Dit herken ik niet echt in dit jaar. Iedereen vond Polska tof maar toch moest hij eruit. Remy was irritant maar moest eruit omdat hij sterk was, niet omdat hij irritant was. Lobke moest eruit omdat ze te te openlijk te tactisch in het spel stond. Rik moest eruit omdat hij sterk was, ondanks het feit dat hij gezellig was. Het broederlijke kamp geel heeft er geen moment moeite mee gehad in eigen vlees te snijden na de samensmelting. De enige vriendschappen die zijn blijven staan zijn die tussen Kay en Freddy (en die band is tactisch uitgespeeld, niet als vriendschap) en die tussen Freddy en Krystel. Bij slechts twee stemraden is het überhaupt ter sprake gekomen dat iemand zich genaaid kan voelen, en slechts door Polska is geuit dat hij dit ook echt zo voelde, al begreep hij het wel. Ik snap niet dat je zoiets moet begrijpen, en kon me wel aansluiten bij Ancilla die zich afvroeg waarom de stemming op dag één al unaniem is (het achterlijke verhaal van kamp geel) wat tegenwoordig maar heel gewoon gevonden wordt in plaats van diep triest. Voor de rest baalde men of "was trots, omdat we sterk zijn".
Ik kan me geen emotionele stem herinneren. Vroeger zag je die veel meer.
Dannyboy, om op jouw verhaal door te gaan:
Er is geen enkele lijn meer behalve met 1 of meer vrienden uit je echte leven enkele zwakkeren gebruiken om een dermate grote machtsfactor te vormen, zodat je in principe het spelverloop kunt maken, met elke redenering als excuus.
Inmiddels is er zelfs al geen enkele schaamte meer over je eigen tokkie-gedrag.
Freddy overleeft bij de gratie van zijn bondgenootschap. Het enige, dat voor hem pleit is, dat hij dat uitgekookt uitspeelt. Maar voor de rest maakt hij niets klaar tijdens de proeven.
Het blijkt, dat hij dit bondgenootschap heeft geëist voor zijn deelname.
Dat RTL daar vervolgens ook nog in mee gaat, tekent dat ER, als spel van ca. 16 individuën, inmiddels aan lager wal is geraakt.
Ongetwijfeld was het al een veeg teken aan de wand, dat een gast als Dennis als presentator is aangenomen, nadat die lafaard huilend als een kleuter de competitie is ontvlucht. Het competitie-element (als 'good sportmanship') wordt steeds verder uitgehold.
De uitkomst van al deze treurnis is, dat we zo meteen naar een schouwspel gaan kijken van 2 mogelijkheden:
Freddy, Kai en Ferry in de finale, óf Freddy, Kai en Krystl in de finale. In beide gevallen gaat de als derde genoemde niet winnen, want ze hebben nog nooit wat gewonnen en dat zal hen zeker in de finaleproef niet lukken. Dus moeten we straks naar een schijnvertoning kijken, waarbij het niet uitmaakt wie wint: Als Kai wint, deelt hij de prijs met Freddy (de meest waarschijnlijke optie) en als Freddy wint deelt hij met Kai.
Hoewel zo goed als onwaarschijnlijk, hoop ik van ganser harte, dat tóch een van die halfgare 'zwakke vogeltjes' Krystl of (god verhoede het!!) Ferry wint, zodat maar niet zo'n proleet als Freddy "zwaai-even-naar-die-klootzak" Tratlehner wint.
Bah, wat een open riool!