Ik zou nu wel eens een proef willen zien waarbij niet bij voorbaat vaststaat dat de fysiek sterkste wint. Meer intelligentie en geheugenspellen, evenwichtsbalken etc.
Ja, erg jammer inderdaad. De focus ligt iets te veel op het fysieke, waardoor de vrouwen bij voorbaat kansloos zijn. (Er is ook geen compensatie voor de vrouwen, wat het al wat eerlijker zou maken.) Dit is trouwens al in de hele expeditie, want de openingsproef werd ook met afstand gewonnen door de mannen.
Eigenlijk is het gezien de proeven opvallend dat er nog maar zo weinig mannen over zijn gebleven. Ik denk inderdaad dat de mannen het spel te vroeg tactisch hebben gespeeld, waar ze meteen voor zijn afgestraft.
Ik moet wel zeggen dat ik het met Geraldine eens ben dat de zekerheid van Hans dat hij wel in de finale komt een beetje irritant begint te worden. Hoewel ik hem een goede Robinson vindt zou ik het hierdoor eigenlijk wel prima vinden als het drietal eens flink genaaid wordt door de anderen. Ze worden bijna arrogant in hun aanname wie in welke volgorde weggestemd zal worden.
Ja, het komt erg arrogant over. Hij zegt gewoon recht in haar gezicht 'we stemmen nu Paulien eruit, dan Zimra en dan is het logisch welke twee daarop volgen'. Dat kun je toch niet maken! (Vooral als je dat zegt tegen degene die je er dus logischerwijs wel uit ziet gaan.) Het is 1 om de hoop uit te spreken met Edith en Kees naar de finale te gaan, het is totaal anders om dit als voldongen feit te presenteren. Mijn sympathie voor Hans daalt hiermee nogal.