Überhaupt dat je een bedrag krijgt van 10.000 euro als je mee doet aan dit spel vind ik belachelijk... En die BN'ers verdienen al zo veel geld...
Dit vind ik helemaal niet raar. BN'ers moeten twee maanden vrij nemen, plus komt er nog de voorbereidings- en hersteltijd bij die je zeker bij een zwaar spel als Robinson nodig hebt. 10.000 klinkt misschien als veel geld, maar is in de radio- en televisiewereld echt een schijntje (veel artiesten verdienen met een optreden van een half uur al een paar duizend euro en ook met presentatieklussen zijn veel grotere bedragen gemoeid). Je krijgt bij ER dus twee categorieën deelnemers: liefhebbers van het spel die er veel voor over hebben (gezien gemiste inkomsten etc.) en sub-BN'ers voor wie 10.000 euro inderdaad nog heel veel geld is en die zo meer in de belangstelling willen komen. Veel fans zouden desnoods nog gratis mee willen doen, maar dit is bij BN'ers echt niet realistisch.
On-topic: Remy begin ik steeds minder leuk te vinden. Eerst had ik nog wel bewondering voor zijn fysieke kracht, maar hierdoor krijgt hij ook een bepaalde arrogantie over zich. Het is totaal niet aan hem om te bepalen wie meedoen aan proeven, wie sterk zijn en wie het verdienen om door te gaan in het spel. Anouk heeft groot gelijk dat ze zegt dat Remy zich niet eens realiseert hoeveel 'de vrouwen' in zijn team doen. Voedselexpedities zijn leuk, maar koken en het kamp bouwen / aan kant houden is net zo belangrijk.