Sinds 2012 is het alleen wel volledig de andere kant opgeslagen, van een misdaad naar iets waar je trots op moet zijn, tot een dieptepunt dit jaar in kamp geel waar "democratisch besloten wordt" dat iemand niet meer mee mag doen met het spel. Een complot betekent slim op slinkse wijze iemand wegspelen, en je mag er best tevreden mee zijn als dat werkt, maar een gezonde dosis schaamte ("ik krijg terecht twee middelvingers" - Freddy) hoort daar per definitie ook wel bij. Daarbij komt dat je tegenwoordig vooral NIET goed moet zijn in proeven, NIET te veel moet weten over survival etc. wat ik vreemd vind, want is dat niet waar je als deelnemer voor komt, of kom je voor een potje "niet weggestemd worden"? Hoe ik er ook over nadenk, ik blijf het vreemd vinden dat die verandering zo heeft plaatsgevonden.
Met dit deel ben ik het hartgrondig eens. NIET je best doen is de boodschap inmiddels, waarvoor ik geen greintje bewondering kan opbrengen. Als dit de richting is, die we gaan inslaan als samenleving, staan ons duistere tijden te wachten. We moeten jongeren maar flink gaan voorhouden, dat je met liegen & bedriegen het meest ver komt in het leven.
Dit jaar is er voor het eerst een lichtpunt; namelijk Freddy, Kay en Krystel, die idd slim en slinks te werk gaan, gebonden lijken te worden door dieper gevoel van trouw dan ik in jaren in ER gezien heb en zo heel de boel om de tuin leiden. Hun complot is daardoor niet de klinische beschouwing die het vaak was omdat dit meer is dan een simpel stemafspraakje en niet die heeft vorm waarin om de drie dagen enkel die vraag gesteld wordt "wie we er vandaag van op de hoogte gaan stellen dat ie niet meer mee mag doen". Dit complot gaat mee met de stroom van het spel, en dat maakt het voor mij het meest interessante complot in 15 jaar ER. Dit is vermoedelijk wel bij gratie van de regie, want voorheen vermoed ik dat het ook gebeurde maar dat we er minder van zagen.
Hierin kan ik jou niet volgen. Trouw tussen 2 jeugdvrienden is wel het minste. Daarom is dit een niet erg valide argument.
Krystl kiest simpelweg de meest zekere wagen om zo ver mogelijk te komen, en dat zijn deze F&K.
Als er iedere keer 1 vriendenkliekje van 2 à 3 personen wordt ingebracht, betekent dit, dat de anderen vrijwel geen kans meer maken. Het is dus geen slimmigheid, maar een enorm spelbedervende factor.
Uiteindelijk is daarmee het programma ER ook verdoemd.
Net als iemand uitlachen, nadat deze moedwillig belogen en bedrogen is.
Het voelt bij mij als een zwakkere op de grond gooien en met z'n allen op diegene in schoppen en tegelijk erom heen gaan staan lachen. Dat verwerpelijk gedrag,dat we al steeds meer zien gebeuren op Youtube. En dan kan de hele wereld meelachen.
We kunnen met z'n allen trots op onszelf zijn. Om te kotsen!!!