Ik snap de negativiteit over dit seizoen niet zo als ik eerlijk ben. Ja het is (totaal) anders dan het vroegere Expeditie Robinson, maar ik vond het zeker geen slecht seizoen. De kandidaten vond ik leuk: ik had enkele favorieten die er helaas allemaal te vroeg zijn uitgegaan, de overactieve en grappige Mr. Polska, spelletjesorganisator Rick en Nadia en Manuel die tactisch nog veel hadden kunnen bieden. Helaas waren er ook wat kleurloze kandidaten, die weinig toe wisten te voegen aan de expeditie. Ook de proeven vond ik goed gelukt dit jaar: bijna alle proeven waren uitgebreid en bevatten meerdere onderdelen. Er zit veel variatie in: ook wordt elke keer zowel kracht als intelligentie getest. De verschillende kampen (hemel, hel, aarde) vond ik leuker dan ik verwacht had. Wel werd dit element te weinig uitgebuit: de kandidaten zaten extreem kort op de verschillende kampen (en de helverdeling had al helemaal weinig zin). Nicolette heeft mij ook positief verrast: ze presenteert natuurlijk en heeft het strenge wat de vroegere presentatoren ook hadden. Dennis vond ik iets te amicaal naar de kandidaten, maar dat ligt er volgens mij ook aan dat er veel vrienden van Dennis in de expeditie meededen (o.a. Rick, Kay en Freddy). Al met al vond ik het zeker geen slecht seizoen; ook niet briljant, maar wel goed voor een ruime voldoende (7).