Jullie hebben gelijk. Ze hebben nooit met elkaar erover gesproken.
Sorry, dat ik jullie rust heb verstoord.
Haha! Ja die is wel goed idd
Waarom zouden ze het niet doen, als zij idd goede maatjes zijn is dat toch erg moeilijk na te gaan. Laat staan dat er grond is om iemand te ontslaan, dat krijg je nooit hard.
Maar goed, meer dan een "we vertellen niemand dat we vriendjes zijn en zijn nooit de agressor in een complot" heeft dat niet opgeleverd, en daar heb je ook geen maanden voor nodig. En idd, angst voor elkaar hoeven ze niet te hebben, maar doen alsof dat uniek is tussen jeugdvrienden is ook niet terecht. In de afgelopen 15 jaar zijn er velen hechte vriendschappen ontstaan tijdens ER met een heuse vertrouwensbasis. Bovendien zijn deze eigenlijk altijd ontstaan voor het oog van alle spelers, waar net zo vaak niets als wel wat tegen gedaan wordt. Ik zal toegeven dat dat de gemiddelde lijn de afgelopen jaren wat afgebogen is in deze poel des verderf die de naam ER mag dragen, maar de vriendschap tussen Geraldine en Anna-Alicia is hier een mooi voorbeeld van.
Dat is dan ook niet de angst waar ik het eerder over had. Wat ik bedoel is dat men zich tegenwoordig zo ontzettend druk maakt om wie er wel eens beter zou kunnen zijn dan zijzelf in de finale, dat de hele (tactische) weg er naartoe over het hoofd gezien wordt. "Hij heeft grote spierballen, hij moet weg en totdat dat zo is kijk ik niet naar die kleine griet hier naast me die met een ander straks een vuist weet te maken en mijzelf eruit gooit" ... want het is natuurlijk ondenkbaar dat je zo iemand best wel eens zou kunnen pakken op de balk, of bij een puzzel, of bij een gelukkig spelletje ballen afschieten met een onhandig middeleeuwse constructie naar een klein netje drijvend op een hevig golvende zee. Mensen maken zichzelf gek, gaan daarom het echte vertrouwen met elkaar uit de weg en staan daardoor zwak. Temidden van die zwakte ja, een jeugdvriend is dan erg waardevol. In de traditie van ER vind ik dit heel erg meevallen.
Ik bagatelliseer niets. Gezien de geschiedenis van ER denk ik enkel dat dit "spelbrekende voordeel" niet zo wereldschokkend is als jij denkt dat het is. Evengoed blijft het valsspelen, dat ben ik wel met je eens. Past daarentegen prima bij het huidige ER.