good-riddance mag ik vragen sinds wanneer jij naar ER kijkt? Want jij zegt dat het teveel is gaan draaien om wie de minste vijanden etc heeft. Heb je seizoen 1 gezien? De winnares zou absoluut niet jouw robinson zijn. Niet uitermate goed in proeven (nummer 2 was daar veel beter in). Gewonnen simpelweg omdat zij wel met iedereen vriendjes was (maar geen stemafspraken dat dan weer niet).
Fatima Moreiro de Melo die hier en vooral op de sociale media is afgebrand, daarentegen, die was uitzonderlijk goed in proeven. Ik vind juist de ultieme robinson iemand die en sociaal is en tactisch en goed in proeven. Ben je niet goed in proeven, dan heb je nog een plan B om dat goed te maken door middel van sociaal zijn en tactisch spel. Lig je daarentegen niet goed in de groep, dan kun je immuniteit winnen en daardoor je zelf redden. Het grootste probleem is volgens mij juist ontstaan doordat de finale eilandraad is vervangen door een proef. Vroeger moest je jezelf tenminste nog verantwoorden op de laatste eilandraad om te kunnen winnen. Reden waarom Hans toen niet won, omdat iedereen een hekel aan hem had. Terwijl Hans uiteindelijk de tacticus was (en volgens mij, maar daar kan ik me in vergissen, want ik hoef dat seizoen echt nooit meer te zien) en ook redelijk goed was in proeven. Nu de finale eilandraad is weggevallen, maakt het helemaal niks meer uit hoe je mensen behandeld. Als je maar genoeg mensen in je complot hebt zitten kun je de rest van de deelnemers behandelen als oud vuil bij weze van spreken, als je de laatste proef maar wint. En dat is jammer. Ik heb niks tegen complotjes, maar dan vind ik wel dat je je ook moet kunnen verantwoorden op de laatste eilandraad.