Een beetje vreemd; Dennis vertelde een tijdje geleden dat de extra stemmen tot en met de laatste eilandraad te gebruiken waren.
Op suggestie van Nicolette stemden Klaas en Oscar verleden keer niet, omdat ze daarmee toch geen invloed zouden hebben op de uitslag.
Volgende keer is de laatste eilandraad, dus Klaas en Oscar zouden dan toch ieder nog 1 stem moeten hebben..
Dat 'laatste eilandraad' weet ik niet. Je zou dan weer in dezelfde situatie zitten. Degene die de proef verliest pakt één of twee zwarte stemmen. Misschien dat Klaas of Oscar zichzelf kan redden door met de ander samen te spannen, maar dat lukt niet ten opzichte van elkaar (als Amara wint).
Er zouden 7 eilandraden komen, er zijn er 6 geweest. Echter heeft Sharon opgegeven, dus is er eigenlijk een eilandraad overgeslagen.
Er zijn nu 3 expeditieleden, Danny of Anna komt daar nog bij in de halve finale. Bij de halve finale gaat nog iemand afvallen of zich plaatsen, anders is het geen halve finale. Dus als er nog een gewone eilandraad volgt voordat er een afvaller terugkeert blijven er twee over, wat dan met Danny of Anna erbij drie wordt. Maar dat kan niet, want er werd gezegd dat alleen Anna een terugkeer van Danny in de weg kan staan.
Ik voorzie dan eerder een finale-eilandraad waar de afvallers na de samensmelting de winnaar gaan kiezen oid. Expeditie Robinson zou toch 'back to basics' gaan... De winnaar van de eliminatieproef tussen Klaas, Amara en Oscar plaatst zich daar direct voor, de twee anderen krijgen samen met Danny of Anna nog een herkansing voor de tweede finaleplek. Voor Danny en Anna is dat dan de halve finale (zoals aangegeven), dus dat zou wel kloppen. Dat is wat ik verwacht.