Auteur Topic: De proeven  (gelezen 10571 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
De proeven
« Gepost op: 18-09-2013, 21:38:17 »
NIEUW OP DEZE SITE


Vanaf vandaag kun je stemmen op de proeven.

De makers besteden altijd veel aandacht aan de proeven. Je kunt nu op deze site de proeven belonen met een cijfer.
Wat vond je van de openingsproef en de "fly with me" proef.


Hier kun jij je punt geven!

Discussiëren mag hier in het topic.

*powered bij Test
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De proeven
« Reactie #1 Gepost op: 18-09-2013, 23:46:39 »
De eerste proef was echt top. Het enige kleine minpuntje was de simpele rekenopdracht, maar verder echt fantastisch: een 9. ::ok:: ::ok::

De tweede proef zag er mooi uit, met een fraaie tokkelbaan. ::ok:: De combinatie tokkelen, zwemmen, rekenen was op zich goed bedacht. Maar het getallenraadsel was te simpel. En misschien hadden ze de zakjes moeilijker kunnen ophangen, zodat sommige mensen ze echt zouden missen en terug zouden moeten zwemmen om een tweede keer te gaan. Uiteindelijk was het nu niet spannend. Maar omdat het idee toch aardig was en het er mooi uit zag, een 7. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #2 Gepost op: 19-09-2013, 10:32:12 »
Leuk initiatief! Ik ben erg benieuwd naar de resultaten aan het einde van het seizoen.

De landingsproef: ik heb een 7,9 gegeven. Ik vond het een mooie proef met veel verschillende elementen. Leuk dat meteen alle Robinsonvaardigheden worden getest en ook leuk dat er meteen tactiek bij komt kijken ipv alleen brute kracht. Wat ik een pluspunt vond (de tactiek) vind ik tegelijkertijd een minpunt; de proef leek voor mij teveel te gaan om het verzamelen van stemmen ipv om het afleggen van het parcours. Een tweede minpunt vond ik de rekensom, die zo simpel was dat ze hem net zo goed hadden kunnen weglaten. Al met al: een mooie proef met een mooi cijfer.

Fly with me: ik heb een 6,5 gegeven. In potentie was het een hele mooie proef met mooie beelden en een leuke combinatie tussen actie (abseilen) en rekenen. Maar de uitvoering kwam minder uit de verf. Er hing teveel af van de zwemkwaliteiten van de rekenwonders, die niet konden weten dat ze dat eind terug zouden moeten zwemmen. Hierbij hebben de mannen vrijwel altijd voordeel boven de vrouwen (zij zijn nu eenmaal sterker bij dit soort dingen), wat jammer is. De proef was nu al verloren voordat hij echt was gewonnen, erg jammer. De rekensom vond ik juist wel leuk, maar was geen rekensom maar een reeks (en ook meteen de meest bekende en simpele reeks die er is). Ik denk dat als Veronica ongeveer even snel had kunnen zwemmen als Geza mijn oordeel heel anders was geweest, dan had ik het waarschijnlijk gewoon een leuke mooie proef gevonden.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #3 Gepost op: 20-09-2013, 09:48:17 »
Het doolhof van aflevering 3 staat er nog niet tussen, maar wil hem toch alvast beoordelen. Ik vond deze opdracht ook een 6,5 waard. Leuk dat de vrouwen hierbij (voor het eerst) evenveel kansen hadden als de mannen, maar ik vond de proef niet echt de Robinsonkwaliteiten testen. Bij Robinsonkwaliteiten denk ik aan klimmen, zwemmen, springen, vuur maken, niet aan geblinddoekt door een doolhof lopen. Ik vond het een beetje een kleuterige opdracht, een beetje zoals we tijdens een sportdag op de basisschool moesten doen. Ook qua beelden vond ik de opdracht niet echt mooi, jammer!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #4 Gepost op: 21-09-2013, 09:38:40 »
Ik vind niet dat in iedere proef echte Robinsonkwaliteiten getest moeten worden. Maar in dit doolhof werd volgens mij de Robinsonkwaliteit Tactiek getest. Eerst maakten de mannen de domme fout om met z'n allen terug te gaan om een emmer te zoeken, en vervolgens koos Anna heel tactisch voor het in de emmers stappen ipv erop.
Keep calm and eat chocolates!

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De proeven
« Reactie #5 Gepost op: 21-09-2013, 10:05:22 »
Ik vond het wel vreemd dat bij de uitgangen de paden naar de platforms elkaar kruisten. Daardoor hoefden de vrouwen alleen maar halverwege te komen, en moest het achtervolgende mannenteam noodgedwongen wachten tot ze voorbij waren

Offline Silk Nightwalker

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #6 Gepost op: 21-09-2013, 12:45:39 »
Ik vond het wel vreemd dat bij de uitgangen de paden naar de platforms elkaar kruisten. Daardoor hoefden de vrouwen alleen maar halverwege te komen, en moest het achtervolgende mannenteam noodgedwongen wachten tot ze voorbij waren

Volgens mij hoefde dat niet perse te gebeuren. Want ze zaten in hetzelfde doolhof, dus dan zouden ze toch ook de andere deur hebben kunnen pakken. Of zie ik dat nu verkeerd?  :-\\

Ik vond het wel een leuke proef trouwens waar het niet ging om fysieke kracht maar om tactisch nadenken, een dosis geluk en samenwerking. Wat naar mijn idee alle drie belangrijk is voor Robinson.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De proeven
« Reactie #7 Gepost op: 21-09-2013, 14:50:31 »
Het idee van zo'n doolhof is leuk en volgens mij was het best een mooi doolhof. Maar ik vond het niet zo goed in beeld gebracht. Ik miste echt het overzicht. Het zou hebben geholpen als ze meer van boven hadden gefilmd. Een 6,5.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De proeven
« Reactie #8 Gepost op: 23-09-2013, 23:12:30 »
Er kan weer gestemd worden ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De proeven
« Reactie #9 Gepost op: 24-09-2013, 07:50:17 »
Landingsproef: een drie. Alleen omdat er immuniteit tot aan de samensmelting weggegeven is. Verder vond ik het een zeer goede proef.

Fly with me: 6. Te makkelijk. Die stokken pakken was te makkelijk en de wiskundige reeks was een lachertje.

Map and maze: 7,5. samenwerk opdracht mag ik graag zien.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De proeven
« Reactie #10 Gepost op: 1-10-2013, 21:21:04 »
hij kan weer :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #11 Gepost op: 4-10-2013, 08:16:01 »
Ik vind de proeven leuk dit jaar! Niet simpel, mooie parcoursen, alleen jammer (wat Cynneke elders al schreef) dat niet iedereen om beurten verplicht wordt om mee te doen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De proeven
« Reactie #12 Gepost op: 5-10-2013, 15:51:02 »
Er lijkt inderdaad beter over de proeven te zijn nagedacht dan andere jaren. Alleen heb je het natuurlijk niet in de hand hoe de kandidaten ermee omgaan.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #13 Gepost op: 5-10-2013, 15:56:01 »
Nou, dat heb je als spelleiding wel degelijk in de hand, je kunt toch zeggen dat iedere kandidaat 1x moet zijn geweest voor iemand voor de 2e keer mag?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #14 Gepost op: 5-10-2013, 15:58:30 »
Eens. Ik denk misschien dat ze dat niet gedaan hebben, omdat anders het team van Paulien wel heel makkelijk had gewonnen. Maar goed, dat was dat eigen schuld van Robert geweest, had ie maar wat meer kracht in z'n team moeten zetten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De proeven
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2013, 16:06:55 »
Nou, dat heb je als spelleiding wel degelijk in de hand, je kunt toch zeggen dat iedere kandidaat 1x moet zijn geweest voor iemand voor de 2e keer mag?
Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #16 Gepost op: 6-10-2013, 01:47:34 »
En in dat geval had team Paulien zichzelf dus echt in de vingers gesneden als Veronica gewoon gebleven was Zij had dit parcours nooit kunnen doen en daarmee had dit team met zekerheid weer naar de eilandraad gemoeten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De proeven
« Reactie #17 Gepost op: 6-10-2013, 05:32:41 »
Eens. Ik denk misschien dat ze dat niet gedaan hebben, omdat anders het team van Paulien wel heel makkelijk had gewonnen. Maar goed, dat was dat eigen schuld van Robert geweest, had ie maar wat meer kracht in z'n team moeten zetten.

Volgens mij kwam het team op achterstand omdat Anna de balk niet over kwam. Kees wel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De proeven
« Reactie #18 Gepost op: 28-10-2013, 20:11:20 »
Wat vond je van de laatste proef ?

Stemmen kan weer.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Slowdive

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveless
Re: De proeven
« Reactie #19 Gepost op: 31-10-2013, 22:04:04 »
Die apenproef  ::ok:: hardstikke leuk! Wat ik zelf wel niet zou doen om op die hindernis te kunnen spelen..  ::schaam::
And when it all looks brighter.. just turn around and smile..