Hier nog wat ik er achter aan typte, maar wat niet paste.
@Nieky ze hoeven geen 1,5 uur te zoeken naar eten maar er moet een betere balans komen. Die complotten waren er een paar jaar terug met bn'ers ook al maar toen was het nog bijvermaak. Nu draait het er alleen om, en ik snap dat heel veel kijkers zich daaraan irirteren. Ja, waarom kijk je weer vraag je je dan af. Omdat als je eenmaal begint met kijken, en ja ik ben een fan van robinson, dat je er dan toch inzit en ook iedere week weeer hoopt op een heftige proef.
2 weken terug hadden ze een proef, waar onder de grond stonden in een groot gat. Dat zijn mentaal hele leuke opdrachten, maar hoe bangig iedereen daar was, maakte het zo saai om uiteindleijk naar te kijken. Ik weet zeker, vroeger met de fanatiekelingen, dat ook die proef heel anders was verlopen. Wat ik nu zeg is niet dat ik het oude robinson weer persee terug moet, maar ik hoop dat RTL wel inziet dat dit niet zoveel meer met de oorsprong van het programma te maken heeft, kandidaten krijgen iedere 3 dagen snoepreisjes naar luxe eilanden met zoveel eten, dat ze er weer 5 dagen op vooruit kunnen. Af en toe een snoepvooraatje is leuk, zoals vroeger maar het wordt nu niet exlcusief meer. En dat de presentator van het programma, naar mijn inziens heel heel serieus programma, dan gewoon met de kandidaten gaat karaoke en knuffels geven en biertjes drinken.
Ik mag Dennis echt, en iedere presentator mag het op zijn of haar manier doen, maar geloof mij dat Ernst Paul Hasselbach zich nu daarboven echt bedenkt wat er met dit programma is gebeurd. Hij en ook Evi/Eddy presenteerde het altijd met veel meer overgave, en gaven ook de eilandraden veel meer spanning mee. Dennis staat er al sarcastisch bij zo, van nou wat nu weer. Kom maar door, dan kan ik zo aan m'n welverdiende biertje.
Ik denk gewoon serieus dat RTL er goed aan doet om het met BNers te spelen maar terugmoet naar de oorsprong van het programma en volgend jaar gewoon 15 mensen uit een heli in het water moet flikkeren en zelf maar zien hoe ze daar met z'n allen een kamp opbouwen en even wachten met die stemcomplotten en de opdrachten wat zwaarder maken zodat we kunnen zien wie de echte Robinsons zijn..
Ik geef alle mensen die iets zeiden over de finale eilandraad ook GROOT gelijk, dat is echt een van de raarste dingen die ooit heeft kunenn gebeuren, dat weghalen.
En mede waarom ik dit zeg, in de hoop dat ze dit forum ook lezen e makers, en ook op twitter zien dat veel mensen toch meer van het oude Robinson missen, want het is zeer vermakelijk. En dat gun ik het programma ook echt. Ook al ben ik zelf meer een Mol-fan, Expeiditie Robinson is een top programma en het hoeft ook echt niet van de tv van mij, maar ik denk dat de crew misschien even moet gaan zitten om uit te denken hoe ze een mooie balans tussen verleden en toekomst kunnen maken.,