Ik begrijp jullie opstelling in deze: terug naar het authentieke survival-verhaal.
Eerlijk gezegd heb ik zo mijn bedenkingen:
- Is de voorraad van BN-ers inmiddels wel definitief opgebruikt?
- Het ER-schip is inmiddels zinkende en daarom wordt alvast een nieuw schip te water gelaten?
- Springen de ratten van ER over op het nieuwe schip en krijgen we dus meer van hetzelfde?
Op
http://www.televizier.nl/nieuws/amusement/rtl-5-komt-met-nieuw-avonturenprogramma-the-ship.4762130.lynkx lees ik:
RTL 5 heeft met Expeditie Robinson een absolute kijkcijferhit in huis. De zender hoopt het succes uit te breiden met het nieuwe avonturenprogramma The Ship.
In het nieuwe RTL 5-programma The Ship moeten twaalf Nederlanders zien te overleven op een onbewoond eiland. Ze gaan vuur maken, voedsel verzamelen en de kandidaten moeten voor onderdak zorgen. Het klinkt tot nu toe niet al te vernieuwend, maar er zit een veelbelovend element in het spel. De deelnemers moeten ‘’een boot bouwen om weer van het eiland te ontsnappen!’’, meldt RTL 5.
- Wordt het een registratie van hoe mensen omgaan met omstandigheden of wordt het een commpetitie met winnaars en verliezers?
Want alleen vastleggen hoe 12 mensen van het eiland afkomen is na een aantal herhalingen al niet meer boeiend.
Kortom, met "The Ship" houd ik nog een flinke slag om de arm....