heb zojuist de herhaling gekeken. Wat een schitterende aflevering en wat zorgt dit concept tot nog toe voor leuke televisie. Mooie proef, ook mooi dat er steeds iemand naar een ander eiland moet. Die keus is nu nog makkelijk, maar de volgende 5 kon wel eens een stuk moeilijker worden. Ryanne is voor mij de beste speler van deze aflevering. Wat een topvrouw. Zij zorgt ervoor dat er een andere verdeling van de teams komt, zij stelt voor dat Klaas twee 'leiders' aanwijst. Ik vind haar inzicht in het spel, tactiek en haar kijk op de medemens verfrissend en slim. En opvallend hoe goed zij in de groep ligt. Iets wat ze zelf misschien niet zo verwacht had.
Ook Ronnie heeft me plezierig verrast. Hij vindt zichzelf onhandig en ik heb weinig gezien wat dat moet tegenspreken, maar sociaal komt hij zeker beter uit de verf. Helaas of niet, maar Wietze naar huis. Iets wat ik stilletjes hoopte al vond ik het sneu dat het ook echt gebeurde. Hun pact was zo geheim als een verhaal in de Story. Danny moet uitkijken dat hij met zijn gemanipuleer niet diezelfde kant op gaat.
En dan Klaas en Marian. Die zitten daar heerlijk! Lekker visje, lekker relaxed, geen proeven, beetje Robinsonnen, wat wil een mens nog meer..
Al met al een top aflevering!