Hoezo geen waardige finalisten? Wat maakt hun geen waardige finalisten? Om even Anna (die ik niet kon uitstaan) als voorbeeld te nemen, die was sterk in proeven, heeft ook tactisch gespeeld om ver te komen en ontwikkelde genoeg sociale banden om ver gebracht te worden. Zeker weten een waardige finalist.
1 Peggy Vrijens
Peggy was fysiek niet de sterkste. Profiteerde eerst ten volste van haar te sterk samengestelde team. Lodewijk, Aagje, Christophe& Mathias, Fatima etc. Dit team hoefde telkens niet te stemmen. Vervolgens stemde dit team Lodewijk weg die sterk geacht werd. En toen Peggy's hoofd op het hakblok lag werd dit op het laatste moment omgezet naar Tess omdat ze haar niet heel betrouwbaar vonden.
Vanaf de samensmelting heeft ze haar wagonnetje aan het treintje Christophe/ Fatima gehangen en zo de finale gehaald.
0 proeven gewonnen, 0 tactische moves verzonnen, niet buitengewoon geliefd bij iedereen.
2. Saar Koningsberger
Ook Saar heeft individueel geen enkele proef gewonnen. Wel vaak geprofiteerd van het goed presteren van Regina. Bijvoorbeeld mee naar een resort. Verder werd er deze expeditie niet echt veel tactisch bekokstooft of gestemd. Lag vooral goed bij Regina en Sebastiaan, maar bij de Belgen iets minder.
0 proeven gewonnen, niet echt tactische moves verzonnen.
3. Anna Alicia Sklias
Wat je zegt, sociaal gezien was ze zeker geliefd, behalve bij Paulien. Maar Anna vond ik niet echt uitblinken in de proeven, zeker niet gezien haar topsportachtergrond, zoals dansers dat zelf ook altijd noemen. Ze heeft geen enkele proef gewonnen. Ook tactisch gezien vond ik haar redelijk meehobbelen met de rest.
Sef-Jan-Paulien-Geza elamineerde zichzelf. Van wie Hans een idee was weet ik niet meer (dacht Zimra maar kan me vergissen) dus tactisch niet hele bijzondere dingen laten zien.
Nu verdienen deze mensen absoluut de credits voor het blijven volhouden en zich overal doorheen manoeuvreren. Maar ze zijn in mijn ogen niet de meest Robinsonwaardige finalisten in mijn ogen.
Vroeger bleven in mijn opinie vaker sterkere mensen over als tegenwoordig. Nu lijkt sterk zijn een zwaard te zijn wat boven je hoofd hangt.