In een ander topic zei ik al:
"Ik geloof er nog steeds niks van dat de stemmen al vast staan voordat de eilandraad begint. Dat zou echt nergens op slaan en dan zou die hele eilandraad wel weg kunnen. De eilandraad is een soort laatste test. Paulien lulde ook teveel op de laatste eilandraad, dit had Jan het idee kunnen geven dat er iets mis was. Helaas pikte hij dit niet op en werden er niet meer stemmen ingezet. (Dit zou natuurlijk alleen mogelijk zijn als de stemmen niet al vast staan voorafgaande aan de eilandraad..)
Bij Survivor zie je de gekste dingen gebeuren bij Tribal Council (eilandraad). Bij het huidige seizoen werd er nog een heerlijke actie gedaan tijdens een Tribal Council waardoor iemand naar huis ging waar velen van tevoren niet op zouden stemmen.. Dat zijn tenminste leuke eilandraden! Het helpt natuurlijk ook wel dat de presentator daar veel betere vragen stelt dan zowel Dennis als Evi.."
Daarnaast leek het mij niet meer dan logisch dat Dennis dat nooit op eigen houtje gedaan heeft. Daar is heus over gepraat door de productie.
Verder zou het me niet verbazen dat de productie, nadat er gestemd is, eerst de briefjes gaan tellen/lezen en evt op volgorde leggen, zodat de presentator/presentatrice niet voor verrassingen komt te staan.