Die constructie met de drie eilanden vind ik wel leuk toen ik eenmaal door had dat de verliezer van elke aflevering daar terecht komt en dit niet de vaste eiland verdeling is. Speel je op zwak en ga je voor extra stemmen (ik verwacht dat er vaker momenten zullen komen waarop ze stemmen kunnen winnen), vertrouw je op je kracht en zet je je in om in (relatieve) weelde te belanden, je kracht op peil te houden en niet op die eilandraad terecht te komen, of ga je voor de pure robinson ervaring met minder eten en dus meer risico om af te glijden naar de hel. Iemand in de productie heeft Nietzsche goed begrepen.
Dit zou een interessante balans zijn, maar als er geen extra stemmen meer te winnen zijn is er iets anders dat me blij maakt: deze waardeloze eilandraad. Hup, zo de helft van alle extra stemmen het spel uit. Dat zal het verdere verloop van de serie naar mijn mening zeker ten goede komen.
Ik vind het wel jammer dat de hele aflevering weer om een proef en een eilandraad ging. Ik had graag meer van de kampen en omgeving gezien. Maar goed, het was een leuke proef en die kampen krijgen we vast meer van te zien. Ik vraag me ook af in hoeverre ze dingen mogen aanpassen. Als ik daar in die hel zou zitten zou ik proberen dat platform groter te maken. We hebben gezien dat ze een afdakje maken, dus dat mag wel. En die brug, die kun je toch gewoon vastbinden? Als dat niet mag, bouw je lekker je eigen brug
Ben benieuwd wat ze op het aarde eiland gaan bouwen. Daar mocht tot nu toe altijd alles als je de materialen vond en de tijd en energie had