toch was het dit jaar een apart cluppie.. ik heb geprobeerd om in een paar woorden te schetsen hoe de deelnemers op mij overkwamen. Maar wie van dit zootje ongeregeld nu Robinson 2015 zou moeten worden? Voor mij is Danny the man of the match.
Kees - daar weet ik eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen
Ronnie - ik ben nog nooit bij mammie weggeweest en vind alles eng
Teske - hoe moet ik contact maken zonder mijn laptop/mobiel/iPad
Marian - zen en balans
Wietze - ik ben de jongste van 7 en weet precies hoe ik iedereen om mijn vingertje moet winden
Tim - met mijn looks kom ik overal
Sander - ik ben sterk, groot en knap.. ik verdien het om te winnen
Danny - de rattige underdog
Rianne - choqueren blijkt grappig!
Sandra - stille wateren
Sharon - ik ben lief, jullie moeten ook lief zijn voor mij
Jaap - aartsvader
Kim - spierbundel met een klein hartje
Klaas - bourgondisch gesettelde sportvisser die graag buiten schot de lakentjes uitdeelt
Anna - lief en medogenloos
Amara - geen wolkje aan de lucht
Oscar - ..., dit is geen goeie tijden.. haha
Ik weet niet of de balans zoek is. Klaas zit er natuurlijk al een hele tijd in, is veel en prominent in beeld en heeft gedurende de expeditie een aantal gedenkwaardige dingen gedaan. Dan loop je de kans op of veel kritiek of veel waardering. Bij hem sloeg de balans om door zijn uitspraken en acties. Onsportief in reacties richting de anderen, een beetje stiekem bij de gedenkwaardige N/n proef, stiekem bij het wegwerken van Kim en zelfs bij de halve finaleproef had ik het gevoel dat zijn felicitaties richting Anna en ook Amara niet gemeend waren. Ik proefde de ondertoon van.. Anna lag er toch uit, waarom moest die nu terugkomen. Nu zit ik niet in de finale. Het enige moment dat ik Klaas echt kon waarderen was toen hij, nav Rianne's opmerking over elkaar vertrouwen zei... dat moet je nooit doen he.. En vervolgens werd Rianne er uit gestemd.
Als ik dan naar Danny kijk, die toch echt rattig met complotten bezig is geweest, dan zie ik dat zijn felicitaties richting Anna wèl gemeend zijn. Danny zegt geen lelijke dingen over de medekandidaten. Uit alles spreekt respect voor de ander. Danny heeft een enorme overlevingsdrang, kan zich redden ondanks dat hij nauwelijks kan zwemmen. Danny is voor mij een winnaar. Dat Anna Klaas er uit geknikkerd heeft zal Danny absoluut veel plezier gedaan hebben.
Op dit moment heb ik geen favoriet meer. Anna is van onbesproken gedrag, Oscar een beetje onbeholpen knullig en Amara rustig en analytisch. Robinsons, zoals ik me die voorstel, zijn ze geen van drieën.
en toch blijft het leuk om naar te kijken