Auteur Topic: Aflevering 10 - 5 november 2015  (gelezen 25344 keer)

Offline Molsve

• Forumlid
Re: Aflevering 10 - 5 november 2015
« Reactie #40 Gepost op: 6-11-2015, 14:57:46 »
Goede analyse Brinta (wat betreft de stereotypering van Danny in vergelijking tot Ryanne). Ken meer mensen uit mijn omgeving die Danny een rat vinden. Mijn conclusie is dan ook dat strategische spelers automatisch als rat bestempeld worden. Speel je eerst het spel nog niet als strateeg, maar in het verloop van de serie wel, dan word je niet als rat aangemerkt. Doe je dat vanaf het begin: dan ben je wel een rat. Vrij selectief moet ik zeggen. En inderdaad, wat dom om Amara te volgen m.b.t. Anna, die totaal geen bedreiging vormt.

Offline Gwendolen

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 6-11-2015, 20:06:21 »
Ik vond zijn strategische acties en zijn "ratterigheid" juist leuk. Ik ging me alleen steeds meer ergeren aan zijn totale gebrek aan sociale vaardigheden.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
« Reactie #42 Gepost op: 6-11-2015, 23:41:09 »
Ik ben het met die stereotypering ook wel eens ja. Ik vond Danny wel een leuke speler ( niet altijd slim, maar wel leuk ).
Denk dat zijn imago ook met Pownews te maken heeft ;)
You'll never walk alone

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 7-11-2015, 11:23:14 »
Het spel is niet zo moeilijk. Je moet gewoon zorgen dat je kop niet te ver boven het maaiveld uitsteekt. Dus al die proeven winnen is vragen om een ongeluk.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Brinta

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 7-11-2015, 13:46:29 »
Het spel is niet zo moeilijk. Je moet gewoon zorgen dat je kop niet te ver boven het maaiveld uitsteekt. Dus al die proeven winnen is vragen om een ongeluk.

Onze zuinige Calvinistische inborst is dus eigenlijk alleen maar een slimme manier om de mondiale ratrace te winnen.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 7-11-2015, 14:00:58 »
ER is meer dan ooit een stemmenspel geworden. Je zit naar alleen maar gepraat daarover te kijken. Natuurlijk hoort dit erbij en zijn complotten al 15 jaar onderdeel van ER, maar het wordt nu een wel erg eenzijdig spel ...

... Volg ER vanaf eerste uitzending en heb alles gezien, maar kijk er steeds minder naar uit, dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..

Hetzelfde hier. Na het wegstemmen van Sandra was ik echt pissig en heb niet meer verder gekeken. Vandaag vroeg ik me toch wel af hoe het verder gegaan is en ondertussen weer bij, maar het is wel heel opvallend hoe er alleen van te genieten/balen valt wie er wordt weggestemd. Daarmee ben ik best bij trouwens. Ik ben geen fan van grootschalige stemafspraken, maar wanneer daarop in antwoord een succesvolle tegenbeweging op wordt gezet kan ik me daar wel in vinden. Dat is wat we tot nu toe steeds hebben gezien van Danny en kornuiten. Blij dat Tim en Sander weg zijn, maar ook blij dat Danny weg is. Die verschuilde zich wel heel erg achter zijn underdog positie maar vond het prima zo te spelen.

De groep die over is vind ik wel leuk, al snap ik Amara's fixatie op Anna niet zo. Zou fijn zijn als ze wat individueler gaan denk, maar ik denk dat dat door wat er al gebeurd is niet meer gaat gebeuren.

En ja, het zou ook leuk zijn wat meer te zien dan dit geouwehoer over stemmen. Denk alleen niet dat dat er nog in zit voor dit programma. ... zou er binnenkort niet een programma met een boot beginnen? Stond vorig jaar iets over op het forum hier.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 7-11-2015, 14:04:51 »
Helemaal met Swifty eens. Heb echt genoten van Ryanne deze aflevering. Sander viel me wederom erg tegen. Een uithaal naar Oscar en Anna, naar mijn mening onterecht. Anna is sociaal één van de sterksten in het spel en Oscar is op alle vlakken goed: alleen bij de proeven is Sander iets sterker.

Helemaal mee eens. Ik snap de kritiek op die twee ook niet. Sociaal sterk, lichamelijk in topvorm, kalm (als je van Oscar's kokosnoten afblijft). Die twee komen altijd op mij over als een bodemloos meer van energie en karakter. Echt heerlijk om te zien en als zij in de finale komen vind ik dat echt terecht.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #47 Gepost op: 7-11-2015, 15:10:58 »
Helemaal mee eens. Ik snap de kritiek op die twee ook niet. Sociaal sterk, lichamelijk in topvorm, kalm (als je van Oscar's kokosnoten afblijft). Die twee komen altijd op mij over als een bodemloos meer van energie en karakter. Echt heerlijk om te zien en als zij in de finale komen vind ik dat echt terecht.
Ryanne heeft het inderdaad super gespeeld deze aflevering. Misschien wel de beste tactische actie van dit seizoen! Verder is ze gewoon een behoorlijk sterke speelster die het spel volgens mij wel doorheeft. Ookal is ze niet mijn persoonlijke favoriet, ik begrijp heel goed dat ze bij anderen wel de favoeirt is.

En wat Sander betreft: volgens mij vind hij zichzelf de enige echte Robinson waardoor hij op iedereen die niet tot zijn vrienden hoort neerkijkt. Echt jammer, want hij is gewoon een zeer sterke speler.
Ich bin ein Bärliner!

Offline willy

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 9-11-2015, 04:26:19 »
Is het iemand opgevallen dat er steeds minder mannen in de Expeditie zitten?  Alleen Klaas en Oscar nog..
  Krijgen we straks weer een vrouwen-finale?..Of zou de overwinnaar van verliezers-eiland nog voor een verrassing kunnen zorgen..
« Laatst bewerkt op: 9-11-2015, 05:05:26 door willy »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 9-11-2015, 09:31:30 »
In mijn glazen bol staat dat Oscar in de finale zit.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 9-11-2015, 21:56:18 »
Is het iemand opgevallen dat er steeds minder mannen in de Expeditie zitten?  Alleen Klaas en Oscar nog..

Er zitten nu natuurlijk nog 2 mannen op het afvallers eiland. Er zijn nu 5 mannen en 4 vrouwen echt de expeditie uit. Redelijk gelijk dus (al wordt het straks 6-4).

De reden dat de mannen wat harder gaan is natuurlijk dat pact van de heren op dag 1. Dat wordt nog steeds hard afgestraft.

Offline Brinta

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 10-11-2015, 10:05:18 »
De reden dat de mannen wat harder gaan is natuurlijk dat pact van de heren op dag 1. Dat wordt nog steeds hard afgestraft.

Elk jaar gaan de mannen iets harder, want ze kletsen er gelijk vanaf het begin in, waardoor daar vroegtijdig slachtoffers vallen.
De dames kijken het meestal van achter een boompje een beetje aan. En als de kat uit die boom is, mengen ze zich ertussen.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 10-11-2015, 11:17:56 »

Hoe kom je daar bij?

Kees, Sander: te sterk
Wietze: te vroeg complot gesmeed
Ronnie: te zwak in proeven
Jaap: te altruďstisch, zat daardoor in verkeerde kamp
Tim: onsportief + had al zwarte stem
Danny: Andere kamp 'verraden' + gebrek aan sociaal gedrag

De enige die op dat complot is afgestraft is Wietze.

1e afvaller had net zo goed Kim kunnen zijn, maar kennelijk wordt een vrouw toch sneller als minder sterk gezien. Daarom redden vrouwen het eerder dan mannen.
Alleen de 'stille kracht' van een vrouw wordt nog wel eens als gevaar gezien: zie Sandra en Anna. Hoewel die van Anna wel flink overschat wordt imo.
« Laatst bewerkt op: 10-11-2015, 13:26:25 door Mollenmania »

Offline kevin174

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 10-11-2015, 14:27:12 »
In mijn glazen bol staat dat Oscar in de finale zit.

Zou zomaar kunnen, al denk ik dat hij ook het doelwit kan zijn in de volgende aflevering. Als hij de komende aflevering doorkomt geef ik hem een goede kans. Als er geen gekke dingen gebeuren verwacht ik een exit voor Kim of Amara.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #54 Gepost op: 10-11-2015, 18:19:51 »
1e afvaller had net zo goed Kim kunnen zijn, maar kennelijk wordt een vrouw toch sneller als minder sterk gezien. Daarom redden vrouwen het eerder dan mannen.
Kim werd wel als sterkste gezien, maar ze dachten nog iets aan haar te hebben ;). Waarschijnlijk werd ze als socialer beschouwd of als beter te beďnvloeden. (maar die laatste regel is natuurlijk een interpretatie).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 10-11-2015, 20:58:19 »
Hoe kom je daar bij?

Ik zie het als de sluimerende gevolgen van kwaad bloed dat al snel gezet is. De stemafspraak op Kees heeft vanaf dag 1 een bepaalde stemming gezet, een stemming die ervoor zorgde dat "de sterken" geen meerderheid wisten te krijgen bij de eilandverdeling. Dit is echt uniek binnen dit spel. Oscar heeft zich er duidelijk en snel van gedistantieerd, Teddybeer Klaas kwam er onderuit omdat hij Klaas is, maar Tim werd niet vertrouwd en daardoor Sander evenmin want hij hoort bij Tim. Wordt ook gezegd in de aflevering waarin de kampen gemixt worden. Tuurlijk moest Sander weg vanwege zijn kracht in de proeven, maar hij heeft de gunfactor die iemand als Marnix de titel bezorgde op dag 1 verspild. Onbegonnen werk. Jaap is niet perse gesneuveld omdat hij Jaap is, maar omdat hij er geen probleem in zag te "heulen" met de grondleggers van die ene stemafspraak. Danny is wel gesneuveld omdat hij Danny is, en dat lang heeft kunnen verbergen achter zijn rol als "rebelse vrijheidsstrijder in een tegencomplot" en Ronnie was idd het zwakke buitenbeentje.

Wietze is de enige die direct de serie mocht verlaten, maar al snel was het duidelijk dat van die 5 heren Oscar de enige is die een redelijke kans op een finaleplaats maakt. Toen het duidelijk was dat hun plan niet onopgemerkt bleef heeft hij schitterend ingezien wat hij daarvoor moest doen en zich weten te herpakken na een domme zet. Knap!

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 10-11-2015, 21:58:42 »
interessante theorie Dannyboy, waar zeker een kern van waarheid in zit. Misschien zou je nog verder kunnen gaan.. nl tot de eerste verdeling van de groepen voor de proef. Die werd er snel doorgedrukt met het idee.. zo hebben we een sterke club bij elkaar.
er was eens......