Auteur Topic: Stemafspraken, wat denken wij ervan?  (gelezen 31893 keer)

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Stemafspraken, wat denken wij ervan?
« Reactie #100 Gepost op: 22-10-2013, 19:36:52 »
Wat is daar niet consequent aan?
Ik vind dat er niet aan 2e kansen gedaan moet worden.
Dus ook geen duivelseiland.
Echter,  de rede dat ik me daar niet .constant aan erger is dat ik zimra een leuke kandidaat vind.
Daarmee zeg ik toch niet dat tweede kansen goed vind ofzo?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 22-10-2013, 20:58:53 »
nope :) ik snap dat Zimra een streepje voor heeft
er was eens......

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 22-10-2013, 21:10:47 »
Ik vind dat 'afvallerseiland'-principe hoe het dit seizoen ging eigenlijk wel leuk/goed.
Stel, ik zou zelf meedoen, dan zou ik het echt verschrikkelijk vinden om meteen al na 1 dag naar huis te moeten. Ik ben daarom van mening dat iedereen tot aan de samensmelting een tweede kans verdiend.

Wel moeten ze iets veranderen aan de wijze waarop men een ronde op zo'n eiland of grot kan overleven. Het is telkens dezelfde proef, waardoor degene die deze proef al eerder heeft gedaan evident voordeel heeft en zo blijkt maar weer met Zimra, na Fajah vorig seizoen.

Wat mij betreft volgend seizoen dus gewoon weer een afvallerseiland, maar dan elke week een andere proef, zodat de 'nieuwkomer' meer kans heeft.
🜃

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #103 Gepost op: 22-10-2013, 21:15:28 »
Vorig seizoen stoorde ik me daar inderdaad aan, dit seizoen minder. Fajah had natuurlijk het voordeel dat ze niet alleen zat en dat ze informatie van beide kampen kreeg. Dit heeft Zimra niet.

Daarnaast bedacht ik me ook hoe krom het zou zijn als Valentijn zou winnen ipv Zimra de laatste keer. Terwijl Zimra 16 dagen op duivelseiland heeft gezeten en Valentijn geen voet op het eiland zou zetten. Dus opzich de 'hoe langer je er zit, des te meer kans je hebt' regel vind ik daar tegenover wel goed.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 22-10-2013, 21:19:06 »
Daarnaast bedacht ik me ook hoe krom het zou zijn als Valentijn zou winnen ipv Zimra de laatste keer. Terwijl Zimra 16 dagen op duivelseiland heeft gezeten en Valentijn geen voet op het eiland zou zetten. Dus opzich de 'hoe langer je er zit, des te meer kans je hebt' regel vind ik daar tegenover wel goed.
Die kromheid kun je heel makkelijk oplossen door de afvaller eerst op het afvallerseiland te droppen en dan de proef een dag later doen. Dat kan ook nog eens leuke(re) televisie opleveren, als het twee kemphanen zijn die hierdoor 'herenigd' worden. ;D
🜃

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #105 Gepost op: 22-10-2013, 21:23:56 »
Die kromheid kun je heel makkelijk oplossen door de afvaller eerst op het afvallerseiland te droppen en dan de proef een dag later doen. Dat kan ook nog eens leuke(re) televisie opleveren, als het twee kemphanen zijn die hierdoor 'herenigd' worden. ;D
Maar dan alsnog. Zimra zat er 16 dagen alleen. Daar mag dan wel een bepaald voordeel tegenover staan vind ik.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 22-10-2013, 21:26:07 »
Maar dan alsnog. Zimra zat er 16 dagen alleen. Daar mag dan wel een bepaald voordeel tegenover staan vind ik.
Aan de andere kant heeft Valentijn het langer volgehouden in de 'reguliere' expeditie, dus het is maar net hoe je het bekijkt. ;)
🜃

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 22-10-2013, 21:26:40 »

Daar kan ik me wel in vinden  ::jaja::
Al vind ik het wel een groot voordeel.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #108 Gepost op: 22-10-2013, 21:29:06 »
Aan de andere kant heeft Valentijn het langer volgehouden in de 'reguliere' expeditie, dus het is maar net hoe je het bekijkt. ;)
Waar ze met allemaal kampgenoten op een eiland zit, meer eten heeft gehad, minder last van verveling door o.a. proeven. Het is wel minder zwaar dan duivelseiland.

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 22-10-2013, 22:12:08 »

vind dat idee bijzonder leuk! Simpel, maar kan hele leuke televisie opleveren..
er was eens......

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 22-10-2013, 22:14:17 »
vind dat idee bijzonder leuk! Simpel, maar kan hele leuke televisie opleveren..

Vind ik ook een goed idee.
Zo gaat dat momenteel ook bij survivor,  voegt wel iets toe  ::jaja::

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 23-10-2013, 10:12:13 »
En de immuniteitsproeven? Misschien moeten die er dan ook maar uit? Eigenlijk is dat natuurlijk ook maar een manier om je aan de stemming te onttrekken.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #112 Gepost op: 23-10-2013, 10:29:51 »
Waar ze met allemaal kampgenoten op een eiland zit, meer eten heeft gehad, minder last van verveling door o.a. proeven. Het is wel minder zwaar dan duivelseiland.
Maar ook geen ruzie met kampgenoten, geen last van gekonkel achter je rug, psychische druk, enz. Ik weet niet wat zwaarder is: Duitvelseiland of een van de andere eilanden. Oh ja, je gaat gewoon met al je stembriefjes naar de eerste nieuwe eilandraad...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 23-10-2013, 14:55:25 »
En de immuniteitsproeven? Misschien moeten die er dan ook maar uit? Eigenlijk is dat natuurlijk ook maar een manier om je aan de stemming te onttrekken.

Zorgen die dat je een tweede kans krijgt dan?
Proeven horen er natuurlijk wel bij..

Offline Dannyboy

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 23-10-2013, 15:02:58 »
Ja natuurlijk, maar in plaats van dat je achteraf een ronde veilig gesteld wordt, wordt je vooraf een ronde veilig gesteld, en dat zonder zwarte stem mee te nemen.

Mijn vraag is een beetje flauw natuurlijk, maar ik vroeg me gewoon af hoever je het spel wilt uitkleden, en hoe groot het belang is dat jij hecht aan de eilandraden.

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 23-10-2013, 15:36:40 »
Ja natuurlijk, maar in plaats van dat je achteraf een ronde veilig gesteld wordt, wordt je vooraf een ronde veilig gesteld, en dat zonder zwarte stem mee te nemen.

Mijn vraag is een beetje flauw natuurlijk, maar ik vroeg me gewoon af hoever je het spel wilt uitkleden, en hoe groot het belang is dat jij hecht aan de eilandraden.

Expeditie robinson moet gewoon bestaan uit immuniteitsproef en dan eilandraad.
Er moeten natuurlijk twists zijn, om het interessant te houden, zoals de stembriefjes of de immuniteitsmunten.

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #116 Gepost op: 23-10-2013, 16:38:38 »
Maar ook geen ruzie met kampgenoten, geen last van gekonkel achter je rug, psychische druk, enz. Ik weet niet wat zwaarder is: Duitvelseiland of een van de andere eilanden. Oh ja, je gaat gewoon met al je stembriefjes naar de eerste nieuwe eilandraad...
Gekonkel is natuurlijk niet perse iets wat je direct last van hebt, pas als je er door uit gestemd wordt misschien. Maar dat maakt het echt niet zwaarder dan duivelseiland. Ook psychische druk vind ik geen goeie want je moet juist om alleen te zijn mentaal veel sterker zijn dan op het gewone eiland. Ruzie is ook een klein onderdeel, want zeg nou zelf. Hoeveel ruzie hebben de kandidaten de afgelopen weken gehad?

Ik denk dat als je er zit je wel degelijk zegt dat duivelseiland veel zwaarder is dan het lijkt.

Offline Silk Nightwalker

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #117 Gepost op: 23-10-2013, 16:46:41 »

En daar staat dan weer tegenover dat je vaak als eerste eruit gestemd wordt. In verband met de redenatie "Last one in, first one out". Nu zal dat met Zimra wel meevallen omdat zij als niet erg sterk gezien wordt, maar bij vorige expedities was dit toch wel vaak het geval. Je hebt namelijk geen aansluiting meer met een groep omdat je er al zo lang uit ligt.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 1-11-2013, 18:13:51 »
Sremafspraken horen erbij, maar inmiddels zijn we zover dat stemafspraken eigenlijk ook niks meer waard zijn want er worden stemafspraken gemaakt om stemafspraken te maken met anderen die gelogen zijn.

Offline Brinta

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 1-11-2013, 18:50:48 »
Het biedt daarentegen wél de mogelijkheid om een sterke speler weer terug het spel in te krijgen, zodat voorkomen wordt, dat er in de eindfase alleen nog zwakke meelopers zitten. Dat is nl. voor mij de grootste anticlimax van ER.
Elke manier om sterke spelers weer terug te kunnen laten komen juich ik zeer zeker toe. (wellicht zelfs van tevoren al aangeven).
Het blijft ook dan nog altijd een tactisch spel, alleen moet je beter nadenken over de consequenties van je keuze.