Auteur Topic: Aflevering 9 - Monkey Race  (gelezen 38750 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #140 Gepost op: 2-11-2013, 17:23:57 »
Zo'n eiland doet vreemde dingen met een mens. Je hebt ook niets anders om mee bezig te zijn en door de honger verlies je wellicht veel van je relativeringsvermogen. Het is sowieso al moeilijk om consistent te zijn in het leven (alleen autisten zijn daar heel goed in), laat staan in deze omstandigheden met een camera op je gok gericht. En iedereen (net als soms ikzelf) beleven het van de zijlijn toch behoorlijk anders. Verontwaardiging met Poten op Tafel en Chips en Cola binnen bereik. Heel goedkoop eigenlijk als je er goed bij nadenkt.
 :-[
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #141 Gepost op: 2-11-2013, 18:27:22 »
Verder spant ze samen met een initiator van het plan tegen haar toen, dat maakt het nog curieuzer.
Precies. En dan nog dit over Geraldine: Wat gij niet wilt wat u geschiedt doe dat ook een ander niet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #142 Gepost op: 2-11-2013, 21:16:05 »
Het is toch te gek voor woorden. Alsmaar gepraat over complotten. Echt van begin tot eind. Geen enkele ervaring van de deelnemers over het leven op een eiland. Ga eten zoeken en vangen. Dat was toch ER? Het is gewoon een slechte soap geworden.
« Laatst bewerkt op: 2-11-2013, 22:57:14 door Mollenmania »

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #143 Gepost op: 2-11-2013, 21:39:39 »
Volledig mee eens  :(

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #144 Gepost op: 2-11-2013, 21:44:13 »
Nou ja, dat heb ik na tig seizoenen nu ook wel een beetje gehad eigenlijk. Vind het wel spannend dat de strategie een beetje veranderd lijkt.

Offline Dannyboy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #145 Gepost op: 2-11-2013, 21:53:08 »
Ik vraag me soms af of dat echt wel zo is. Misschien legde de productie voorheen in de montage simpelweg meer nadruk op het expeditie- en het robinsongedeelte (vandaar de naam van de serie), in plaats van het gouden kooi gehalte.

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #146 Gepost op: 2-11-2013, 22:54:02 »
Ik zou me ook kunnen voorstellen dat deelnemers min of meer met een bepaalde opdracht naar het eiland gestuurd worden, zoals de drie pokeraars vorig jaar. Of dat ze in ieder geval geselecteerd worden in de hoop dat ze op een bepaalde manier het spel zullen gaan spelen.

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #147 Gepost op: 3-11-2013, 11:13:59 »
Het is toch te gek voor woorden. Alsmaar gepraat over complotten. Echt van begin tot eind. Geen enkele ervaring van de deelnemers over het leven op een eiland. Ga eten zoeken en vangen. Dat was toch ER? Het is gewoon een slechte soap geworden.

Dat aspect (hoe overleef je op een eiland, eten zoeken, aanpassen aan de omgeving) is echt volledig verdwenen. Het gaat nu alleen nog maar over wie spant samen tegen wie.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #148 Gepost op: 3-11-2013, 11:54:48 »
De productie heeft al enkele seizoenen nadrukkelijk voor de speltechnische benadering gekozen, waarschijnlijk omdat ze verwachten daarmee hogere kijkcijfers en een breder publiek te kunnen bereiken. Soms mis ik de overlevingselementen en de onbekende kandidaten ook maar tegelijkertijd hebben we er ook veel onvoorspelbare en spannende afleveringen voor terug gekregen. Gezien de kijkcijfers lijkt de productie bovendien geen slechte keuze te hebben gemaakt: enkele weken terug de best bekeken aflevering sinds 2004. Het mogelijk afhaken van voormalige (nostalgische) fans wordt gewoonweg minder belangrijk geacht dan de toekomst van Expeditie Robinson. Kijkcijfers zijn nu eenmaal essentieel voor het overleven van een formule in het medialandschap.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #149 Gepost op: 3-11-2013, 12:14:43 »
Ik ben een kijker van het eerste uur maar ik vind het een juiste keuze om een beetje los te komen van het aanvankelijke ik-ga-dood-van-de-honger scenario. Op een gegeven moment wordt dat gewoon te saai en meer van hetzelfde. Gekonkel is nooit meer van hetzelfde want iedere keer wordt het spel anders gespeeld en zijn er verrassende ontwikkelingen. Iemand die zijn ribben zit te tellen is op een gegeven moment niet verrassend meer.

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #150 Gepost op: 4-11-2013, 23:04:25 »
Op de korte termijn, in het spel, wel ja. Maar op de langere termijn kan het soms beter zijn een waardige verliezer te zijn. Je zou dit spel kunnen winnen als een gluiperige slang. Over tig jaar zal niemand je dan nog feestelijk herinneren als de grote winnaar van ER, maar als die enorme gluiperd. Dat soort winnaars heeft ER gekend (maar ik weet natuurlijk hun namen niet meer want ik heb een slecht geheugen, dat 'koppeltje'). Een van de twee won (ik weet niet eens meer wie) maar ik kijk niet op hen terug als zegevierders, maar als enorme losers.
Of die Olivier.. haha in de finale moesten de overige samensmelters de winnaar kiezen live in de studio.. na dat ze zijn spel hadden gezien op tv verloor hij van zijn tegenstander. veel willen toch het menselijker dan hard spel.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #151 Gepost op: 4-11-2013, 23:09:05 »
Of die Olivier.. haha in de finale moesten de overige samensmelters de winnaar kiezen live in de studio.. na dat ze zijn spel hadden gezien op tv verloor hij van zijn tegenstander. veel willen toch het menselijker dan hard spel.

Olivier verloor schijnbaar omdat hij in het afvallersresort was zwartgemaakt door Keo, een slechte verliezer.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #152 Gepost op: 5-11-2013, 11:25:09 »
« Laatst bewerkt op: 5-11-2013, 11:28:17 door califax »

Offline Starry Night

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #153 Gepost op: 5-11-2013, 11:29:40 »
Fijn om te zien ::jaja::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #154 Gepost op: 5-11-2013, 11:56:22 »
Moraal van het verhaal: Het is een spelletje mensen...



amen  ::ok::
er was eens......

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #155 Gepost op: 5-11-2013, 18:04:21 »
Dat zijn zeker mooie beelden om te zien, keihard strijden voor de winst en daarna de kracht en wijsheid hebben om het spel te relativeren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #156 Gepost op: 5-11-2013, 18:22:25 »
Of ze zijn gewoon teut..   (maar inderdaad leuke plaatjes, al lijkt Geza wel op de Hulk in foto2)  ;)
« Laatst bewerkt op: 5-11-2013, 19:01:12 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #157 Gepost op: 5-11-2013, 19:03:57 »
Dit kwam van nadat ze Paulien in de gracht hadden gejonast.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #158 Gepost op: 5-11-2013, 19:09:44 »
whahahahhahahahahaha  ::rofl::
er was eens......

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 9 - Monkey Race
« Reactie #159 Gepost op: 5-11-2013, 19:16:00 »
Paulien heeft gewoon de foto gemaakt.  ::jaja::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.