3 overblijvers is Anna mentaal de sterkste. Ik gun haar de winst,.... bij gebrek aan beter.
Anna een leider noemen, dan ga je echt te ver in jouw lofzang.
Ik hoor de laatste afleveringen, om hun bewondering voor haar te beschrijven, de heren hier regelmatig lyrische woorden gebruiken, die doorgaans komen uit de mond van een verliefde knaap tijdens een balkonscène.
Prima hoor, maar wél wat roze gekleurd.
Er is één ding dat ik van Anna nooit gesnapt heb. Enerzijds niet willen vertellen nog een laatste stem te hebben, en dan als Ryanna haar uiterste maatregel te kennen geeft dan nog niet naar de groep toe met die stem over de brug komen, maar wel inzetten. Die ene stem had alles veranderd. Misschien is het de montage geweest en bedacht ze dat ook pas toen het te laat was te overleggen, maar daar leek het tijdens de uitzending niet op.
Blijkbaar dus toch niet zo'n sterke speler.
@Rikkeltje:
Een fysiek sterke speler zal ook in de toekomst zeker nog kunnen winnen, mits deze ook over een flinke dosis zelfbeheersing beschikt. Je kunt wel sterk zijn, maar je kunt er ook voor kiezen om dat in de eerste fase van het spel nog niet te laten zien.
Uiterlijk (Sander), reputatie (Kim), resultaten van proeven (Sander), invloed op functioneren van de groep tijdens de Noord vs Zuid-strijd (Kees/Sander/Kim), enz.
Allang voordat de samensmelting in zicht is, is duidelijk wie, waarin en waarmee de sterkste is.
Je hoeft soms mensen maar in de ogen te kijken, om te weten hoe de krachten verdeeld zijn.
Een fysiek sterke speler kán zich niet verschuilen.