Auteur Topic: Aflevering 8. Ieder voor zich  (gelezen 35660 keer)

Offline Miek37

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #100 Gepost op: 26-10-2013, 22:00:56 »
Het is geen "voorkeur" van de productie, want het laten gaan van Veronica en het houden van de 'weggestemde' zouden ze sowieso wel gedaan hebben, ongeacht wie de weggestemde is.
En de tweede zin klopt ook niet: Geraldine zou niet naar huis gaan maar ze zou naar Duivelseiland gestuurd zijn. Wat er daarna gebeurd zou zijn weet niemand, maar stel dat ze de samensmelting alsnog gehaald zou hebben, dan zouden Sef en Geza Zimra al niet meer als complotmaatje hebben gehad, wat ze nu wel hadden. Dus dan was Sefs lot al helemaal bezegeld. Stel ze hadden nu 3 extra stemmen meer ingezet dan zou de productionele ingreep juist de redding van Sef geweest zijn (omdat ze Zimra dus hebben).

Zo, dat heb je even fraai "ontzenuwd"!   ::bravo::

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #101 Gepost op: 26-10-2013, 22:10:46 »
Productie discussie
Ik vind dat sommige mensen even objectief moeten kijken naar deze hele discussie. Het punt is en blijft nog steeds dat twee expeditieleden(Nega en Veronica) uit het spel wilden stappen. Dat kan de productie niet tegenhouden: iedereen heeft het recht om die keuze te maken. De productie kan moeilijk iedereen verplichten te blijven als ze dat niet willen.

Natuurlijk was het mogelijk geweest om naast Nega ook Edith te laten vertrekken. Idem dito voor Veronica en Geraldine. Maar was dat nou de ideale oplossing geweest? Absoluut niet! Hierdoor zou het programma twee proeven moeten missen(waar de productie veel tijd in steekt) en zouden twee afleveringen verloren gaan. En dat zou niet alleen voor de productie, maar ook voor de kijker een grote domper zijn. Ze laten afvallen was dus geen optie. Uiteindelijk moeten we Negativ en Veronica de schuld geven van deze ietwat oneerlijke eilandraden. Zij hebben daarmee het spel in de war gegooid, niet de productie.

Naar mijn mening heeft de productie hier dus goed behandeld. Geraldine en Edith kregen een zwarte stem en de anderen hun extra stemmen terug. De enige oplossing in dit geval en toch een lichte troost voor degene die op Geraldine en Edith hadden gestemd. Case closed!

Deze aflevering:
Afgezien van de eilandraad was er amper spanning in deze aflevering. De proef kwam niet echt lekker uit de verf en kwam wat saai over. Op zich wel leuk bedacht na een nacht met drank op, dat wel. Ik vond het heel sterk van Edith om gewoon op Zimra te stemmen en niet met de groep mee te gaan. Dat Hans overliep naar Sef en Geza verbaasde me een beetje. Nogal zwak om eerst te opperen(bij Kees) dat Sef en Geza niet meer te vertrouwen zijn om vervolgens poeslief achter ze aan te lopen. Hoewel hij zonder Kees natuurlijk niet veel meer kon doen, verwachtte ik niet dat Hans zich zo snel zou overgeven.

Vooruitblik:
Geza moet echt een beetje dimmen. Het slaat werkelijk nergens op dat hij Jan zo uitkaffert. Hij was zelf van plan Jan ooit te laten vallen en niet met het mannen trio naar de finale te gaan. Dan is het niet echt eerlijk om Jan kwalijk te nemen dat hij was overgestapt. Bovendien hebben hij en Sef zich ook niet aan het complot gehouden anders hadden ze wel op Hans gestemd. Het maakt hem nog minder geliefd dan hij al was, jammer hoor.
Dan Paulien die zich weer bij de vrouwen wilt voegen met als excuus: "De jongens vertelde mij dat Anna-alica me niet mocht". Wat een onzin, je hebt helemaal gelijk Anna. Het is wel duidelijk dat Paulien zich uit het visnet wilt spartelen, maar het lijkt me niet slim meer om zich goed te praten bij de meiden. Daar is het al te laat voor.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 26-10-2013, 22:23:26 »
WAARSCHUWING!!!
Zorg dat je niet googled op Expeditie Robinson. Als resultaat krijg je bovenaan direct een nieuws artikel waaruit blijkt wie de winnaar van dit seizoen is.

Correctie: waaruit blijkt dat iemand beweert te weten wie de winnaar van dit seizoen is!

Offline Ichiko

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 26-10-2013, 23:06:30 »

Correctie: waaruit blijkt dat iemand beweert te weten wie de winnaar van dit seizoen is!
Daar heb je gelijk in. Desalniettemin vond ikzelf het heel vervelend dat ik het per ongeluk tegen kwam. Of het nu wel of niet waar is. Het bederft toch het kijkplezier.
Het leek mij daarom wel zo netjes om het hier te melden zodat anderen het bespaard kan blijven.

Offline Miek37

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 27-10-2013, 00:07:58 »
Daar heb je gelijk in. Desalniettemin vond ikzelf het heel vervelend dat ik het per ongeluk tegen kwam. Of het nu wel of niet waar is. Het bederft toch het kijkplezier.
Het leek mij daarom wel zo netjes om het hier te melden zodat anderen het bespaard kan blijven.

Ik snap precies wat je bedoeld, daarom probeer ik er juist wat nuancering aan te geven, het is per slot van rekening niet bepaald een betrouwbare bron.   ;)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #105 Gepost op: 27-10-2013, 15:20:26 »
Zo, eindelijk de tijd om hier bij te lezen. Het was in mijn optiek een redelijk aflevering, met een an sich aardige proef, maar matig in beeld gebracht. De eilandraad was de tot nu toe leukste eilandraad.

Waarom trouwens moet men na zoveel weken nog steeds over die (misschien vreemde) beslissing van de redactie hebben om Edith en (vooral) Geraldine terug te laten keren? Zij kunnen er helemaal niks aan doen... En waarom Geraldine het minder gunnen dan Edith? De situatie is toch zo goed als gelijk? Immers, bij beiden was de afvaller (Edith en geraldine) bekend voordat de opgevers in de picture kwamen. Dus waar zit 'm het verschil in?
Ich bin ein Bärliner!

Offline grupetto

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 27-10-2013, 16:56:33 »
Productie discussie
Ik vind dat sommige mensen even objectief moeten kijken naar deze hele discussie. Het punt is en blijft nog steeds dat twee expeditieleden(Nega en Veronica) uit het spel wilden stappen. Dat kan de productie niet tegenhouden: iedereen heeft het recht om die keuze te maken. De productie kan moeilijk iedereen verplichten te blijven als ze dat niet willen.

Natuurlijk was het mogelijk geweest om naast Nega ook Edith te laten vertrekken. Idem dito voor Veronica en Geraldine. Maar was dat nou de ideale oplossing geweest? Absoluut niet! Hierdoor zou het programma twee proeven moeten missen(waar de productie veel tijd in steekt) en zouden twee afleveringen verloren gaan. En dat zou niet alleen voor de productie, maar ook voor de kijker een grote domper zijn. Ze laten afvallen was dus geen optie. Uiteindelijk moeten we Negativ en Veronica de schuld geven van deze ietwat oneerlijke eilandraden. Zij hebben daarmee het spel in de war gegooid, niet de productie.

Naar mijn mening heeft de productie hier dus goed behandeld. Geraldine en Edith kregen een zwarte stem en de anderen hun extra stemmen terug. De enige oplossing in dit geval en toch een lichte troost voor degene die op Geraldine en Edith hadden gestemd. Case closed!

Deze aflevering:
Afgezien van de eilandraad was er amper spanning in deze aflevering. De proef kwam niet echt lekker uit de verf en kwam wat saai over. Op zich wel leuk bedacht na een nacht met drank op, dat wel. Ik vond het heel sterk van Edith om gewoon op Zimra te stemmen en niet met de groep mee te gaan. Dat Hans overliep naar Sef en Geza verbaasde me een beetje. Nogal zwak om eerst te opperen(bij Kees) dat Sef en Geza niet meer te vertrouwen zijn om vervolgens poeslief achter ze aan te lopen. Hoewel hij zonder Kees natuurlijk niet veel meer kon doen, verwachtte ik niet dat Hans zich zo snel zou overgeven.

Vooruitblik:
Geza moet echt een beetje dimmen. Het slaat werkelijk nergens op dat hij Jan zo uitkaffert. Hij was zelf van plan Jan ooit te laten vallen en niet met het mannen trio naar de finale te gaan. Dan is het niet echt eerlijk om Jan kwalijk te nemen dat hij was overgestapt. Bovendien hebben hij en Sef zich ook niet aan het complot gehouden anders hadden ze wel op Hans gestemd. Het maakt hem nog minder geliefd dan hij al was, jammer hoor.
Dan Paulien die zich weer bij de vrouwen wilt voegen met als excuus: "De jongens vertelde mij dat Anna-alica me niet mocht". Wat een onzin, je hebt helemaal gelijk Anna. Het is wel duidelijk dat Paulien zich uit het visnet wilt spartelen, maar het lijkt me niet slim meer om zich goed te praten bij de meiden. Daar is het al te laat voor.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Geza kwaad was omdat Jan tegen Kees zei dat het Geza's en Sefs idee was om op Hans te stemmen.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 27-10-2013, 17:24:05 »
@Grupetto: het is handig om bij het reageren op een citaat alleen dát deel van het citaat over te nemen waar je op reageert. Dan hoeft men niet alles terug te lezen om te kijken wat je nu precies bedoelt.

Ik denk dat Paulien hier wel degelijk kans maakt hoor. Als ze aannemelijk weet te maken dat Sef en Geza met list en bedrog er in geslaagd zijn verdeeldheid te zaaien, dan snappen ze haar keuze echt wel. Of er vervolgens wel een klik is en de vrouwen elkaar aardig gaan vinden, kan ik niet voorspellen, maar de kou is dan wel even uit de lucht.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 27-10-2013, 18:23:20 »
Het lijkt me dat men zich vooral zal herinneren dat Paulien onmiddellijk meegegaan is in het originele complot, en dat dat zich nu zal wreken. Als zo'n tegencomplot eenmaal gaat dan dendert het over het algemeen net zolang door totdat iedereen gesneuveld is. Ik denk wel dat Hans en misschien ook Zimra de dans nog wel kunnen ontspringen. Hans is er overduidelijk ingeluist, en kan dat denk ik prima verkopen, sowieso bij Kees.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 27-10-2013, 19:53:09 »
Dat snap ik niet; hoezo is Hans er ingeluisd en Paulien niet?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 27-10-2013, 20:44:00 »
Paulien heeft vanaf het moment dat ze bij de groep in het spel kwam de keuze gemaakt met de jongens samen te spannen. Hans daarentegen heeft nu één keer toegegeven aan de gevaren van een eilandraad, onder druk, terwijl zijn maatje niet bereikbaar was voor overleg. De situatie is bepaald niet hetzelfde voor Paulien.

Offline ZicoDuco

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 27-10-2013, 21:23:29 »

Case closed? Als iemand naar een eilandraad toe opgeeft vind ik het niet meer dan logisch dat de persoon met de meeste stemmen een zwarte stem krijgt ipv een exit. Maar in dit geval heeft iemand NA de stemming opgegeven, waardoor de zwarte stem zou moeten gaan naar de eilandraad daarop, dus die waar master chef (rob?) is weggestemd. Dat geraldine mocht blijven is één van de grofste en grootste blunders ooit van de robinson productie, de productie hoort het spel te begeleiden en niet te bepalen . Het is te merken dat Ernst-Paul zich niet meer met de productie bemoeid.

De vergelijking tussen Edith en Geraldine hun eilandraad slaat dus TOTAAL nergens op overigens, want Nega heeft opgegeven VOOR de stemming.

Bagger slechte productie. En nee ik heb niks tegen Geraldine, maar ik kijk graag naar een sport die eerlijk gespeeld wordt.
« Laatst bewerkt op: 27-10-2013, 21:28:06 door ZicoDuco »

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 27-10-2013, 22:06:12 »
Het lukt me maar niet om het verschil te zientussen voor en na de eilandraad opgeven, temeer daar de stemgerechtigde kandidaten in beide gevallen van niets wisten.

Ik doe echt mijn best om die logica te pakken te krijgen, maar het lukt me niet. Wie wil nog een poging wagen? En graag niet naar vorige jaren verwijzen, want dat vind ik persoonlijk niet echt een goed argument.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #113 Gepost op: 27-10-2013, 22:12:01 »
Het lukt me maar niet om het verschil te zientussen voor en na de eilandraad opgeven, temeer daar de stemgerechtigde kandidaten in beide gevallen van niets wisten.

Ik doe echt mijn best om die logica te pakken te krijgen, maar het lukt me niet. Wie wil nog een poging wagen? En graag niet naar vorige jaren verwijzen, want dat vind ik persoonlijk niet echt een goed argument.
Dat de productie het wel wist dat Nega opgaf en niet wist dat Veronica opgaf. Bij Nega konden ze er dus op inspelen en bij Veronica was het geïmproviseerd.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ZicoDuco

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 27-10-2013, 22:15:15 »
Niet beledigend bedoelt, maar het surprised mij dat het nog uitgelegd moet worden.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 27-10-2013, 22:18:05 »
Ik doe echt mijn best om die logica te pakken te krijgen, maar het lukt me niet.

Het verschil zit hem erin dat wanneer Veronica voor de eilandraad had opgegeven, Geza en Sef hadden kunnen besluiten hen plan nog niet uit te voeren. Die keuze is hun nu ontnomen. Mij doet het eerlijk gezegd niets, omdat ik nog altijd geen voorstander ben van complotten (tegencomplotten vind ik daarentegen heerlijk) maar bepaalde mensen hier hebben er echt moeite mee dat hen die keuze door de productie ontnomen is.
« Laatst bewerkt op: 27-10-2013, 22:22:19 door Dannyboy »

Offline ZicoDuco

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 27-10-2013, 22:22:12 »
Precies. En heel heel heel misschien omdat er NA een eilandraad al gestemd is.

Offline ZicoDuco

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 27-10-2013, 22:25:10 »
De zwarte stem (door opgeven veronica) had vind ik door moeten gaan naar de eilandraad erop, waar de kok eruit vloog. Daar was namelijk nog niet gestemd. Logischer kan toch niet.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 27-10-2013, 22:29:00 »
Helemaal waar. Als ik Sef en Geza leuke/eerlijke spelers had gevonden, had mij er ook druk om gemaakt. Nu het echter hen moest welgevallen moest ik er stiekem (kwaadaardig) om lachen ::rofl:: des te meer omdat mijn favoriet er daardoor in bleef.

Maar goed, de productie is sowieso goed kl*te aan het worden. Wanneer 15/18 tot de mogelijkheden behoort hebben ze echt uit het oog verloren waar ER ook alweer over gaat.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 27-10-2013, 22:42:05 »
zoveelste poging :D

- voor de eilandraad meldde Veronica dat ze weg wilde..
- gezamenlijk werd besloten (inclusief Geza, Sef, Paulien) dat Veronica dan bij de eilandraad weggestemd zou worden
- Veronica mocht er dus van uit gaan dat dit idd zou gebeuren
- het trio besloot echter dubbelspel te spelen en knikkerde Geraldine er uit
- waarbij Veronica tijdens de eilandraad (jaja nadat de stemmen geteld waren) meldde dat ze hoe dan ook vertrok..

Nu kunnen de mierekeuteltellers natuurlijk zeggen.. het was na de eilandraad, Geraldine gaat naar Duivelseiland om met Zimra te battelen, de productie zei.. het was tijdens de eilandraad en we handelen hetzelfde als met Edith.

Ik ga niet meer strijden over wat juist/niet juist is. Wat eerlijk/oneerlijk is. Daar heb ik mijn persoonlijke mening over en heb die ook geventileerd.
De feiten zijn zoals ze zijn, deal with it.
er was eens......