Mooie proef, erg knap dat Geraldine hem heeft gewonnen. Dat had ik echt niet verwacht! Ik had haar al die tijd al als favoriet, maar nu helemaal, wat doet ze het goed! Alleen wel een beetje zuur voor Anna-Alicia; dit was echt haar proef. Waarom was er trouwens geen winnaarseiland?
Ik had trouwens helemaal niet door dat Edith pas 5 weken gestopt was met judo'en toen ze ER ging doen. Op de een of andere manier denk ik dat dat echt niet goed is voor je lichaam om in een keer van keiharde training naar totale afmatting van je lichaam te gaan. (Robinson is al niet bijster gezond voor je lichaam, maar zo al helemaal niet lijkt me.)
Ik heb wel enorm veel respect voor de laatste eilandraad: Kees en Edith die ondanks al hun extra stemmen niet voor de tactiek gaan maar voor 'de echte Robinson'. Het was zo gemakkelijk geweest om Anna-Alicia er nu uit te stemmen, waardoor de finale gemakkelijker te winnen zou zijn. En Zimra die haar verlies zo sportief opneemt en niet eens op een van de andere kandidaten wil stemmen, mooi om te zien! Dit onderlinge respect mistte ik enorm deze expeditie, fijn om te zien dat al deze (potentiële) finalisten het spel nu zo waardig spelen! (Nu, want eerder heeft iedereen buiten Edith wél tactisch gespeeld.)