Dat is een gok van mijn kant. Kan me niet voorstellen dat Sharon het niet even besproken heeft met iemand van de crew dat ze zou gaan opgeven. Wat wij in beeld hebben gezien ('Sharon, jij wilde opgeven hoorde ik?') is puur om het verhaal op televisie weer rond te maken. Er ging natuurlijk meer aan vooraf.
En amusementswaarde... Iemand op z'n plek zetten moet niet pijnlijk worden. Het blijft een spel, en wanneer iemand het even te veel wordt blijft die een mens. Dus streng toespreken mag, maar op dit moment was dat niet gepast geweest.
Dit hangt aan elkaar van gok & aanname.
Overal is een camera bij, dus Sharon hoeft niets apart bij de crew aan te geven, dat ze weg wil. Dat hebben ze allang vastgelegd in haar gesprekken met haar medespelers.
Waar staat, dat je iemand pijnlijk op z'n plaats moet zetten?
Iemand geeft aan "ik wil weg".
"OK, prima, pak je spullen maar en daar ligt de boot."
Niets pijnlijks aan.
Je wekt sterk de indruk, dat je er van alles aan het bij verzinnen bent.
We kunnen alleen reageren op wat we als kijker te zien krijgen. Dat is onze werkelijkheid.
Het gaat er niet om, óf je iemand gaat helpen, (maar dan wél iedereen evenveel).
Hier geef je iemand alle steun en voordelen om zich geestelijk bij elkaar te houden, en verderop laat je een ander in z'n eentje 10 dagen verrekken tussen de ratten. En een derde hoeft nog geen 10 % daarvan door te maken.
Zoiets heet willekeur en voortrekken. Hierdoor verliest het haar eerlijkheid, haar wedstrijd/spel-element én daarmee gaat ook de amusementswaarde verloren.