Auteur Topic: Robert Kranenborg [kandidaat]  (gelezen 51518 keer)

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #180 Gepost op: 11-10-2013, 23:09:56 »
Robert vond ik een gentleman.. :)

Offline vlampijp

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #181 Gepost op: 12-10-2013, 01:49:33 »
Nou ook duidelijk wie GEEN potentiële winnaar was..

Met zón slechte fysiek deelnemen ER, bah bah
Productie wist ook dat wanneer ze hem bij de eerste ER-proef van t schip hadden laten springen dat ie waarschijnlijk verzopen was.

Maar wel erg leuke footage opgeleverd van mensen die genieten van zn gerechtjes  :)
« Laatst bewerkt op: 13-10-2013, 22:26:33 door Lukie4, Reden: ongepaste opmerking weggehaald »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #182 Gepost op: 12-10-2013, 15:44:12 »
die andere mannen kunnen het zich veroorloven
bij Robert was 't een vies gezicht


Tja dan zie ik nog wel eens wat in beeld komen waarvan ik denk moet dat nu, zoals een graatmagere ingevallen borstkas of iemand met gigantische puddingdijen, ze zitten er toch niet om mooi te wezen of is dat tegenwoordig ook al een criteria geworden?   ;)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #183 Gepost op: 12-10-2013, 20:58:51 »
ik vond Robert een fijne deelnemer, die weer een heel andere kant van het survivallen liet zien, nl (niet geheel onbelangrijk) de voedselbereiding.


er was eens......

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #184 Gepost op: 14-10-2013, 08:29:19 »
Tja dan zie ik nog wel eens wat in beeld komen waarvan ik denk moet dat nu, zoals een graatmagere ingevallen borstkas of iemand met gigantische puddingdijen, ze zitten er toch niet om mooi te wezen of is dat tegenwoordig ook al een criteria geworden?   ;)

nee hoor, maar een tshirt aantrekken is toch niet moeilijk?
wel zo beleefd naar de kijkers toe, ik heb het hier over behaarde hangtieten die gemakkelijk bedekt kunnen worden.
amen
:)


Offline Narya

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #185 Gepost op: 14-10-2013, 09:40:51 »
Dat is toch echt jouw probleem en niet dat van hem. Althans, niet bij een programma als ER.

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #186 Gepost op: 14-10-2013, 10:44:35 »
Dat is toch echt jouw probleem en niet dat van hem. Althans, niet bij een programma als ER.

nee, niet echt, ik keek gewoon niet als Robert in beeld was  8)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #187 Gepost op: 14-10-2013, 12:04:31 »
Je hebt helemaal gelijk Leoniek.. voordat mensen aan ER meedoen, moeten ze eerst door de Make-over. Waxen, liften, botox, de hele reut..

En voordat je gaat posten op een forum is een hersentransplantatie misschien ook nog een idee.
er was eens......

Offline leoniek

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #188 Gepost op: 14-10-2013, 12:14:39 »
Je hebt helemaal gelijk Leoniek.. voordat mensen aan ER meedoen, moeten ze eerst door de Make-over. Waxen, liften, botox, de hele reut..

En voordat je gaat posten op een forum is een hersentransplantatie misschien ook nog een idee.

jij snapt 'm helemaal!

Offline Stanley_Yelnats

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #189 Gepost op: 14-10-2013, 13:02:29 »
Goed, dan nu weer on-topic. Wonderlijke deelnemer toch wel die Robert. Ik gaf hem wel wat krediet omdat hij als een van de weinigen echt al iets heeft opgebouwd in zijn leven (veel deelnemers zijn daar gewoonweg nog te jong voor) maar hij speelde niet echt slim. Wilde heel graag een sterke groep neerzetten bij wie hij zich erg betrokken voelde maar zette zichzelf ook gelijk buiten de groep door bij binnenkomst gelijk te eisen dat ze naar zijn regels gingen leven. Hij zei ook totaal niet bezig te zijn met hoe hij in de groep lag (wat wel belangrijk is in een spel als ER). Raadselachtig vond ik zijn opmerking dat toen hij in het spel met Zimra op moest geven (en zij dus mocht blijven) zei: "dan heeft mijn verblijf dus toch nut gehad".

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #190 Gepost op: 14-10-2013, 17:01:16 »
Ben blij dat dit zelfingenomen arrogante mannetje er uit is.
Die dacht echt dat de zelfverklaarde titel Kamp Oudste hetzelfde was als De Baas.
Ik blij het hilarisch vinden hoe Robert Kranenborg toevalligheden als zijn verdienste blijft aankaarten:

Hij was kamp oudste dus de meest wijze,  meeste levenservaring en de leider....dat je toevallig een paar jaar eerder ter wereld bent gekomen maakt je niet perse wijzer, meer ervaren of geschikt als leidinggevende.
Hij heeft "drie potentiele winnaars in zijn kamp achtergelaten" - dat deze mensen dit al waren voor de komst van messias Kranenborg komt niet eens in hem op want opeens neemt hij daar credits voor.
Daarnaast is hij ook nog huis/tuin en keuken psycholoog die mensen priesterlijk toe predikt met cliché uitspraken en gepachte wijsheid en graag doet alsof hij de ander doorgrond heeft en dan zelfingenomen even een oordeel velt, heel goed dat dit bij de eilandraad erbij werd gezegd.

Dus laten we vooral feiten en de zelfoverschatte waanideeen van dhr Kranenborg goed scheiden:

De man heeft meer dan aardig ananassen en krabjes gekookt en daar ligt zijn talent maar verder was het niet veel soeps.

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #191 Gepost op: 14-10-2013, 21:45:47 »
Raadselachtig vond ik zijn opmerking dat toen hij in het spel met Zimra op moest geven (en zij dus mocht blijven) zei: "dan heeft mijn verblijf dus toch nut gehad".
Hij zei eigenlijk "Dan heb ik toch een functie gehad", doelende op het feit dat hij de overwinning van het duel aan de jonge, opgeruimde Zimra gunde. Hij maakte zich natuurlijk geen illusies dat hij na de samensmelting ver zou komen, en al helemaal niet toen hij door zijn rug was gegaan. Bovendien was hij zichtbaar onder de indruk dat Zimra het al twaalf dagen in volslagen isolatie volhield. Zijn taak zat erop, nl. een zo sterk mogelijk team samenstellen, en laten we wel zijn; het is in ieder geval het meest harmonieuze team. Toch was hij wel realistisch door te zeggen "Hopelijk houden ze het vol tegen de jonkies" Leuk dat hij er goede herinneringen aan overhield.. :)

Offline Brinta

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #192 Gepost op: 15-10-2013, 00:24:05 »

Hij was kamp oudste dus de meest wijze,  meeste levenservaring en de leider....dat je toevallig een paar jaar eerder ter wereld bent gekomen maakt je niet perse wijzer, meer ervaren of geschikt als leidinggevende.

Als je dit in het algemeen stelt, heb je gelijk. In dit specifiek geval was Robert veruit de meest ervarene op het gebied van leiding geven & mensen motiveren. Dan moet je toch even de moeite nemen om zijn cv te lezen. Op basis daarvan kan hij bepaalde dingen wél zeggen. Echter, of het zo handig was voor zijn positie in de groep...., niet echt. ;)

Je doet erg denigrerend over de man, maar hij heeft bij de herindeling de mensen met redelijk overeenkomende karakters in deze specifieke groep bij elkaar gezet, waardoor ze, als fysiek zwakkeren, tot een meer op samenwerking gefocuste eenheid werken, zonder het gekonkel van Zuid. Ook dát heeft hij dus goed gezien.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #193 Gepost op: 15-10-2013, 00:34:02 »
Als je dit in het algemeen stelt, heb je gelijk. In dit specifiek geval was Robert veruit de meest ervarene op het gebied van leiding geven & mensen motiveren. Dan moet je toch even de moeite nemen om zijn cv te lezen. Op basis daarvan kan hij bepaalde dingen wél zeggen. Echter, of het zo handig was voor zijn positie in de groep...., niet echt. ;)

Je doet erg denigrerend over de man, maar hij heeft bij de herindeling de mensen met redelijk overeenkomende karakters in deze specifieke groep bij elkaar gezet, waardoor ze, als fysiek zwakkeren, tot een meer op samenwerking gefocuste eenheid werken, zonder het gekonkel van Zuid. Ook dát heeft hij dus goed gezien.



Ben ik wel met je eens.

Robert had een goed oog voor groepsdynamiek. Alleen jammer dat alleen Edith en Kees ook de spierkracht hadden. Anna-Alicia ipv Valentijn en je hebt een superteam

Offline willy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #194 Gepost op: 15-10-2013, 00:40:12 »
Door toeval kreeg hij Everon niet..
Everon zou denk ik ook een goeie teamlid geweest zijn.. :)
« Laatst bewerkt op: 15-10-2013, 01:21:34 door willy »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #195 Gepost op: 15-10-2013, 01:32:45 »
Door toeval kreeg hij Everon niet..
Everon zou denk ik ook een goeie teamlid geweest zijn.. :)

Ja idd, past wel in Kamp Noord.
Oh en Sanne mag ook wel uit Kamp Noord, maar dat vond Robert zelf ook wel denk ik zomaar :P

Offline oliviavia

  • Forumlid
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #196 Gepost op: 17-10-2013, 20:54:44 »
Als je dit in het algemeen stelt, heb je gelijk. In dit specifiek geval was Robert veruit de meest ervarene op het gebied van leiding geven & mensen motiveren. Dan moet je toch even de moeite nemen om zijn cv te lezen. Op basis daarvan kan hij bepaalde dingen wél zeggen. Echter, of het zo handig was voor zijn positie in de groep...., niet echt. ;)


Jij en Robert vlakken beiden de kundigheid en autonomie van de overige kandidaten uit. Die hebben evengoed een zeer indrukwekkend CV en andere talenten.
Waar hij bij mij door de mand viel: Leeftijd alleen maakt niet een leider, ook niet een zelfverklaard leider. En in zijn geval is het heel slim geweest om te zeggen dat hij er niet inzit voor de winst, hij ligt niet goed bij mensen (niet alleen in dit programma) is stront eigenwijs en een pedante beterweter en die halen de Robinson eindstreep zelden. Het is alleen zo typisch dat hij toch wel een deel van de glorie bij voorbaat al opeist door te claimen dat hij mensen een stuk verder heeft geholpen en "potentiele winnaars in zijn kamp zitten".
Dat waren die mensen al voordat hij kwam en zijn dat nog steeds nu hij weer weg is.
Als je dan zo zogenaamd onzelfzuchtig bezig bent, wees dan ook bescheiden met andermans overwinning naar je toe trekken en wacht dan tot er door een ander gezegd wordt 'Doordat Robert me op weg hielp sta ik nu hier" maar dat kan hij dus niet en dat is dus tegenstrijdig.
Als mensen hun woorden en daden niet overeenkomen dan klopt er iets niet aan hun intenties en kwaliteiten en moet je goed de feiten in de gaten houden.

En, hoe oppervlakkig ook, maar van mij had er ook wel een T-shirtje aangehouden mogen worden. Ik heb steeds maar weggekeken, met plaatsvervangende schaamte. Net als in het echte leven: kleed je op het lichaam dat je hebt, niet dat wat je graag zou willen hebben. Bijna niemand heeft een Goddelijk lijf, ik ook niet, maar hou svp wel een beetje rekening met het uitzicht van je medemens: niet alles kan bloot. Maar dat is bijzaak.

Hij vindt zichzelf net iets te geweldig en belangrijk en verdraait gegeven situaties als zijn
Dus dat zogenaamde opofferen en "nee hoor, het is maar een spelletje" : I don't buy it.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #197 Gepost op: 18-10-2013, 11:16:50 »


Hij vindt zichzelf net iets te geweldig en belangrijk en verdraait gegeven situaties als zijn
Dus dat zogenaamde opofferen en "nee hoor, het is maar een spelletje" : I don't buy it.
hear hear  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

I-love-paars

  • Gast
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #198 Gepost op: 31-10-2013, 19:01:04 »
Vanavond bij ons in België te zien in het programma the taste.

http://vtm.be/the-taste/de-topchefs

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Robert Kranenborg [kandidaat]
« Reactie #199 Gepost op: 31-10-2013, 19:13:12 »
Vanavond bij ons in België te zien in het programma the taste.

http://vtm.be/the-taste/de-topchefs
gisteren al in Nederland. Sinds ER vind ik hem zo onsympathiek :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.