Ik vond het tot nu toe een heel leuk seizoen, maar dit was echt een drama. Zogenaamde wendingen en spelregelveranderingen die nergens op slaan.
Samensmelting zonder proef, beetje jammer. Echt een dikke anticlimax, zelfs de aankleding van het diner straalde teleurstelling en treurnis uit.
Proef die twee keer moet, om twee winnaars en twee verliezers aan te wijzen - verzin dan gewoon een goede proef die niet neerkomt op kokosnoten zoeken in het hoge gras. Beetje jammer. Het hele systeem van man/vrouw-immuniteit sloeg ook nergens op. Ryanne maakte daar een goed punt: "En nu tel ik ineens wel mee als vrouw?'
Casting van Tim Douwsma in de expeditie, beetje jammer. Hij was zo doorzichtig bezig, je kon bijna door hem heen kijken.
De twist met de stemmen was leuk geweest als er niet drie extra stemmen bijzaten, maar gewoon 7 stemmen voor 7 eilandraden. Je stemt nu en nooit of niet en later.
En waarom doen ze alsof een afvallersdepot een twist is? Dat doen ze ook elk jaar, maar noemen ze het telkens anders.
En tot nu toe vond ik het zo'n goed seizoen