Auteur Topic: Aflevering 8. Ieder voor zich  (gelezen 35659 keer)

I-love-paars

• Gast
Re: Aflevering 8. Ieder voor zich
« Reactie #80 Gepost op: 25-10-2013, 21:59:22 »
Was het niet zo dat Paulien zei dat ze dacht dat Edith en Anna elkaar niet konden luchten of zien? (Ik kan het helemaal mis hebben hoor)

Net even herbekeken.
Als Paulien dat zegt zit Edith er bij. En spreekt ze van 'jou'.
Ik dacht dat het over Paulien zelf ging maar kan dus inderdaad over Edith gaan.
Ik denk dat je gelijk hebt! :)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #81 Gepost op: 25-10-2013, 22:04:36 »
Kunnen mensen zich hierin vinden of vinden jullie het een beetje onzin?  :P

Ik ben het er wel mee eens. Geraldine en Anna zouden er dan ook goed aan doen niet al te triomfantelijk te zijn over deze tactische move, want Geraldine is er alleen in gebleven bij de gratie van de productie (/Dennis).

Als ik dan in de vooruitblik Anna commentaar hoor geven op Géza's verontwaardiging ('Awkward') denk ik wel: kijk eerst eens even in de spiegel én denk na over de reden dat jullie complotje is gelukt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 25-10-2013, 22:36:16 »
ik proef hier uit dat Geraldine niet oprecht blij mag zijn dat ze nog in de expeditie zit. Dat ze eigenlijk heel dankbaar moet zijn en goed moet beseffen dat het eigenlijk niet eerlijk is.
En dat vind ik onterecht. Ook Edith zit nog in de expeditie dankzij de productie. Maar daar hoor ik niemand meer over. Je kunt je twijfels hebben over de beslissingen die de productie neemt... dat mag. Maar feit blijft dat beide dames dankzij de productie nog in de expeditie zitten. En daar mogen ze allebei gewoon blij mee zijn.
er was eens......

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 25-10-2013, 22:41:05 »
ik proef hier uit dat Geraldine niet oprecht blij mag zijn dat ze nog in de expeditie zit. Dat ze eigenlijk heel dankbaar moet zijn en goed moet beseffen dat het eigenlijk niet eerlijk is.
En dat vind ik onterecht. Ook Edith zit nog in de expeditie dankzij de productie. Maar daar hoor ik niemand meer over. Je kunt je twijfels hebben over de beslissingen die de productie neemt... dat mag. Maar feit blijft dat beide dames dankzij de productie nog in de expeditie zitten. En daar mogen ze allebei gewoon blij mee zijn.

Bij edith is dit ook ja, maar bij geraldine is dit erger omdat bij geraldine pas na het voorlezen van alle stemmen bekend werd dat er iemand op wilde geven.

En ik vind het logisch dat je als geraldine zijnde niet heel overdreven blij moet gaan doen omdat je het beter gespeeld hebt als sef.
Want dat heb je niet, want sef heeft jou al verslagen.
Snap je wat ik bedoel?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 25-10-2013, 22:44:05 »
o jazeker snap ik je redenering.. maar ik vind hem krom.. Geraldine is niet verantwoordelijk voor beslissingen door de productie gemaakt. En heeft dus net zoveel recht als iedere andere deelnemer om zich volwaardig te voelen. Ik begrijp niet dat haar een schuldgevoel aangepraat moet worden.
En die overdreven blijdschap?? Die moet ik nog zien...
btw, het was een complot van 4 mensen.. Sef is niet door Geraldine naar huis gestuurd.. maar door Jan, Kees, Anna en Geraldine..
« Laatst bewerkt op: 25-10-2013, 22:46:19 door Stormpie »
er was eens......

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 25-10-2013, 23:26:01 »
Precies wat Bjorrn zegt. En wat je vorige post betreft: ik zeg helemaal niet dat ze niet oprecht blij mag zijn... lees nog maar eens terug. ::)

Ik zeg dat ze er 'goed aan zou doen niet al te triomfantelijk te zijn', dat is toch echt iets heel anders. Natuurlijk vind ik ook dat ze heel blij mag zijn. ::)

En ik zeg dus óók niet dat ze triomfantelijk DOET (dat hebben we namelijk nog helemaal niet gezien), alleen dat het dus beter zou zijn als ze dat ook niet gáát doen. Net zoals Bjorrn nu volgens mij niet zegt dat Geraldine overdreven blij IS, maar dat hij het gepast zou vinden als ze niet overdreven blij ZOU GAAN doen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 25-10-2013, 23:31:09 »
ik lees echt wel goed KD.. de afkeur sijpelt zo ongeveer door de commentaren heen. Maar idd.. het is verstandig om alvast van te voren te gaan bedenken welke reacties Geraldine vooral NIET moet gaan geven.. Ik begrijp het helemaal..
er was eens......

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 25-10-2013, 23:46:02 »
Okee, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die opmerking over afkeur en die sarcastische opmerking daarna is ook nergens voor nodig. Volgens mij bestaan de posts op het ER-forum voor een deel uit terugblikken op en meningen over dingen die zijn geweest, en voor een ander deel uit bespiegelingen, meningen en voorspellingen over wat komen gaat en wat je hóópt en verwacht te zien. Dus dan kun je over al die posts hier wel sarcastisch gaan doen.

On-topic: ik las ergens dat iemand iets schreef over tijdelijke en 'vaste' allianties. (weet niet meer in welk topic) Dat is wel een interessante kwestie, want de samenwerking tussen de vier mensen op winnaarseiland kwam eigenlijk vrij onverwacht. Ik ben wel benieuwd of dat nog een vervolg zal krijgen, en wat bijv. Hans ervan zal vinden dat zijn bondgenoot Kees iemand heeft weggestemd met wie hij zelf een complot dacht te hebben.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 25-10-2013, 23:46:46 »
Get over it, is all I can say. ::)
🜃

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 25-10-2013, 23:50:44 »
Okee, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met die opmerking over afkeur en die sarcastische opmerking daarna is ook nergens voor nodig. Volgens mij bestaan de posts op het ER-forum voor een deel uit terugblikken op en meningen over dingen die zijn geweest, en voor een ander deel uit bespiegelingen, meningen en voorspellingen over wat komen gaat en wat je hóópt en verwacht te zien. Dus dan kun je over al die posts hier wel sarcastisch gaan doen.

On-topic: ik las ergens dat iemand iets schreef over tijdelijke en 'vaste' allianties. (weet niet meer in welk topic) Dat is wel een interessante kwestie, want de samenwerking tussen de vier mensen op winnaarseiland kwam eigenlijk vrij onverwacht. Ik ben wel benieuwd of dat nog een vervolg zal krijgen, en wat bijv. Hans ervan zal vinden dat zijn bondgenoot Kees iemand heeft weggestemd met wie hij zelf een complot dacht te hebben.

Volgens mij heb ik iets in die richting gezegd.
De allianties op bijde eilanden lijken mij tijdelijk,
aangezien ze beide leden bevatten die eigenlijk veel liever verder gaan met iemand uit de andere alliantie. (Kees, hans en edith)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 25-10-2013, 23:58:23 »
Ja inderdaad, maar dan heb je dus drie allianties van drie personen:
- Kees, Hans & Edith
- Anna-Alicia, Geraldine & Jan
- Géza, Paulien & Zimra.

Door de samenwerking van het winnaarseiland én Ediths vriendschap met Anna-Alicia, lijkt het logisch dat ze eerst de onderste drie wegstemmen. Gezien de vooruitblik kreeg ik het idee dat Paulien afstand gaat nemen van Géza om alsnog aansluiting te vinden bij de andere vrouwen. Géza zal wellicht ook zoiets  proberen bij Hans en Kees. Leuk, het kan echt alle kanten op nu!  :D

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 26-10-2013, 00:00:07 »
Ja! Ben erg benieuwd naar volgende week.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-10-2013, 00:04:34 »
ik liet me meeslepen door de negatieve opmerkingen over Geraldine.. Dat haar 9 stemmen Sef naar huis gestuurd hebben. (die andere stemmen tellen kennelijk niet mee), dat ze er goed aan doet niet te blij te zijn over haar? complot, want ze zit nog in de expeditie dankzij een dubieuze productie beslissing.
Ik vind dat ze net zoveel recht heeft om blij te zijn met welke actie dan ook als iedere andere deelnemer. Zo simpel is het.

Maar goed.. ik denk dat mijn punt wel duidelijk is :D en ik wacht met spanning op wat de volgende afleveringen ons gaan brengen..
er was eens......

Offline Brinta

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-10-2013, 00:49:34 »
Ja inderdaad, maar dan heb je dus drie allianties van drie personen:
- Kees, Hans & Edith
- Anna-Alicia, Geraldine & Jan
- Géza, Paulien & Zimra.

Door de samenwerking van het winnaarseiland én Ediths vriendschap met Anna-Alicia, lijkt het logisch dat ze eerst de onderste drie wegstemmen. Gezien de vooruitblik kreeg ik het idee dat Paulien afstand gaat nemen van Géza om alsnog aansluiting te vinden bij de andere vrouwen. Géza zal wellicht ook zoiets  proberen bij Hans en Kees. Leuk, het kan echt alle kanten op nu!  :D

Dat is nog helemaal niet zo logisch. De praktijk van ER is, dat de minst bedreigende mensen, het langst erin blijven voor de stemkracht in een alliantie.
De onderste 3 zijn niet meer gevaarlijk, dus die blijven er wel in. Jan moet op z'n tellen gaan passen, omdat hij zich als centrale aandrijver heeft geprofileerd en daarom nu door iedereen gevreesd.

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 26-10-2013, 02:13:13 »
De praktijk is ook dat mensen die niet goed in de groep liggen er nog eerder uit vliegen. Zimra hoeft zich geen zorgen te maken, maar dat geldt niet voor Paulien en Geza.

Wat betreft het ingrijpen door de productie, dit gebeurt elk jaar weer, ook in grote mate. Het verschil is dat het nu in het oog springt, maar in het verleden krijgen teams zomaar extra voorzieningen (hele visnetten) vanuit het niets, samensmeltingen worden naar voren gehaald, afvallers worden via achterlijke adhoc constructies terug de expeditie ingelootst etc. De productie laat CONTINU haar stempel achter op het verloop van het spel, en het is naďf te denken dat deze ingreep buitengewoon groot was. In plaats van aan de lopende band te blijven vallen over het feit dat Geraldine er nog steeds in zit, zouden sommigen hier moeten genieten van wat ze aan de serie toevoegt. Ze zit erin, klaar, dat is nu het spel. Gaan claimen dat ze niet triomfantelijk mag zijn over wat ze sindsdien presteert is echt kleinzielig.

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #95 Gepost op: 26-10-2013, 09:02:41 »
Als ik dan in de vooruitblik Anna commentaar hoor geven op Géza's verontwaardiging ('Awkward') denk ik wel: kijk eerst eens even in de spiegel én denk na over de reden dat jullie complotje is gelukt.

Volgens mij zei Edith 'Awkward'.
I will follow my inner gold

Offline Brinta

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 26-10-2013, 11:20:44 »
Wat betreft het ingrijpen door de productie, dit gebeurt elk jaar weer, ook in grote mate. Het verschil is dat het nu in het oog springt, maar in het verleden krijgen teams zomaar extra voorzieningen (hele visnetten) vanuit het niets, samensmeltingen worden naar voren gehaald, afvallers worden via achterlijke adhoc constructies terug de expeditie ingelootst etc. De productie laat CONTINU haar stempel achter op het verloop van het spel, en het is naďf te denken dat deze ingreep buitengewoon groot was. In plaats van aan de lopende band te blijven vallen over het feit dat Geraldine er nog steeds in zit, zouden sommigen hier moeten genieten van wat ze aan de serie toevoegt. Ze zit erin, klaar, dat is nu het spel. Gaan claimen dat ze niet triomfantelijk mag zijn over wat ze sindsdien presteert is echt kleinzielig.

Helemaal mee eens.  ::ok::
Soms moeten we ook wel eens door de regen fietsen, terwijl dat de avond daarvoor toch echt niet was afgesproken.

Geraldine heeft een onverwachte meevaller gehad. Het leven is niet altijd eerlijk. Deal daar maar mee.

Offline Art

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 26-10-2013, 12:01:27 »
Een mooie aflevering met een niet eerder vertoond slot. 18-15, wie verzint dat?  ::rofl::

Volgend seizoen wel graag een betere stift kopen, producers. De stemmen waren soms echt niet te lezen. :P
Nog even niks.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 26-10-2013, 20:46:33 »
Naar mijn inziens heeft de voorkeur van de productie hier de doorslag gegeven.
Als Geraldine (zoals het hoort) naar huis was gegaan dan was Anna de volgende geweest en was het spel helemaal anders gelopen, helaas was dit niet het geval en gaat het nu ten koste van Sef.

Het is geen "voorkeur" van de productie, want het laten gaan van Veronica en het houden van de 'weggestemde' zouden ze sowieso wel gedaan hebben, ongeacht wie de weggestemde is.
En de tweede zin klopt ook niet: Geraldine zou niet naar huis gaan maar ze zou naar Duivelseiland gestuurd zijn. Wat er daarna gebeurd zou zijn weet niemand, maar stel dat ze de samensmelting alsnog gehaald zou hebben, dan zouden Sef en Geza Zimra al niet meer als complotmaatje hebben gehad, wat ze nu wel hadden. Dus dan was Sefs lot al helemaal bezegeld. Stel ze hadden nu 3 extra stemmen meer ingezet dan zou de productionele ingreep juist de redding van Sef geweest zijn (omdat ze Zimra dus hebben).
« Laatst bewerkt op: 26-10-2013, 21:06:16 door Mollenmania »

Offline Ichiko

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 26-10-2013, 21:50:30 »
WAARSCHUWING!!!
Zorg dat je niet googled op Expeditie Robinson. Als resultaat krijg je bovenaan direct een nieuws artikel waaruit blijkt wie de winnaar van dit seizoen is.