Het enige wat bij mij steekt is dat dit niet meer het overlevingsspelletje is wat het altijd was. Ik weet niet of hier mensen zitten die de allereerste 5,6 seizoenen hebben gezien, maar toen was het naar mijn mening nog echt Robinson.
In het begin van het spel ging het om overleven. Je moest de sterke kandidaten die wisten hoe ze moesten overleven er wel inhouden, want anders kwam je gewoonweg niet aan eten. Zo zorg je dat de sterkste kandidaten (en naar mijn mening de ECHTE Robinsons) overblijven tot het laatst en dan komt het sociale en spel aspect wel naar boven. Ik vind persoonlijk dat de focus van Expeditie Robinson verkeerd ligt alleen om het wat spannender te maken. Dit is niet erg maar dan vindt ik niet dat je het Expeditie Robinson kunt noemen, want dat is een belediging naar de allereerste paar seizoenen waar het ging om overleven, en een vishengel een droomprijs was na een proef.
Om even samen te vatten: Het spelletje van nu is meer een reality spel geworden dan een overlevingsspel. Dat is op zich niet erg, maar vindt niet dat de winnaars van de afgelopen jaren zich ook maar mogen meten met bijvoorbeeld een Frank de Meulder uit seizoen 5 (2004) als het gaat over het zijn van Robinson.
Dit is natuurlijk mijn bescheiden mening...