Ik vind het stemsysteem leuk zo. Er zijn geen éxtra stemmen in het spel, als je nu meer inzet kan je dat later niet doen. En je kan nog eens een Douwe uithalen om je eigen hachje te redden. Het brengt wat onvoorspelbaarheid met zich mee en met deze twee groepen was dat wel nodig.
Verliezers eiland vind ik altijd wel lollig, zo kunnen er nog eens mensen verder komen die er op een nare manier zijn uitgeraakt. Mensen die zelf nog niet klaar waren en die mijns inziens ook nog wel even verder hadden gemogen. Kees, Jaap en Sandra bijvoorbeeld. Daarom had er wat mij betreft best weer een verliezers eiland mogen zijn vanaf het begin.
Ik had bijvoorbeeld ontzettende bewondering voor Zimra, die echt geen hout van overleven wist, maar toch doorzette! En Tim haakt gewoon na een dag of wat al af.
Ik ben heel benieuwd hoe deze groep het gaat redden op een verliezers eiland. Er lijken er ieder jaar minder te zijn die een vuurtje kunnen stoken, eten kunnen vinden en al dat soort overlevingsdingen. Vroeger werd er een hut gebouwd, met een slaapplek. Nu slapen ze in het zand en als het regent worden ze nat.
Winnaars eiland vind ik een aardig concept, maar ik vind dat de laatste jaren steeds uitgebreider worden. Het sobere winnaars eiland uit het jaar van Marnix, dat vond ik leuk. Apart eiland, klein extraatje, BOEKEN! Vraag me nog steeds af wat ik het meest zou missen... koffie of boeken